niedziela, 15 stycznia 2023

NuPrime Omnia A200, wzmacniacz z odtwarzaczem strumieniowym

Dwa zdjęcia ze strony NuPrime





Łacińskie słowo "omnia" tłumaczone na język polski oznacza "wszystko".

Wstęp
Coraz częściej renomowani producenci sprzętów hifi poszerzają swą ofertę o nowoczesne urządzenia typu "all-in-one". Owszem, to pozornie nic nowego, bo już wiele lat temu pojawiały się wzmacniacze połączone z odtwarzaczami płyt CD i tunerami, nie wspominając o dodatku mechanizmów magnetofonów kasetowych. Ale montaż streamerów sieciowych do wzmacniaczy to w zasadzie wynalazek ostatnich kilku lat. Wzmacniacze zaopatrzone w odtwarzacz strumieniowy pojawiają się powszechniej i są znacząco tańsze niż jeszcze parę lat temu. Oferta wciąż się poszerza, bo użytkownicy cenią sobie łatwy i szybki dostęp do bibliotek muzycznych całego świata we własnym wzmacniaczu, a nie z "którejś tam z kolei przystawki". To znacząco upraszcza i usprawnia słuchanie muzyki.
 
Niedawno na stronach bloga Stereo i Kolorowo anonsowałem francuski kompaktowy wzmacniacz z DAC-iem i odtwarzaczem strumieniowym Octavio AMP, a potem japoński "kombajn strumieniujący" Esoteric N-05XD, dziś zaś przedstawiam Czytelnikowi kolejne urządzenie typu "all-in-one". To amerykańsko-singapurski NuPrime Omnia A200 (zobacz TUTAJ i TUTAJ), czyli wzmacniacz z wbudowanym odtwarzaczem strumieniowym. Od razu przypomnę, że jakieś półtora roku temu opisywałem nieco wyższy firmowy model - NuPrime Omnia A300 (czytaj moją recenzję TUTAJ).

Modele Omnia A300 od Omnia A200 różnią się głównie tym, że ten pierwszy ma zamontowany wzmacniacz słuchawkowy (realizowany na dwóch wyjściach słuchawkowych) oraz wyższej klasy wyświetlacz. Zaś gabaryty, układy amplifikacji i łączności bezprzewodowej oraz opcje streamingu są identyczne (lub prawie identyczne). Ponadto A200 nie może pracować jako USB DAC (w przeciwieństwie do A300). Ma się rozumieć, ceny obu urządzeń też są różne - A300 to koszt około 7 000 PLN, a A200 - 5 600 PLN. Jeżeli komuś nie jest potrzebny wzmacniacz słuchawkowy i DAC USB, to wybór jest oczywisty.

Jak podaje producent: "NuPrime A200 to funkcjonalny, małogabarytowy wzmacniacz zintegrowany z wbudowanym odtwarzaczem strumieniowym (sieciowym), który umożliwia wielostrefowe (multi-zone) przesyłanie dźwięku. Przeznaczony jest dla wymagających miłośników audio, którzy poszukują wysokiej jakości sygnału audio - zarówno analogowego, jak również z serwisów streamingowych (Amazon Music, iHeartRadio, Qobuz, Spotify Connect, TIDAL, TuneIn, Deezer)".

Wrażenia ogólne i budowa
Omnia A200 dostarczany jest w niedużym, płaskim oraz poręcznym pudełku typu "walizeczka z rączką". Pudełka są dwa - pierwsze, zewnętrzne to zwykły ochronny karton, a drugie, wewnętrzne to eleganckie błyszczące pokryte licznymi nadrukami i fotografami. W środku owych, w kilku miękkich formach z pianki, leży wzmacniacz (dodatkowo owinięty woreczkiem), pilot zdalnego sterowania oraz małe pudełko z akcesoriami (przewód zasilający, dwie antenki łączności bezprzewodowej). Są też dokumenty typu gwarancja producenta oraz instrukcja obsługi.

Obudowa ma prosty, geometryczny kształt oraz minimalistyczny design. Ot, niewielka i dość lekka aluminiowa skrzynka (28 x 5,5 x 25 cm / 3 kg) pomalowana na czarny mat. Ale należy przyznać, iż samo wykonanie jest znakomite - czyste i precyzyjne. Oszczędne, acz o dyskretnym technicyzującym uroku. Boczne, górne ranty obudowy są zaokrąglone, zaś przez całą górną części frontu przebiega efektowne przetłoczenie. Obudowa z obu boków ma wycięte skośne otwory wentylacyjne. Ładnie to wygląda. Co istotne, korpus został posadowiony na czterech solidnych stopach antywibracyjnych. To spora wartość dodana Omnia A200.

Pośrodku frontu umieszczono niewielki wyświetlacz OLED - słabo kontrastowy, z małymi wyświetlanymi symbolami, dość nieczytelny. Ale dobrze, że w ogóle jest - ułatwia nawigację po menu, pokazuje najważniejsze informacje (bez potrzeby po sięgania po smatrfon czy tablet z zamontowaną aplikacją Omnia Receiver, o której potem). Po prawej stronie ekranu wyświetlacza znajduje się pokrętło głośności, które przyciśnięte pełni jednocześnie rolę selektora wejść i włącznika / wyłącznika (to tzw. enkoder). Zewnętrza powierzchnia styczna z palcami jest delikatnie radełkowana, pokrętło obraca się łatwo, acz z wyczuwanym oporem. Dostępnych jest 8. trybów EQ opartych na DSP (Flat, Loudness 1, Loudness 2, Loudness 3, Rock, Jazz, Pop, Classic), ale ich uruchomienie lub wybór jest dostępne wyłącznie z poziomu pilota zdalnego sterowania.

Tylny panel podzielono na 5. osobnych sekcji: zasilania, kontroli, gniazd głośnikowych, wyjściową i wejściową. Sekcja wejściowa to gniazdo sieciowe LAN (zintegrowane z gniazdem USB-A), gniazdo anteny WiFi / Bluetooth, para gniazd analogowych RCA (można tu podłączyć dowolne źródło analogowe) i jedno gniazdo cyfrowe koaksjalne (brak wejścia USB). Gniazda wyjściowe obejmują parę RCA (wyjście z przedwzmacniacza na np. zewnętrzne monitory aktywne) oraz gniazdo cyfrowe koaksjalne (w te sekcji jest też dodatkowa antena łączności bezprzewodowej). Mniej więcej pośrodku tylnego panelu zamontowano dwie pary wyjściowych terminali głośnikowych - są umieszczone skośnie, co znacząco ułatwia przyłączanie różnego rodzaju wtyków przewodów głośnikowych. Zaraz obok znajduje się przycisk resetu łączności WiFi i gniazdo Trigger. Po skrajnej, lewej stronie zamontowano gniazdo zasilania IEC zintegrowane z głównym włącznikiem prądowym (podświetlanym na czerwono).

Jak już wspominałem, model NuPrime Omnia A200 to ekonomiczna odmiana A300, acz także zaopatrzona w identyczne (lub bardzo podobne) rozwiązania techniczne i funkcjonalne. Podobnie jak A300, A200 posiada również wejście sieciowe oraz funkcje Wi-Fi. A200 obsługuje wiele usług przesyłania strumieniowego muzyki, w tym Tidal, Qobuz, Spotify, Amazon Music, Deezer, iHeartRadio, QQ Music, TuneIn, Napster, Ximalaya itp. Jeśli chodzi o protokoły sieciowe, obsługuje DLNA, AirPlay (bez AirPlay 2), Tidal Connect i Spotify Connect. Odtwarzany sygnał charakteryzuje się maksymalną głębią bitowa 16/24 i częstotliwością próbkowania do 192 kHz. Brak obsługi MQA i DSD.

Omnia A200 może być odtwarzany zdalnie za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji Omnia Receiver firmy NuPrime, która jest dostępna zarówno w wersji na iOS, jak i Androida, a także może obsługiwać wiele urządzeń Omnia w tym samym czasie, indywidualnie lub w grupach (w tym budować systemy multiroom). Aplikacja Omnia Receiver jest oparta na aplikacji VitOS dalekowschodniej firmy Thunder Data Co., Ltd, - producenta streamerów Silent Angel oraz dewelopera aplikacji streamujących VitOS Lite, VitOS Orbiter i VitOS for Raspberry Pi 4. VitOS to sprawna aplikacja - responsywna, czytelna i logiczna. Łatwa w obsłudze i nie sprawiająca problemów. Jednakże Omnia Receiver jest jej zupełnie podstawową odmianą / wersją. Zawiera jedynie standardowe, najpotrzebniejsze funkcje sterujące i układowe. Działa znakomicie, ale jeśli chodzi o ustawienia czy większą funkcjonalność, to szału nie ma. Za jej pośrednictwem da się wygodnie i bezstresowo nawigować po np. Tidal, ale dodatkowe opcje są mocno ograniczone.

Główne cechy NuPrime Omnia A200
- Dynamiczny zasilacz impulsowy o niskim poziomie szumów NuPrime (DLN PS - Dynamic Low Noise Switching Power Supply),
- Zasilacz ma wbudowany dwurdzeniowy układ, który bardzo szybko reaguje na zapotrzebowanie mocy wyjściowej wzmacniacza. Zasilacz posiada trzy poziomy sterowania: z wykorzystaniem małego transformatora przy niskim poborze mocy, następnie dużego transformatora, gdy zapotrzebowanie na moc wzrasta i wreszcie dwóch zasilaczy współpracujących ze sobą, aby zmaksymalizować dostarczanie mocy.
- Częstotliwości przełączania zasilacza są automatycznie regulowane w zakresie od 60 kHz do 180 kHz, zgodnie z zapotrzebowaniem mocy wyjściowej wzmacniacza.
- Wzmacniacz klasy D bardzo niski poziom szumów dzięki wtórnemu sygnałowi sprzężenia zwrotnego, co skutkuje wyraźnym i szczegółowym dźwiękiem.
- Wyjście głośnikowe A200 zawiera dwustopniowy filtr wyjściowy, który redukuje zakłócenia o wysokiej częstotliwości, zapewniając bardziej przejrzysty i przyjemny dźwięk, nie męczący podczas długich odsłuchów.
- Omnia A200 wykorzystuje olej silikonowy o ultra-wysokiej przewodności cieplnej i bloki miedzi o wysokiej czystości do szybkiego przewodzenia ciepła.
- Omnia A200 wykorzystuje kompaktowe i mocne końcówki mocy NuPrime pracujące w klasie D, a na wyjściach stereo osiąga maksymalną moc 2 x 250 W (4 Ohm). Dzięki zintegrowanej konstrukcji sprzężenia zwrotnego i korekcji błędów, osiąga wyjątkowo niski poziom zakłóceń i zniekształceń. 
- Unikalny zasilacz Dynamic Low Noise Switching Power (DLN PS) zapewnia doskonałą jakość dźwięku.
- Wbudowana kość DAC ES9023 ESS Technology, Inc.
- Przesyłanie strumieniowe: Wi-Fi 24-bit/192 kHz i Bluetooth 5.0 aptX HD (ponowne przesyłanie strumieniowe do innych urządzeń strumieniowych NuPrime w celu grupowania ograniczonego do 16-bit/44,1 kHz)
- Obsługa wejść optycznych/ Bluetooth/ sieciowych i analogowych
- Obsługuje wszystkie główne usługi przesyłania strumieniowego online (Spotify, Tidal, TuneIn, Deezer, Amazon Music, iHeartRadio, Qobuz, QQ Music, Napster, Ximalaya), AirPlay i sieciowe DLNA.
- Bezpłatna aplikacja Omnia Receiver na iOS i Androida umożliwia łatwe sterowanie inteligentnym systemem muzycznym i wybieranie muzyki źródłowej oraz głośników docelowych grupowych (w tym odbieranie streamerów).



Pudło, a w nim Omnia A200

Akcesoria



Oszczędny, acz estetyczny design

Aluminiowa obudowa

Pokrętło i przycisk w jednym


Po bokach wycięto otwory wentylacyjne

Wyświetlacz jest wyjątkowo mało czytelny, ale dobrze, że w ogóle jest


Tył urządzenia

Porównanie z Octavio AMP


Zrzuty ekranu iPhone'a aplikacji Omnia Receiver - strumieniuję muzykę z Tidal

Spojrzenie na cały system odsłuchowy




Wrażenia dźwiękowe
Do NuPrime Omnia A200 przyłączałem dwie pary głośników: Revival Audio Atalante 5 oraz Living Voice Auditorium R3. Wzmacniacze porównawcze (w tym z wbudowaną funkcją streamingu) to: Octavio AMP, Esoteric N-05XD / Esoteric S-05, Pathos Classic One MKIII i Yaqin MS-2A3. Streamery porównawcze to: Silent Angel Bremen B1T, Rose RS150, Limetree NETWORK II, Musical Fidelity MX-Stream, Esoteric N-05XD i Silent Angel Munich M1. Wykorzystywane serwisy streamingowe to Tidal, Spotify i Apple Music.

Przedsiębiorstwo NuPrime (oraz dawniej NuForce) prowadzone przez zdolnego konstruktora Jasona Lima od kilkunastu lat jest uznanym światowym producentem cyfrowych modułów amplifikacyjnych i ich aplikacji w wielu różnych wzmacniaczach. Można wiec z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, iż marka NuPrime to synonim renomy "cyfrowego" dźwięku wysokiej klasy high-fidelity. Zaawansowana amplifikacja typu D i NuPrime to jedność.

Model Omnia A200 wykorzystuje kompaktowe, acz wyjątkowo wydajne końcówki mocy pracujące w klasie D - na wyjściach stereo osiągają maksymalną moc 2 x 150 W (8 Ω) lub 2 x 250 W (4 Ω). I, co niezwykle istotne, dzięki zintegrowanej konstrukcji sprzężenia zwrotnego i korekcji błędów, dostarczają wyjątkowo niski poziom zakłóceń i zniekształceń. Omnia A200 z pozoru wygląda zupełnie niegroźnie, ale to prawdziwy "diabeł w owczej skórze"! Wzmacniacz gra niezwykle energetycznie, szybko i dynamicznie. Dźwięk jest masywny, rozległy i obecny. Bezpośredni. A równolegle super przyjazny i smukły. Bez żadnych wyczuwalnych ostrości bądź cyfrowości. W 100% czysty i autentyczny. To brzmienie tonalnie zrównoważone tonalnie - i to zarówno względem dynamiki, jak i barwy. Spójne, żywe oraz nasycone - bogate. Bawiące ucho słuchacza.

Pomimo wysokiej energii grania wzmacniacz zachowuje całkowicie naturalny charakter dźwięku - brzmienie jest przezroczyste i łagodne, a nawet lekko wyciągnięte i zaokrąglone. Spójne i nacechowane muzykalnością. To już nie są te czasy, kiedy wzmacniacze cyfrowe kaleczyły uszy słuchacza - aktualne konstrukcje, w tym i NuPrime, wręcz "podrabiają" tzw. dźwięk lampowy. Układy Omnia A200 są oparte o rozwiązania stosowane w referencyjnym wzmacniaczu NuPrime AMG. I bardzo sonicznie przypominające swą organiczną ciągliwością i tonalną przylepnością brzmienie analogowe znane ze wzmacniaczy lampowych. To podobna fizjologiczna ciepłota, piękne wysycenie oraz słodkawe nuty. Fantastycznie głęboka barwa, a do tego żywość i świeżość. Kultura. Przekaz jest płynny i plastyczny, ale także i dokładny - nie rozlewa się i nie jest naprężony. Jest swobodny, szybki oraz lekki, bez najmniejszych oznak nerwowości. Co ważne, basy są świetnie kontrolowane i mają pierwszorzędną sprężystość. Są atletyczne, acz równe. Szybko przyrastające.

Przestrzeń odsłuchowa jest poprawna, przybiera duże rozmiary, choć bez przesady. Rozkłada się dość szeroko i głęboko, ale nie przekracza bocznych linii kolumn oraz nie sięga odległego horyzontu. Jest umiarkowanie duża. Wyróżnia się doskonałym porządkiem oraz należytą synchronizacją zjawisk pozornych. Nic na siebie się nie nakłada, nie skleja i nie interferuje. Na scenie panuje regulaminowy ład. Instrumenty i wokale są przykładnie selektywne - mają sporo pola manewru dla dokładnego wybrzmiewania. Są nasycone i konturowe - czytelnie obrysowane. Brzmią tonalnie i akustycznie, ich pogłos jest długi, a skala duża (ale nie ogromna). Co prawda sama rozdzielczość i szczegółowość nie są referencyjne, ale złe też nie są. Są przyzwoite. W swym poziomie cenowym - nawet wyśmienite. Omnia A200 umie zajrzeć w głąb nagrania i wygarnąć zeń całkiem sporo informacji. Fakt, że nie wszystkie i nie zawsze. Ale trudno we wzmacniaczu za niecałe 6 000 PLN oczekiwać rozdzielczości rodem z ekstra drogiego japońskiego Esoteric...

Strumieniowanie dźwięku (muzyki) za pośrednictwem Omnia A200 jest czynnością łatwą i przyjemną. Satysfakcjonującą. Jak już pisałem wcześniej, obsługa streamingu firmową aplikacją Omnia Receiver jest dość ergonomiczna i responsywna, nie budzi żadnych zastrzeżeń technicznych czy manualnych, aczkolwiek sama aplikacja nie jest jakąś rozbudowaną lub wielofunkcyjną. Zawiera podstawowe funkcje i opcje, ale do zwykłego, codziennego słuchania jak najbardziej się nadaje. Nie ma się tutaj czego czepiać, a należy przyznać, że NuPrime umie robić co najmniej przyzwoite streamery o wysokiej jakości dźwięku i nieskomplikowanej obsłudze.

Natomiast jeśli chodzi o dźwięk strumieniowanego dźwięku, to jest nawet lepiej niż początkowo przypuszczałem. Pokładowy streamer jest jakościowo dostrojony do umiejętności technicznych wzmacniacza NuPrime Omnia A200. Wspólnie tworzą synergiczny organizm / system względem obsługi i jakości brzmienia. Dźwięk charakteryzuje się optymalną przejrzystością i soczystością. Wypełnienie i ciężar są wyraźnie odczuwalne, zaś kolorystyka dobrze oddawana. Plastyczność brzmienia osiąga wysoki poziom, a wyrazistość tonalna jeszcze wyższy. Dźwięk strumieniowany z Tidal brzmi naturalnie, gładko i przyjaźnie. Ma właściwe proporcje i "oddycha". Średnica jest dość gęsta i skoncentrowana, ale w ogóle nie czuć tłoku czy przesycenia. Jest przestrzeń na powietrze i swoboda wybrzmienia. Jest miejsce na naturalną plastyczność, klarowność i przestronność.

Konkluzja
NuPrime Omnia A200 to wysoce wydajny i dynamiczny wzmacniacz z wbudowanym uniwersalnym odtwarzaczem strumieniowym (m.in. Spotify, Tidal, TuneIn, Deezer, Amazon Music, Qobuz). Zapewnia super energetyczne i żywe brzmienie o fantastycznym nasyceniu oraz z bogatą strukturą dźwięku. To granie wyraziste, dokładne i szybkie, ale też wzorcowo plastyczne i organiczne. Barwne. Streamer stanowi optymalne dopełnienie wzmacniacza, synergiczną kompozycję. Zarówno względem łatwości obsługi, jak i naturalnego dźwięku klasy hifi. NuPrime Omnia A200 to znakomity wybór dla każdego melomana, nawet dla tego bardziej wymagającego. Rekomendacja!

Cena w Polsce - 5 795 PLN.

Za:
- renomowany producent (NuPrime)
- solidne wykonanie, obudowa w całości aluminiowa
- szeroka funkcjonalność urządzenia "all-in-one" łącząca wzmacniacz, streamer i DAC
- zaawansowana budowa wzmacniacza na cyfrowych modułach NuPrime (klasa D)
- porządna sekcja zasilania (ponadstandardowa)
- ceniona kość DAC ES9023 od ESS Technology, Inc.
- wysoka moc amplifikacji (2 x 150 W / 8 Ω oraz 2 x 250 W / 4 Ω)
- wydajny i energetyczny dźwięk wysokiej klasy
- żywe, nasycone i barwne brzmienie o dużej harmonii; gładkie i wyraźne - obrazowe
- dokładna i obszerna scena
- uniwersalny pokładowy streamer
- obsługa wszystkich głównych usług przesyłania strumieniowego online (m.in. Spotify, Tidal, TuneIn, Deezer, Amazon Music, Qobuz)
- łatwa i poręczna obsługa streamingu
- aplikacja Omnia Receiver oparta na aplikacji VitOS firmy Thunder Data Co., Ltd
- łączność sieciowa przewodowa LAN i bezprzewodowa WiFi
- obsługa AirPlay i Bluetooth
- wbudowane wejście analogowe na gniazdach RCA i wejście cyfrowe optyczne znacząco poszerzają funkcjonalność
- zainstalowany wyświetlacz OLED wydatnie pomaga w nawigacji
- w zestawie znajduje się pilot zdalnego sterowania
- racjonalna, konkurencyjna cena
- rekomendacja Stereo i Kolorowo!

Przeciw:
- minimalistyczny, wręcz ubogi design
- brak cyfrowego wejścia USB (brak możliwości podłączenia komputera)
- brak wejścia cyfrowego koaksjalnego
- brak wyjścia słuchawkowego
- brak obsługi standardów DSD i MQA
- ograniczona rozdzielczość i selektywność brzmienia
- podstawowa aplikacja Omnia Receiver; wąska funkcjonalność i umiarkowana ergonomia
- nieczytelny wyświetlacz
- tylko nieco droższy model NuPrime Omnia A300 jest znacznie lepiej wyposażony
- nie każdy lubi wzmacniacze cyfrowe


Rekomendacja dla NuPrime Omnia A200!



System odsłuchowy
Pomieszczenie odsłuchowe: 30 m2, z częściową adaptacją akustyczną, ustroje Vicoustic Wave Wood - 10 sztuk.
Wzmacniacze: Esoteric N-05XD / Esoteric S-05, Haiku-Audio Origami 6550 SE (test TU), Yaqin MS-2A3 (test TU) i Pathos Classic One MKIII (test TU).
Wzmacniacz strumieniujący: Octavio AMP.
Kolumny podłogowe: Living Voice Auditorium R3 (test TU) i Revival Audio Atalantic 5.
Kolumny podstawkowe: Martin Logan Motion 35XTi (test TU) i Guru Audio Junior (test TU).
Odtwarzacz CD: Musical Fidelity A1 CD-Pro (test TU).
Odtwarzacze sieciowe: Rose RS150 (test TU), Musical Fidelity MX-Stream (test TU), Esoteric N-05XD, Limetree NETWORK II, Silent Angel Bremen B1T (test TU) i Silent Angel Munich M1 (test TU).
DAC-i/wzmacniacze słuchawkowe: NuPrime DAC-10H (test TU), Esoteric N-05XD, Ferrum ERCO z zasilaczem Ferrum HYPSOS (test TU), Rupert Neve Designs RNHP (test TU) i Lampizator Amber 3 DAC (test TU).
Komputer: Dell Latitude 7390.
Smartfon / tablet: iPhone 13 oraz iPad Air 4.
Gramofony: Nottingham Analogue Horizon (test TU) i TEAC TN-5BB (test TU).
Wkładki gramofonowe: Ortofon 2M Black (test TU) i Ortofon 2M Red (test TU).
Przedwzmacniacze gramofonowe: Musical Fidelity MX-VYNL (test TU) i TEAC PE-505 (test TU).
Radioodbiorniki: Rotel RT-1080, Sansui TU-5900 i Tivoli Model One (test TU).
Magnetofon kasetowy: Nakamichi Cassette Deck 1 (test TU).
Minisystem: Pioneer P1-K (test TU).
Głośnik bezprzewodowy: Mooer Silvereye 10 (test TU).
Odbiornik Bluetooth/DAC: iFi Audio ZEN Blue + zasilacz iFi Audio iPower X (test TU).
Słuchawki: Fostex TH610 (test TU), Meze 99 Neo (test TU), OLLO Audio Reference S4X (test TU), RØDE NTH-100 (test TU), SIVGA SV023 (test TU), Monoprice Monolith AMT (test TU) i Final Audio UX3000 (test TU).
Listwy sieciowe: Solid Core Audio Power Supply (test TU) i ZiKE Labs Powerbox (test TU).
Akcesoria: podstawa antywibracyjna Rogoz-Audio 3SG40 (test TU), podstawy głośnikowe Rogoz-Audio 4QB80 (test TU), podstawy głośnikowe Solid Tech Radius Stand, szafka audio Solid-Tech Radius Duo 3 (test TU), mata gramofonowa Harmonix TU-800EXi (test TU) i krążek dociskowy do gramofonu Clearaudio Clever Clamp (test TU). I wiele, wiele innych...

2 komentarze:

  1. Trzymajmy się prawidłowej terminologii: klasa D to nie są wzmacniacze "cyfrowe", bo nic cyfrowego w ich konstrukcji nie ma. To wzmacniacze impulsowe, na wejściu dostają taki sam analogowy sygnał, jak każde inne. Faktycznie "cyfrowym" wzmacniaczem można co najwyżej nazwać technologię DDFA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję rację, ale nazwa klasy D pochodzi od słowa "digital", więc zwyczajowo tak się te wzmacniacze nazywa. Dociekliwy na pewno sam znajdzie różnicę. I się tego dowie.

      Usuń

Komentarz będzie oczekiwać na moderację