piątek, 6 maja 2016

[Audio vintage]: magnetofon kasetowy Akai GXC-325D oraz tuner analogowy Sansui TU-666 - zapowiedź

W majowym planie testów zapowiedziałem powrót do opisów sprzętów audio vintage. Mam nadzieje na comiesięczne, cykliczne spotkania z tego typu urządzeniami. Celowo nie używam słowa "testy", lecz "opisy" bowiem uważam, że nieuczciwie byłoby sprzęty sprzed 40 - 50 lat recenzować. Ale opisywać - jak najbardziej tak.

Powyższe stało się możliwe dzięki nawiązaniu bliższego kontaktu z warszawską firmą Nomos Audio Vinatge. Pierwszy raz z jej załogą spotkałem się na ubiegłorocznej wystawie Audio Video Show w Warszawie, gdzie ich pokój cieszył się nadspodziewanie dużą popularnością zwiedzających. Popularność ową zawdzięczali nie tylko obszerną ekspozycją pięknie odrestaurowanych sprzętów audio vintage, ale także pokazaniem na żywo jak tej renowacji dokonują. Ważnym elementem był również fakt, że cała ekipa Nomos ubrana była w białe fartuchy, zupełnie niczym w laboratorium lub w szpitalu.

Od tego czasu minęło już prawie pół roku. W kwietniu, będąc w Warszawie, odwiedziłem firmę Nomos na ul. Tytoniowej. Właściciel oprowadził mnie po całej, bardzo rozbudowanej, ekspozycji sprzętu; pokazał część magazynową, a potem "fabrykę" serwisu, gdzie naliczyłem chyba z dziesięć osobnych stanowisk serwisowych. Adresowanych dla gramofonów, magnetofonów kasetowych, wzmacniaczy, etc. Naprawdę ta skala i rozmach robią wrażenie. Potem przeszliśmy do pomieszczenia odsłuchowego - tak, takie też tam jest. Co istotne, Nomos ostatnio wprowadził kontrolę certyfikującą jakość serwisu, obecnie każde urządzenie (dostarczane do serwisu albo wystawiane na ekspozycji do sprzedaży) posiada własną sygnaturę oraz zaświadczenie gwarancji. Godne to i chwalebne.

Pokłosiem kwietniowej wizyty było także umówienie się z Nomos na cykliczne wypożyczanie sprzętów do opisów na Stereo i Kolorowo. W tym tygodniu ponownie bawiłem w Warszawie, zahaczyłem więc i o siedzibę Nomos Audio Vintage. Po rozmowach z właścicielem, ostatecznie uzgodniliśmy wypożyczenie dwóch tytułowych sprzętów: magnetofonu kasetowego Akai GXC-325D oraz tunera analogowego Sansui TU-666, czym pragnę spełnić swoją wielką pasję to tego typu urządzeń. Po prostu zawsze lubiłem magnetofony kasetowe oraz tunery analogowe - i to im najwięcej czasu chciałbym poświęcać na Stereo i Kolorowo.

Akai GXC-325D (zobacz TUTAJ) to wybitny magnetofon kasetowy. Produkowany w Japonii w latach 1975 - 1978. To jeden z najlepiej sprzedających się magnetofonów firmy Akai, co zawdzięcza doskonałej konstrukcji, ale także nietypowemu, oryginalnemu designowi stylizowanemu na studyjny. Z kolei tuner Sansui TU-666 (zobacz TUTAJ) produkowany był w latach 1970 - 1973, oczywiście też w Japonii. To piękny przykład jak perfekcyjnie mógł być zbudowany i wyposażony radioodbiornik ponad 40 lat temu, czyli w złotych czasach radia, kiedy stereofonia dopiero raczkowała.

Zapraszam do lektury opisów za kilkanaście dni.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację