piątek, 10 maja 2019

DAC/wzmacniacz słuchawkowy Questyle CMA Twelve Standard Gold - zapowiedź testu





Niecałe dwa lata temu opisywałem premierowy (wówczas) przetwornik cyfrowo-analogowy i jednocześnie wzmacniacz słuchawkowy Questyle CMA400i (czytaj recenzję TUTAJ). Wtedy była to propozycja wyjściowa Questyle, albowiem modelami wyższymi były średnie CMA600i oraz seria referencyjna CMA800. Otóż Questyle pod koniec ubiegłego roku zdecydował o odświeżeniu tej serii DACów i wzmacniaczy słuchawkowych - pierwszym zmodernizowanym jest CMA Twelve (zobacz TUTAJ), czyli bezpośredni następca modelu CMA600i. (Jest też wersja bardziej rozbudowana CMA Twelve Master). Właśnie dotarł do Polski, zaś Stereo i Kolorowo pozyskało jeden egzemplarz do testów. Ale nie jakiś zwyczajny, w czarnym czy srebrnym kolorze, a złotym! Prezentuje się wręcz zabójczo. Będę go testować w towarzystwie referencyjnych słuchawek Fostex TH909.

* * *

Tradycyjnie cytuję kilka słów od producenta. "Questyle CMA Twelve Standard Gold (następca CMA600i) to flagowy przetwornik cyfrowo-analogowy firmy Questyle ze zintegrowanym zbalansowanym wzmacniaczem słuchawkowym to nowy model, który bazuje na doświadczeniu firmy w produkcji znakomicie skonstruowanych i zbudowanych urządzeń audio.

Najwyższej jakości wykonanie. Aby w pełni docenić budowę CMA Twelve, trzeba to urządzenie zobaczyć na własne oczy. Jakość wykonania jest wręcz niespotykana, a to dzięki współpracy firm Questyle i Foxconn. Ponadto, czarna obudowa posiada znakomite zdolności odprowadzania ciepła. A to z kolei sprawia, że CMA Twelve pracuje w czystej Klasie A zachowując pełną stabilność i optymalną temperaturę pracy 45 stopni C. Co więcej, obudowa CMA Twelve posiada eleganckie linie, laserowe diody informujące o stanie pracy urządzenia. Laserowe diody, rozmieszczone dookoła pokrętła głośności informują także o jego położeniu, co dodatkowo podkreśla klasę i profesjonalne pochodzenie urządzenia. Każdy detal został dogłębnie przemyślany i został uchwycony w starannie wypiaskowanej obudowie, której jakość dodatkowo podkreśla bursztynowy blask diod LED.

Zbalansowane gniazdo 4,4 mm - jedno z pierwszych na rynku. Nietrudno zgadnąć, że zbalansowane słuchawki z gniazdem typu Jack 4,4 mm będą istotnym trendem w przyszłości. Zwłaszcza, kiedy tak znane marki, jak Sony, Sennheiser, Campfire Audio, FiiO czy Audio-Technika dynamicznie adoptują to rozwiązanie. Każda z nich ma już w ofercie słuchawki z wtykiem zbalansowanym przystosowanym do gniazda 4,4 mm. A CMA Twelve jest jednym z pierwszych urządzeń, które takie gniazdo posiada. Co więcej, firma Questyle zamierza pewnie kontynuować ten trend w przyszłości w innych swoich urządzeniach, co dodatkowo umocni ten standard na rynku.

CMA Twelve - przystosowany do pracy w studio. Oprócz cyfrowych wejścia optycznego i koaksjalnego, CMA Twelve posiada na pokładzie wejście cyfrowe w studyjnym standardzie AES/EBU zrealizowane na gnieździe XLR. Możliwe jest monitorowanie wejścia cyfrowego w czasie rzeczywistym korzystając z wbudowanego gniazda słuchawkowego 6,5 mm. Warto zwrócić uwagę, że jego poziom można przełączać pomiędzy poziomami 14 dBu a 20 dBu natychmiastowo. A to sprawia, że bez problemu można zgrać poziomy sygnału z każdym sprzętem studyjnym.

Dostosowanie do najwyższej jakości streamingu hi-res. Cyfrowe sygnały audio mogą zostać wysłane do CMA Twelve za pomocą gniazda S/PDIF (koaksjalnego), optycznego, jak i USB. Opatentowane technologie wzmocnienia w trybie prądowym, True DSD oraz potrójnej asynchronicznej transmisji sprawiają, że CMA Twelve brzmi znakomicie zarówno, jako DAC, jak i jako przedwzmacniacz oraz wzmacniacz słuchawkowy.

CMA Twleve & CMA Twelve Master. Aby lepiej sprostać oczekiwaniom rynku, Questyle oferuje dwie wersje urządzenia: CMA Twelve i CMA Twelve Master. Ta druga wersja posiada laserowo wygrawerowane logo z napisem „MASTER” oraz ceramiczną płytę PCB firmy ROGERS. Zapewnia to jeszcze dodatkowy przeskok jakościowy w stosunku do i tak znakomitej „zwykłej” wersji CMA Twelve. Obie wersje są dostępne zarówno w czarnym, jak i złotym wykończeniu". Koniec cytatu.

Dane techniczne
Sekcja przetwornika cyfrowo-analogowego i wzmacniacza słuchawkowego
- Wyjścia: 4,4 mm zbalansowane jack/4-pinowe zbalansowane jack/gniazdo słuchawkowe jack 6,35 mm
- Maksymalna moc wyjściowa:
247 mW @ 300 Ω; 900 mW @ 32 Ω(gniazdo 6,35 mm)
825 mW @ 300 Ω; 2 W @ 32 Ω (gniazdo zbalansowane)
- THD + N: 0,00070 % @Po = 100 mW, 300 Ω 0,00167 % @ Po = 50 mW, 32 Ω
- Pasmo przenoszenia: DC - 20 kHz (+ 0, - 0.4 dB)@0 dBFS, 24 Bit, 192 kHz
DC - 80 kHz (+ 0, - 3 dB)@0 dBFS, 24 Bit, 192 kHz
- Stosunek sygnał-szum: 112 dB (nie ważone)
Sekcja przetwornika cyfrowo-analogowego i przedwzmacniacza
- Wejście USB typu B:
Wsparcie dla formatów: 44,1 kHz - 384 kHz/16 Bit - 32 Bit PCM oraz natywnego DSD64, DSD128, DSD256, a także DSD64, DSD128, DSD256 w formacie DoP
(Uwaga: wsparcie w Win XP, Vista, Win7, Win8, Win10 oraz MAC OS)
- Cyfrowe wejście i wyjście: Wejście i wyjście SPDIF, wejście optyczne, wejście AES/EBU
Wsparcie dla formatów 44,1 kHz - 384 kHz/16 Bit - 32 Bit PCM
- Wyjścia analogowe i poziomy na nich: 1 para wyjść zbalansowanych XLR, 1 para wyjść niezbalansowanych RCA
STANDARD 14 dBu: XLR: 5,084 V RCA: 2,549 V
STUDIO 20 dBu: XLR: 8,887 V RCA: 4,475 V
THD+N@STUDIO 20 dBu: RCA: minimalnie na poziomie 0,00115 % na XLR: minimalnie na poziomie 0.00085%
SNR: RCA > 109 dB XLR > 112 dB (nie ważone)

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację