niedziela, 23 kwietnia 2023

Paradigm Founder 40B, głośniki podstawkowe

 

Dwa zdjęcia ze strony Paradigm Electronics Inc.



Wstęp
Dawno na blogu Stereo i Kolorowo nie opisywałem głośników kanadyjskiej firmy Paradigm Electronics Inc. Ostatnio było to całe dwa lata temu, kiedy recenzowałem monumentalne kolumny podłogowe Paradigm Persona 3F (czytaj mój test TUTAJ) klasy high-end. W międzyczasie Paradigm wprowadził zupełnie nową serię, która została spozycjonowana pomiędzy średnią linią Premier, a referencyjną Persona. Seria ta otrzymała oryginalną nazwę Founder (pol. założyciel, fundator). 

Paradigm podkreśla, że wszystkie elementy głośników linii Founder zostały zaprojekowane od nowa, choć trudno też nie dopatrzyć się pewnych podobieństw znanych już ze wspomnianych linii Premier i Persona. Na serię Founder składają się aż trzy kolumny podłogowe 120H, 100H i 80H, podstawkowe 40B, centralna 90C oraz 70LCR (centralna, lewa lub prawa). Do mnie oczywiście dojechała parka głośników Founder 40B (zobacz TUTAJTUTAJ i TUTAJ). Wyjątkowo piękne monitory!

Wrażenia ogólne i budowa
Mimo że Founder 40B są głośnikami podstawkowymi, to dostarczane są w dwóch osobnych pudłach transportowych (a nie w jednym, wspólnym). Kartony są grube, solidne, zamykane na kotwy. Na kartonach czarnym atramentem nadrukowano liczne napisy, grafiki i ilustracje. Głośniki wewnątrz pudeł bardzo porządnie zabezpieczono piankowymi formami, które są super precyzyjnie uformowane. Całość (czyli głośniki wraz z formami) zapakowano wewnątrz kartonów w dodatkowy worek foliowy, zaś same głośniki jeszcze we włókninowy, podwójny (!) materiał. Wewnątrz biały, miękki, a na zewnątrz - sztywny, czarny. Rzadko aż tak wysokie wyrafinowane można spotkać przy opakowywaniu sprzętu hifi. Ale taka dbałość ma duży sens, bo powierzchnie skrzynek to naturalne drewno, zaś głośniki są relatywnie drogie.

Maskownice są przytwierdzone do krawędzi skrzynek (na magnesy) - nie są oddzielane na czas przechowywania / transportowania głośników. Taki sposób niesie pewne ryzyko uszkodzeń, ale w moim przypadku stan maskownic okazał się być nienaruszony. Nic złego się nie wydarzyło. 

W zestawie producent dostarcza dwa komplety (czyli 8. sztuk) miękkich samoprzylepnych podkładek pod skrzynki. Jest też instrukcja obsługi, stosowne certyfikaty oraz gwarancja. Paradigm zapewnia fabryczne standy do modelu Founder 40B, ale należy je oczywiście dokupić osobno (jeżeli są komuś potrzebne).

Bryła / forma głośników jest bardzo oryginalna, nietypowa. Geometryczna. Skrzynki po obu bokach zwężają się do góry (i dodatkowo też z tyłu skrzynek - od dołu do góry). Dzięki temu umieszczone pod kątem ścianki korzystnie wpływają na redukcję akustycznie szkodliwych odbić w zakresie średnich / wysokich tonów (oraz wewnątrz skrzynek - w zakresie fal stojących). Ponadto boczne ścianki w połowie wysokości są ukośnie "przełamane", co także wpływa na zmniejszenie niekorzystnych rezonansów akustycznych. Co istotne, cała obudowa Founder 40B wraz z wieńcem usztywniającym stanowi odporną na rezonanse komorę dla głośnika nisko-średniotonowego. Wszelkie odbicia i rezonanse dla głośników Paradigm, zdają się być nieszkodliwe. Zniwelowane.

Wykonanie skrzynek jest perfekcyjne - okleina z naturalnego drewna orzecha amerykańskiego została położona idealnie, wzorcowo. Widać, że Paradigm zadbał o to, aby pozycjonować swoje nowe Founder 40B na poziomie luksusowym audio hifi. Efektowna prezencja, jakość wykonania oraz selekcja materiałów są fantastyczne. Imponującej, najwyższej próby. Front, w przeciwieństwie do pozostałych ścianek, nie jest pokrywany fornirem - znajduje się tam płyta z poszarzanego, szczotkowanego i polerowanego aluminium. W płytce tej, w wyciętych okrągłych otworach, zainstalowano głośniki (o których za chwilę). Front można przysłonić maskownicami, ale, w moim przekonaniu, głośnik znacznie korzystniej wygląda bez nich.

Za górną skalę dźwięku odpowiadają 25-milimetrowe przetworniki aluminiowo-magnezowo-ceramiczne (AL-MAC) wykonane z kombinacji materiałów aluminiowych, magnezowych i ceramicznych. Ich struktura powoduje, że mają wysoką odporność na niekontrolowane rezonanse. Tweetery umieszczone są za spłaszczonym sferoidalnym falowodem i perforowaną soczewką. Z kolei tony średnie i niskie są kontrolowane przez przetworniki o średnicy 152 mm ze stożkiem o dużym wychyleniu. Membrany wykonane są z podobnego materiału jak wysokotonowe (AL-MAG, kompozycja aluminium i magnezu). Schowane są za perforowaną soczewką o wymyślnych wzorach; mają zaaplikowany wertykalny system mocujący.

Na tylnej ściance zamontowano podwójne terminale głośnikowe bardzo wysokiej jakości. Całe metalowe, satynowane. Połączone zostały w pary metalowymi płyktkami (a nie, niestety fragmentami przewodów). Terminale są przymocowane do obudowy, ale nie bezpośrednio, a pośrednio przez stosunkowo grubą aluminiową płytkę znamionową. Układ bas-refleks wyprowadzono z tyłu w postaci pojedynczego, acz szerokiego, zaokrąglonego tunelu rezonansowego, umiejscowionego bliżej górnej krawędzi obudowy.

Należy podkreślić, że kanadyjski Paradigm wszystkie swoje obudowy buduje od podstaw w zakładach w Toronto (Ontario), w tym cięcie, montaż, fornirowanie, malowanie i polerowanie, a także używane przez siebie maskownice, do których ma własne formy i prasy termiczne. Firma wytwarza też wtryskowo wszystkie swoje elementy z tworzyw sztucznych, jak i również stożki i obudowy głośników. Nawija własne cewki drgające i indukcyjne, których używa w swoich zwrotnicach (które montuje we własnym zakresie)... 

Wszelkie prace nad wykonaniem głośników od a do zet są dokonywane w zakładzie na miejscu w Toronto, w Kanadzie. Paradigm jest bardzo dużym przedsiębiorstwem, ale aż taka pełna samodzielność i niezależność w projektowaniu oraz wykonawstwu jest ewenementem na skalę światową (znam jeszcze może ze dwie, trzy podobne firmy). Tak wysoka / kompletna autonomia działań daje firmie kompleksową kontrolę nad procesami projektowania, doboru optymalnych materiałów, konstrukcji podzespołów oraz poszczególnymi etapami produkcji i montażu głośników. To jest niesamowite.

Kiedy spojrzeć na nowe Paradigm Founder 40B, wydawać by się mogło, że ma się przed sobą kolejną dość interesującą i estetyczną kolumnę podstawkową o miłej aparycji i pięknym wykonaniu. Tymczasem jest to bardzo zaawansowana konstrukcja, która kryje w sobie moc rozmaitych technologii, szereg innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych oraz specyficznych patentów wykonawczych wpływających na optymalizację całej konstrukcji, jej stabilność i trwałość, na akustykę i precyzję brzmienia głośników (także w odniesieniu wpływu otoczenia akustycznego i odwrotnie). 

Przed wypuszczeniem na rynek Founder 40B przeszły całą serię testów odsłuchowych i wiele żmudnych badań (zresztą podobne przechodzą też inne firmowe konstrukcje). Producent podaje długą listę zastosowanych technologii, rozwiązań inżynieryjnych i udoskonaleń technologicznych wpływających na taki stan. Każdy element został dokładnie zbadany, zaprojektowany, skonstruowany i przetestowany. Nie tylko zastosowane przetworniki są całkowicie nowo opracowane, ale także wszelkie ich elementy, wewnętrzna konstrukcja oraz kształt obudowy, a nawet nóżki.


Zakłady Paradigm Electronics Inc. w Toronto, w Kanadzie (zdjęcie Paradigm)


Oto lista specyficznych rozwiązań technologicznych, materiałowych oraz akustycznych zaimplementowanych w Founder 40B:

- Aluminiowo-magnezowo-ceramiczny (AL-MAC™) przetwornik wysokotonowy. Jest lżejszy i mocniejszy dzięki naszej specjalnej kombinacji materiałów aluminiowych, magnezowych i ceramicznych. Ma naturalną odporność na niekontrolowany rezonans, dzięki czemu jest znacznie dokładniejszy i bardziej responsywny niż inne konstrukcje. Nie tylko dobrze brzmi na papierze, ale sprawdza się w prawdziwym świecie.

- Przetwornik średniotonowy z aluminium i magnezu (AL-MAG™). Opracowany z myślą o wrażliwości słuchacza. Środek pasma jest pod wieloma względami najważniejszym elementem konstrukcyjnym każdego przetwornika, ponieważ wytwarza najbardziej słyszalne dźwięki, takie jak ludzki głos. Używając aluminium i magnezu, poprawiono jego realizm i dokładność.
 
- Oblate Spherical Waveguide (OSW™). Nasze badania nad ewolucją nowoczesnych wnętrz domowych doprowadziły nas do stworzenia falowodu OSW™. Ta unikatowo ukształtowana część jest używana w przetwornikach wysokotonowych i średniotonowych marki Founder. Utrzymując skupienie dźwięku na obszarze odsłuchu, mniej dźwięku przedostaje się na boki, gdzie może zostać podbity przez odbicia od powierzchni. To sprawia, że Founder jest idealny do dużych pomieszczeń na otwartym planie z odblaskowymi powierzchniami, takimi jak okna i drewniane podłogi. OSW™ zapewnia lepszy dźwięk tam, gdzie chcesz, i mniej rozpraszający dźwięk tam, gdzie go nie potrzebujesz. Prawdziwe rozwiązania dla prawdziwego życia.

- Soczewka z perforowanym wyrównywaniem fazy (PPA™). Aby chronić przetworniki wysokotonowe i średniotonowe marki Founder, opracowaliśmy perforowaną soczewkę do wyrównywania fazy (PPA™). Nie tylko pięknie wygląda, ale zapewnia, że wszystkie częstotliwości docierają do uszu słuchacza w tym samym czasie. To dodaje do realistycznej i precyzyjnej prezentacji Założyciela marki Paradigm. Dzięki temu idealnie nadają się do słuchania z większej odległości bez utraty jakości dźwięku i szczegółów w pomieszczeniu.

- Cascade Fusion Bracing. Kolumny głośnikowe powinny być widoczne i niesłyszalne. Aby zapewnić, że sygnał wyjściowy przetwornika jest całkowicie bezbarwny, opracowano Cascade Fusion Bracing. Ta opatentowana technika produkcji wykorzystuje wzmocniony i uszczelniony podłużny wspornik z kaskadowymi podporami, który służy jako podstawa naszej szafy. „Skóra” lub „tuleja” jest następnie zawijana i łączona w celu utworzenia ultrasztywnej obudowy w kształcie siatki, wolnej od niepożądanych rezonansów i wibracji. Musisz to odsłuchać, żeby w to uwierzyć.

- Zaawansowany system Shock-Mount™. Aby zmniejszyć zniekształcenia i jeszcze bardziej zmaksymalizować wydajność przetwornika, stworzono Advanced Shock-Mount System™ zarówno dla osprzętu do montażu przetwornika, jak i dla nóżek obudowy. Głośniki są izolowane mechanicznie od przedniej ścianki, a nóżki od obudowy. W ten sposób żadne wibracje nie są przenoszone ze sterownika do obudowy, z szafy na sterownik ani między obudową, a podłogą. Nóżki można regulować nawet od góry, bez przesuwania lub przechylania głośnika, zapewniając idealnie równe oparcie na każdej powierzchni. W zestawie wymienny osprzęt do podłóg pokrytych wykładziną i parkietu.

- ARC Genesis. Przez dziesięciolecia, Paradigm udoskonalał swój wiodący w swojej klasie System Korekty Akustyki Pomieszczenia Anthem Room Correction (ARC) do jej najnowszej iteracji, ARC Genesis. W tym czasie zebrane zostało tysiące danych, aby dowiedzieć się, jak współdziałają pokoje i kolumny. Dziś można używać ARC Genesis do nich wszystkich, ale eliminując szkodliwe skutki w pomieszczeniu i maksymalizując wydajność, aby stworzyć czystszy, dokładniejszy dźwięk w każdym środowisku odsłuchowym.

- Zwiększenie użytecznej mocy wyjściowej poprzez zmniejszenie zniekształceń. Kolumny, które potrafią naprawdę „grać głośno”, robią to, ponieważ nie mają słyszalnych zniekształceń. Zniekształcenia są tym, co sprawia, że dźwięk jest szorstki i męczący. Technologie producenta eliminują te niepożądane elementy, dzięki czemu można zwiększyć głośność. Dzięki większej użytecznej wydajności Founder może nie tylko odtworzyć najsubtelniejsze niuanse, ale może też zaskoczyć, kiedy tego chcesz.

- Komponenty o wysokiej wydajności i wysokiej sprawności: „nie ma mocy bez kontroli”. Ten słynny cytat stoi za wszystkim, co robimy. Wszystkie komponenty przetwornika zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej mocy i wysokiej wydajności. Magnesy o dużej gęstości mocy, otoczenie stożka o dużym wychyle i wielowarstwowe cewki drgające współpracują ze sobą, tworząc możliwie najszersze spektrum dynamiczne. Chłodzone ferrofluidem przetworniki wysokotonowe utrzymują wszystko skomponowane podczas najbardziej wymagających fragmentów muzycznych lub intensywnych scen akcji.

- Obsługa dwóch wzmacniaczy + konstrukcja hybrydowa. Wszystkie modele z serii Founder mogą być wyposażone w bi-amp lub bi-wire, aby w pełni wykorzystać dostarczaną energię elektryczną. Nasz flagowy model zawiera wewnętrzny wzmacniacz o mocy 1 000 W zasilający trzy potężne przetworniki basowe. Dzięki temu wzmacniacze mocy systemu mogą sterować średnimi i wysokimi częstotliwościami przy mniejszym wysiłku. Pozwoliło nam to również zintegrować ARC Genesis w celu dostrojenia basu niezależnie od reszty systemu. Dzięki temu użytkownik może zastosować dowolną markę elektroniki. Ale wiemy, że dokonają właściwego wyboru i uczynią z tego hymn (kursywą cytat za Paradigm).
Dane techniczne
- Typ / konstrukcja: kolumna podstawkowa 2-drożna, dwa przetworniki, dwie opcje położenia z bass-reflexem
- Moc: 15 - 150 W (zalecana moc wzmacniacza), 120 W (maksymalna moc wejściowa)
- Pasmo przenoszenia: 69 Hz - 23 000 Hz (± 2dB) w osi, 69 Hz - 20 000 Hz (±2 dB) 30° poza osią
- Zwrotnica: 2 stopnia elektro-akustyczna @ 1,6 kHz (tweeter/midbass)
- Impedancja: kompatybilna z 8 ohm
- Efektywność: 92 dB (w pomieszczeniu), 89 dB (w komorze bezechowej)
- Przetwornik wysokotonowy: 1 x 25 mm, przetwornik AL-MAC™, ze spłaszczonym sferoidalnym falowodem (OSW™) i perforowaną soczewką (PPA™), chłodzone / tłumione ferrofluidem
- Przetwornik średnioniskotonowy: 1 x 152 mm, ultra-wysokiego wychyłu stożek z technologią AL-MAG™, perforowana soczewka (PPA™), technologia Active Ridge (ART™) trzeciej generacji z wertykalnym systemem mocującym, izolowany system mocujący SHOCK-MOUNT™ 1.5” wysokotemperaturowa wielowarstwowa cewka drgająca z wentylowanym formierzem Apical™
- Wymiary (W x S x G): 36,8 x 19,7 x 32 cm
- Masa: 11,3 kg / szt.


Dostawa

Podwójny karton

Zszywacze - trudno otworzyć wieko kartonu bez jego zniszczenia / uszkodzenia (dopiero potem zauważyłem, że należy otwierać pudło z drugiej strony...)

W kartonie


Głośniki są fantastycznie zapakowane

Podkładki do podklejenia spodu skrzynek

Wyjmuję głośnik

Skrzynki są opatulone workami z miękkiej tkaniny (podwójnej)

Ukośne przełamanie na boku skrzynek


Z założonymi maskownicami

Zdejmuję maskownice

Maskownice są montowane magnetycznie


Fronty to aluminiowe płytki przytwierdzone do skrzynek

Miła aparycja nowych Founder 40B - pierwszorzędne wykonanie!

Przetwornik wysokotonowy 25 mm ze spłaszczonym sferoidalnym falowodem i perforowaną soczewką, chłodzony / tłumiony ferrofluidem

Przetwornik średnio-niskotonowy 152 mm ukryty za geometrycznym dyfuzorem

Boki są w połowie wysokości są lekko przełamane na skos, skrzynki zwężają się do tyłu oraz rozszerzają do dołu - bardzo nietypowa bryła


Luksusowa stolarka - okleina to drewno orzecha amerykańskiego


Szerokie ujścia wentylacyjne bass-reflexów

Podwójne, wyjątkowo solidne terminale

"Designed, engineered and crafted in Canada by Paradigm"


Na podstawce Solid Tech Model 3



Kilka zdjęć z odsłuchów





Wrażenia dźwiękowe
Paradigm Founder 40B podłączałem kolejno do następujących wzmacniaczy: dwóch tranzystorowych - Esoteric S-05 i Rega Aethos, trzech lampowych - Canor AI 1.10, Haiku-Audio Origami 6550 SE i Haiku-Audio Selene KT150, cyfrowego TEAC NR-7CD oraz hybrydowego Pathos Classic One MKIII. Głośniki porównawcze to podłogowe Living Voice Auditorium R3, monitory podłogowe Kultura Dźwięku Jazz One oraz podstawkowe Martin Logan Motion 35XTi. Przewody głośnikowe to za każdym razem XLO UltraPLUS 6U-10. Pełna lista sprzętu towarzyszącego wymieniona została na końcu niniejszego tekstu.

Testowałem już całkiem sporo modeli głośników Paradigm, dobrze więc wiem, że głośniki tej marki zawsze są "chuliganami dźwiękowymi". Zazwyczaj grają na full-drive, na całą parę - energetycznie, dynamicznie, rączo, soczyście. Jakby koniecznie, za wszelką cenę chciały przekazać otoczeniu całą swą wewnętrzną substancję dźwięku, pełnię sygnału i komplet informacji, jakimi dysponują w swych akustycznych trzewiach. Dlatego silnie pompują powietrze, mocno rozpędzają membrany głośników, działają na wskroś ekspresyjnie i zdecydowanie. Jednakże przy całej tej rozbudowanej ofensywności i mocy grania, Paradigmy nie pomijają naturalnych stref emocji, zasad dobrej kultury i pełnego wyrafinowania brzmieniowego.

Tytułowe Fonder 40B we wszystkie te powyżej wymienione cechy są oczywiści wyposażone, ale mają jeszcze kilka dodatkowych kształtujących ich indywidualny charakter, styl oraz maniery. To przede wszystkim niesamowita czystość dźwięku, doskonały realizm oraz wysoki stopień precyzji. Plus pełna harmonia, plastyczność oraz wzniosła finezja dźwięku. Dźwięku realistycznego, lecz delikatesowego. Misternie utkanego z włókien sieci 3D tonów kształtujących przestrzeń, szerokość i głębię oraz budujących fizyczną wyczuwalność struktury i substancji całego przekazu. Przynosi to gęsty, acz gładki zakres średniotonowy, nadzwyczaj staranną i rozdzielczą górę (ale nie agresywną!) oraz zwarty i sprężysty bas. Bas dokładny, szybki i rytmiczny, A także, ma się rozumieć, referencyjną wręcz przestrzenność (do której opisu wrócę potem).

Founder 40B zapewniają znacznie większy wolumen i obfitość dźwięku, niż by na to wskazywały ich monitorowe gabaryty. Głośniki grają "całym ciałem" i "pełnią dźwięku". Ich brzmienie jest spontaniczne, mocne i dogłębne; zapewniające kompletny wgląd w muzyczną treść, z rozwojowym basem. Ale to przekaz z zupełnym brakiem śladów agresji, oznak przesterowania czy nadmiarowości. Barokowej przesady. Dźwięk mimo że jest mocny i żywy, to jest odbierany zupełnie naturalnie. Jako taki, jaki powinien być. Obiektywny, a nie subiektywny. Każde pasmo istnieje niejako osobno, a jednocześnie działają razem. Współpracują i przeplatają się budując bardzo przekonujący spektakl, performance. Tworząc wyjątkowo nasycony, namacalny i szczegółowy przekaz o wszelkich znamionach autentycznego high-endu.

Kilka osobnych słów należy się przestrzenności Founder 40B, bo sięga ona wręcz ideału. Dawno nie słyszałem aż tak dużej swobody kreślenia panoramicznych planów dźwiękowych - scena jest budowana na zasadzie wielopłaszczyznowej, przy czym wyczuwalność poszczególnych obszarów i orbit przekazu jest fantastyczna. Kompleksowa. Źródła pozorne są wzorcowo lokalizowane, szczegółowo oddają relacje przestrzenne i mają wzorową cielistość, przykładny kształt określony współrzędnymi trójwymiaru. Founder 40 to również modelowe stereo, jakiego ze świecą szukać w wielu innych głośnikach. Za koronkowe obrazowanie bazy stereo należy się Paradigmom złoty medal. Kryształowa kula!

Na koniec tradycyjne pytanie: z jakimi wzmacniaczami najlepiej będą współpracować przedmiotowe głośniki? Jako że okres testowania Founder 40B przeciągnął mi się na aż dwa miesiące, "przepuściłem" je przez całą armadę różnych wzmacniaczy: dwóch tranzystorowych - Esoteric S-05 i Rega Aethos, trzy lampowe - Canor AI 1.10, Haiku-Audio Origami 6550 SE i Haiku-Audio Selene KT150, cyfrowy TEAC NR-7CD oraz hybrydowy Pathos Classic One MKIII. Czyli w sumie było to aż siedem wzmacniaczy, a to naprawdę sporo. W zasadzie żaden używanych wzmacniacz nie odkrył żadnych gorszych stron Paradigm, z każdym potrafiły zagrać na wysokim poziomie umiejętności (swoich i wzmacniacza), zademonstrować dobry styl i piękną muzykalność. Oczywiście, mam też własne preferencje i wybory wzmacniaczy, ale żeby była jasność, są one podyktowane wyłącznie osobistymi skłonnościami brzmieniowymi, a nie obiektywnymi.

Producent podaje, że głośniki Founder 40B mają relatywne wysoką efektywność 92 dB (89 dB mierzone w komorze bezechowej). I rzeczywiście, łatwość z jaką współpracują z różnymi wzmacniaczami jest rewelacyjna. Wartość 92 dB spokojnie uprawnia do łączenia z konstrukcjami lampowymi - i to właśnie te w moim prywatnym rankingu uplasowały się na pierwszych miejscach: Canor AI 1.10, Haiku-Audio Selene KT150 oraz Haiku-Audio Origami 6550 SE. W dokładnie takiej kolejności. Brzmienie Paradigm z "lampą" to bogactwo dźwięku, pełna eufonia i bajeczna muzykalność. Ale także wyborna precyzja i głębia brzmienia połączona z referencyjną scenicznością. Oraz perfekcyjne stereo, rzecz jasna.

Konkluzja
Paradigm Founder 40B to są wyborowe monitory klasy wyższej hifi. Idealne głośniki podstawkowe pod każdym względem: formy skrzynek, designu, idei konstrukcyjnej, inżynierskiej finezji, wydajności akustycznej, jakości materiałowej, wykonawstwa oraz brzmienia. Founder 40B to punkt odniesienia i wzorzec z Sèvres dla monitorów. Koniec. Kropka. Bezwarunkowa rekomendacja dla Paradigm Founder 40B - mój wybór roku 2023.

Cena w Polsce: 15 400 PLN (za parę).

Bezwarunkowa rekomendacja dla Paradigm Founder 40B - mój wybór roku 2023!


Za:
- renomowany kanadyjski producent
- wszystkie elementy głośników, obudów i zwrotnic to konstrukcja / produkcja własna Paradigm Electronics Inc.
- produkcja w całości odbywa się w Toronto, w Kanadzie
- nie tylko dobry dźwięk, ale także znakomity wygląd
- doskonały projekt, pierwszorzędna konstrukcja
- zaawansowane technologie akustyczne Paradigm
- pod każdym względem wyborny dźwięk wysokiej klasy
- perfekcyjne stereo!
- wzorcowa scena, realistyczna trójwymiarowość
- wysoki poziom energii i dynamiki grania (tzw. granie "całym ciałem")
- piękna plastyczność i fizyczność
- wysoki poziom precyzji i dokładności brzmienia
- znakomita selektywność, detaliczność i rozdzielczość
- fascynująca muzykalność
- wytrawny, jakościowy dźwięk high-fidellity
- łatwość współpracy z różnymi wzmacniaczami, w tym z lampowymi
- referencja pośród monitorów
- rekomendacja oraz wybór roku 2023 Stereo i Kolorowo!

Przeciw:
- ograniczone niskie tony (jak to dzieje się w głośnikach podstawkowych)
- brzmienie nakierowane na precyzję, a nie na emocje (duży naturalizm dźwięku)
- "nadmiar" energii grania nie każdemu będzie odpowiadać
- nie są tanie.

System odsłuchowy
Pomieszczenie odsłuchowe: 30 m2, z częściową adaptacją akustyczną, ustroje Vicoustic Wave Wood - 10 sztuk.
Wzmacniacze: Haiku-Audio Origami 6550 SE (test TU), Rega Aethos (test TU), Canor AI 1.10 (test TU), Esoteric S-05 (test TU), TEAC NR-7CD, Haiku-Audio Selene KT150 i Pathos Classic One MKIII (test TU).
Kolumny podłogowe: Living Voice Auditorium R3 (test TU) i Kultura Dźwięku Jazz One.
Kolumny podstawkowe: Martin Logan Motion 35XTi (test TU) i Guru Audio Junior (test TU).
Odtwarzacz CD: Musical Fidelity A1 CD-Pro (test TU).
Odtwarzacze sieciowe: Rose RS150 (test TU), Limetree NETWORK II (test TU), Esoteric N-05XD (test TU), Matrix Audio Element i2 (test TU) i Silent Angel Munich M1 (test TU).
DAC-i/wzmacniacze słuchawkowe: NuPrime DAC-10H (test TU), Taga Harmony DA-400 (test TU), Ferrum ERCO z zasilaczem Ferrum HYPSOS (test TU), Yulong DA1 z zasilaczem Yulong DA1 Power Station (test TU), Rupert Neve Designs RNHP (test TU) i Lampizator Amber 3 DAC (test TU).
Komputer: Dell Latitude 7390.
Smartfon / tablet: iPhone 13 oraz iPad Air 4.
Gramofony: Nottingham Analogue Horizon (test TU), Pro-Ject The Classic Evo (test TU) i TEAC TN-5BB (test TU).
Wkładki gramofonowe: Ortofon 2M Black (test TU), Ortofon Verismo (test TU), Ortofon Quintet Red (test TU) i Ortofon 2M Red (test TU).
Przedwzmacniacze gramofonowe: Musical Fidelity MX-VYNL (test TU), Pier Audio MM/MC 8 SE (test TU), Pro-Ject Phono Box DS3 B i TEAC PE-505 (test TU).
Radioodbiorniki: Rotel RT-1080, Sansui TU-5900 i Tivoli Model One (test TU).
Magnetofon kasetowy: Nakamichi Cassette Deck 1 (test TU).
Minisystem: Pioneer P1-K (test TU).
Głośnik bezprzewodowy: Mooer Silvereye 10 (test TU).
Odbiornik Bluetooth/DAC: iFi Audio ZEN Blue + zasilacz iFi Audio iPower X (test TU).
Słuchawki: Fostex TH610 (test TU), Meze 99 Neo (test TU), Meze Liric (test TU), Dan Clark Audio Expanse (test TU), Sennheiser HD 650 (test TU), SIVGA SV023 (test TU) i Final Audio UX3000 (test TU).
Listwy sieciowe: Solid Core Audio Power Supply (test TU) i ZiKE Labs Powerbox (test TU).
Akcesoria: podstawa antywibracyjna Rogoz-Audio 3SG40 (test TU), podstawy głośnikowe Rogoz-Audio 4QB80 (test TU), podstawy głośnikowe Solid Tech Radius Stand, szafka audio Solid-Tech Radius Duo 3 (test TU), mata gramofonowa Harmonix TU-800EXi (test TU) i krążek dociskowy do gramofonu Clearaudio Clever Clamp (test TU). I wiele, wiele innych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację