Na łamach Stereo i Kolorowo testowałem już dwa wzmacniacze / odtwarzacze sieciowe duńskiej firmy Lyngdorf - były to modele TDAI-3400 (czytaj recenzję TUTAJ) oraz TDAI-1120 (czytaj TUTAJ). Jednak Lyngdorf jest też uznanym producentem innowacyjnych głośników, które od zawsze mnie interesowały. Jakiś czas temu zwróciłem się do polskiego dystrybutora z pytaniem, czy nie zechciałby użyczyć mi na odsłuchy głośniki Lyngdorf - z myślą o tańszych podstawkowych BW-2 lub ewentualnie naściennych FR-1. Ale dystrybutor od razu zaproponował premierowe referencyjne Lyngdorf CUE-100 (zobacz TUTAJ i TUTAJ). Głośniki właśnie do mnie przyjechały - są wspaniałe! To prawdziwy high-end zarówno brzmieniowy, jak i wykonawczy.
* * *
Firma Purifi z Danii wyznaczyła nowe standardy w technologii głośnikowej, tworząc głośniki niskotonowe o długim skoku membrany, zapewniające ultraniskie zniekształcenia. Purifi osiąga najniższe na rynku zniekształcenia, a przez to oferuje najwyższą czystość dźwięku, co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach pomiarów laboratoryjnych. Aby osiągnąć ten wynik, opracowano kilka nowatorskich technologii. Najbardziej rozpoznawalna jest technologia Neutral Surround Geometry, w której kształt pierścienia składa się z naprzemiennych charakterystycznych wybrzuszeń.
Ultraniski poziom zniekształceń jaki oferuje ta technologia wpływa na uzyskanie niepowtarzalnej czystości dźwięku i rozdzielczości szczegółów. Inna, własna technologia jaką jest: Air Motion Transformer firmy Lyngdorf rozciąga ten poziom przejrzystości dźwięku na jeszcze wyższy poziom.
Unikalny kształt trójkąta składa się z trzech zwężających się i lekko zaokrąglonych boków z płyt MDF o grubości 35 mm, wykonanych na obrabiarkach sterowanych cyfrowo. Taka konstrukcja zmniejsza rezonans i wewnętrzne fale stojące, jednocześnie nadając głośnikowi smukły wygląd, szczególnie, gdy podziwia się go od frontu. Podstawa kolumny jest wykonana z litego dębu lub płyty MDF (w zależności od wybranej wersji produktu) na obrabiarkach tak, by zapewnić bardzo dużą sztywność własną.
Dane techniczne
Głośnik do montażu na oryginalnym stojaku
Moc znamionowa: 250 W
Głośnik wysokotonowy: Air Motion Transformer, folia Kapton, magnes neodymowy
Głośnik średniotonowy/niskotonowy: aluminiowa membrana o średnicy 18 cm / 6,5 cala, 39 mm, 4-warstwowa cewka z aluminium pokrytego miedzią, na kształtce z włókna szklanego, Neutral Surround Geometry, wentylowany kosz odlewany ciśnieniowo
Głośnik niskotonowy: 2 × 18 cm / 6,5 cala, pasywny radiator, aluminiowa membrana, Neutral Surround Geometry, wentylowany kosz odlewany ciśnieniowo
Obudowa: MDF, dąb
Pasmo przenoszenia: 35–22 000 Hz (-3 dB)
Impedancja znamionowa: 4 ohmy
Efektywność: 83 dB, 2,83 V/ 1 m
Częstotliwość zwrotnicy: 2300 Hz
Złącza: pozłacane gniazda głośnikowe
Zalecane umiejscowienie: na stojaku (w zestawie)
Wymiary (szer. × wys. × gr.): 350 × 513 × 329 mm
Wymiary z podstawą (szer. × wys. × gr.): 597 × 1196 × 520 mm
Masa: 13,8 kg
Masa z podstawą: 16,2 kg
W dwóch kartonach zapakowano pojedyncze głośniki, zaś w trzecim - nogi / stojaki
Bardzo solidny sposób pakowania
Nogi do głośników
Pomysłowe rozwiązanie wyprowadzenia przewodu głośnikowego
Terminale głośnikowe umieszczono od spodu głośników
Zaraz po wypakowaniu głośników z pudeł
Pierwsza sesja fotograficzna
Przetworniki
Wkręcam nogi w podstawy
Przewody należy zamontować w czasie jak głośniki leżą do góry nogami, potem może to być trudn
Ale dziwadła
Lyngdorf CUE-200 prezentują się wyjątkowo oryginalnie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarz będzie oczekiwać na moderację