wtorek, 23 kwietnia 2019

Interkonekt cyfrowy M&B Audio Cable Diamond USB 1 m.



Wstęp
W połowie marca br. dojechała do mnie paczka z najnowszym przewodem USB M&B Audio Cable Diamond o długości 1 metra. To nowa pozycja w katalogu firmy M&B Audio Cable (zobacz TUTAJ) prowadzonej przez pana Marka Brożka z Turzy Śląskiej. Przypomnę, że niedawno testowałem na Stereo i Kolorowo interkonekty analogowe M&B Audio Cable Diamond o długości 1 metr (czytaj test TUTAJ). IC Diamond jest zbudowany na bazie przewodników solid core - srebro z dodatkiem złota. Izolatorami przewodników jest teflon, powłoka to PVC. Ciekawe jak spisze się jego wersja USB? Zapraszam do lektury testu.

Wrażenia ogólne i budowa
O samej budowie Diamond USB, a tym bardziej i jego anatomii, nie napiszę za dużo. Na firmowej stronie M&B Audio Cable na próżno szukać takich informacji, zaś pan Brożek nie przysłał mi żadnych dodatkowych informacji. Powtórzę więc to, co wiem: IC Diamond jest zbudowany na bazie przewodników solid core - srebro z dodatkiem złota. Izolatorami przewodników jest teflon, powłoka to PVC. Przewód obciągnięty jest estetyczną koszulką we wzory czarno-czerwono-białe. Wtyki USB powleczone są czarnym płaszczem termokurczliwym. Na nim widnieją napisy "Diamond M&B Audio Cable". Konektory wtyków USB są złocone.

Przewody dostarczane są w metalowej puszce na klisze filmowe z logo "M&B Audio Cable". Ta zaś spakowana jest w płaskie kartonowe pudełko, dodatkowo opakowana w kilka warstw tzw. folii bąbelkowej. Prosto, a estetycznie i bezpiecznie.





Bardzo solidny sposób pakowania

Opakowanie to metalowa puszka na klisze filmowe



Złocone konektory

Zbliżenie na oplot


Testy na zestawie S.M.S.L.


Spojrzenie ogólne na system odsłuchowy oraz pomieszczenie odsłuchowe


Wrażenia dźwiękowe
Przewód USB M&B Audio Cable Diamond używałem jako połączenie pomiędzy komputerem (MacBook Pro) a kilkoma przetwornikami cyfrowo-analogowymi: NuPrime DAC10-H, Pioneer U-05 i S.M.S.L. M8A. Przewód porównawczy USB to zwykły przewód za około 10 PLN. Pozostała część sprzętu towarzyszącego wymieniona jest na końcu niniejszego tekstu.

Na początek postawię kazuistyczne pytanie - czy cyfrowy przewód USB może wpływać na dźwięk systemu audio hifi? Przecież "USB to kabel cyfrowy, więc nie ma znaczenia w przypadku dźwięku czy będzie ze złota, czy z miedzi. Sygnał jest przesyłany cyfrowo - 01010101, więc to samo będzie na kablu za 10 PLN z Allegro". (cytat za listem pewnego Czytelnika do mnie). Otóż moim zdaniem jednak jakość i wykonanie przewodu cyfrowego (USB, optycznego czy elektrycznego) ma znaczenie dla zapewnienia optymalnego dźwięku. Może nie jest ono tak fundamentalne jak przy przewodach głośnikowych czy interkonektach analogowych, ale jest istotnie oddziałujące na brzmienie. Czyli słyszalne i odczuwalne w stopniu ważnym acz nie newralgicznym, co zupełnie uprawnia do tego, aby do zagadnienia przewodnictwa interkonektów cyfrowych podchodzić poważnie - ale i w sposób proporcjonalnie roztropny.

Po zamianie zwykłego przewodu na USB M&B Audio Diamond nie nastąpiła żadna spektakularna zmiana w brzmieniu, bo to niemożliwe. Ale po kilku minutach odsłuchów stało się oczywistych kilka  pozytywnych ewolucji. To przede wszystkim przejście przekazu na wyższy poziom dźwięczności - zwiększenie energii, poprawa artykulacji, progres w odczuwaniu siły i masy tonalnej. To tak, jakby brzmienie zyskało na wadze, zostało dociążone i przyśpieszone, a jednocześnie usunięte zostały jakieś potencjalne przeszkody do prawidłowego (optymalnego) odbioru muzyki. To niejako otwarcie dźwięku na korzyść i substancję przekazu.

Co ciekawe, przewód Diamond jednoznacznie wpływał także na samą "gładkość" brzmienia, ugładzał je i dopieszczał (ale nie spłaszczał). Bez równoległego poczucia zmniejszania rozdzielczości czy selektywności samej muzyki. A z inspirującą dodatkową przejrzystością prezentacji, z dobrym nasyceniem i bogactwem brzmienia (soczystością). Można napisać, iż sama średnica czy bas nie uległy zmianie - a jedynie wektory je opisujące. Wyższy poziom fizyczności, zaangażowania, bezpośredniości czy przejrzystości. Lepsze nasączenie muzyką i wyraźniejsza obecność dźwięków.

Konkluzja
Interkonekt cyfrowy M&B Audio Cable Diamond  USB 1 m. to przewód zbudowany na bazie przewodników solid core - wysokogatunkowego srebra z dodatkiem złota, czyli anatomicznie to bardzo solidny kabel. Korzystnie wpływa na dźwięk systemu hi-fi - "odkrywa" i akceleruje brzmienie dostarczając lepsze jego dopełnienie, nasączenie oraz wygładzenie. Myślę że wydatek kwoty 949 PLN w pełni uzasadnia kupno tytułowego kabla, albowiem jego obecność jest po prostu dobroczynny.

Cena w Polsce - 949 PLN za odcinek o długości 1 metr.

System odsłuchowy
Wzmacniacze: Hegel H160 (test TU), Line Magnetic LM-845IA (test TU), Haiku-Audio Origami 6550 SE (test TU), Unison Research Preludio (test TU) i Pathos Classic One MKIII (test TU).
Kolumny: Living Voice Auditorium R3 (test TU), Audiovector SR 3 Avangarde (test TU), Studio 16 Hertz Canto Grand New, Martin Logan Motion 35XT (test TU) i Guru Audio Junior (test TU), a także Pylon Audio Pearl 27 (test TU).
Odtwarzacz CD: Musical Fidelity A1 CD-PRO.
Odtwarzacz sieciowy: Auralic Aries Mini (test TU).
DACi: Pioneer U-05 (test TU), NuPrime DAC-10H (test TU), S.M.L.S. M8A (test TU) oraz Encore mDSD (test TU).
Komputery: MacBook Apple Pro i Dell Latitude E6440.
Gramofon: Nottingham Analogue Horizon (test TU).
Wkładka gramofonowa: Ortofon 2M Black (test TU).
Przedwzmacniacze gramofonowe: Musical Fidelity MX-VYNL (test TU) i Audiokultura Iskra 1.
Tunery: Rotel RT-1080, Sansui TU-5900 i Tivoli Model One (test TU).
Magnetofon kasetowy: Nakamichi Cassette Deck 1 (test TU).
Minisystem: Pioneer P1-K (test TU).
Słuchawki: Fostex TH-610 (test TU), Meze 99 Neo (test TU), HiFiMAN HE5se (test TU), MrSpeakers Aeon Flow Closed (test TU), Pioneer DHJ-X10 (test TU), Pioneer DHJ-X10 C, MEE Audio Matrix 2 (test TU) i Final Audio Design Pandora Hope VI (test TU).
Kondycjoner sieciowy: Xindak PC-200V (test TU).
Listwa sieciowa: Solid Core Audio Power Supply (test TU).
Akcesoria: podstawa antywibracyjna Rogoz-Audio 3SG40 (test TU), podstawy głośnikowe Rogoz-Audio 4QB80 (test TU), podstawy głośnikowe Solid Tech, stopy antywibracyjne Rogoz-Audio BW40, szafka audio Solid-Tech Radius Duo 3 (test TU), mata gramofonowa Harmonix TU-800EXi (test TU) i krążek dociskowy do gramofonu Clearaudio Clever Clamp (test TU). Kondycjoner masy dla głośników QAR Dynamit (test TU). Zatyczki do gniazd RCA Sevenrods. Zworki głośnikowe Sevenrods Speaker Jumper oraz adaptery głośnikowe bi-wire Perkune Audiophile Cables (test TU).

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację