Polpak

sobota, 24 maja 2025

Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2, odtwarzacz sieciowy - zapowiedź testu





EverSolo to marka firmy EverSolo Audio Tech. (zobacz TUTAJ), która z kolei należy do dalekowschodniego przedsiębiorstwa Shenzhen Zidoo Technology Co.,Ltd. (a które zostało założone w 2014 roku i jest też producentem urządzeń marki Luxsin Audio). Pierwsze urządzenia streamujące marki EverSolo (zapisywane też jako Eversolo) pojawiły się na rynku jakieś trzy lata temu i nieomal od razu narobiły sporo zamieszania w hifi. Można napisać - zrewolucjonizowały rynek streamerów muzyki.

Dlaczego tak się stało? Albowiem do czasu pojawienia się odtwarzaczy Eversolo strumieniowanie muzyki klasy high-fidelity było relatywnie kosztowne - zaawansowane urządzenia streamujące były dość drogie, a przez to trudno dostępne dla szerokiego grona melomanów / audiofilów. Natomiast kiedy dwa lata pojawił się w Polsce Eversolo DMP A6 ustawiały się po niego kolejki chętnych, sprzedawany był nieomal "spod lady", trzeba było czekać z miesiąc na dostawę (a przedtem się zapisać na sprzęt!). Rozpoczęło się wariactwo. Eversolo DMP A6 okazał się być przebojem!

Dwa lata temu Eversolo DMP A6 oferował po prostu dużo więcej i o wiele lepiej (oraz jednocześnie taniej!) niż wiele innych streamerów dookoła: duży dotykowy wyświetlacz, natywna i funkcjonalna aplikacja, łatwa i inteligentna obsługa, solidny układ DAC na pokładzie, mnogość wejść i wyjść, zaimplementowany Tidal connect, Roon Ready, a przede wszystkim - znakomity dźwięk klasy hifi. W swojej cenie nie miał praktycznie konkurencji. I chociaż jako pierwszy firmowy model był jeszcze nieco niedopracowany, potrafił się zawiesić, czasem "straszył" chińskimi krzakami na wyświetlaczu, to inżynierowie EverSolo Audio Tech. szybko go poprawili, udoskonalili oraz zmodernizowali. Ba! EverSolo Audio Tech. zaraz zaczął seryjnie wypuszczać kolejne modele streamerów, DAC-ów, wzmacniaczy etc. 

Aktualnie EverSolo Audio Tech. ma w ofercie kilka modeli różnych urządzeń - w tym high-endowe! I wciąż pojawiają się nowe generacje, ulepszone wersje poprzednich. Jest uznaną i renomowaną firmą, która zajęła sporą część rynku high-fidelity i mocno się na nim rozpycha. Ale naprawdę ma czym się pochwalić - jest innowacyjna, produkuje sprawne i łatwe w obsłudze urządzenia, które "wszystko-mają" i "wszystko-odtwarzają". EverSolo Audio Tech. nawiązała bliską współpracę z amerykańską firmą Starke Sound z USA, w rezultacie czego najpierw pojawił się wzmacniacz cyfrowy AMP-F2, a potem w pełni high-endowy AMP-F10 (zobacz TUTAJ).

Przyznam, że dość długo się broniłem przed wypożyczeniem urządzenia Eversolo na testy. Nie żebym coś miał do firmy, czy był uprzedzony do ich streamerów. Ale napór marketingowy i szum wokół Eversolo wydawał mi się zbyt ciężki, o wiele za głośny, zanadto dokuczliwy. Trudno było nie zauważyć, że Eversolo był obecny wszędzie - wyskakiwał już nawet z lodówki... Uznałem więc, że lepiej przeczekać ten czas, poczekać aż kurz bitewny opadnie, sytuacja wyklaruje się i uspokoi. Hałas zmniejszy się. Wyciszy. 

Niedawno moja recenzencka ciekawość i potrzeba eksploracji "nowego" ostatecznie zwyciężyła - postanowiłem wypożyczyć na testy odtwarzacz strumieniujący marki Eversolo. W tym celu zwróciłem się do zaprzyjaźnionego salonu hifi Audioneo z Rotmanki koło Gdańska, zaś on - w porozumieniu z polskim dystrybutorem Instalaudio z Konina - udostępnił mi nowiutki egzemplarz Eversolo na testy.
 
Kilka dni temu odebrałem premierowy odtwarzacz sieciowy Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 (zobacz TUTAJ i TUTAJ). Sprzęt ten kosztuje w Polsce nieco powyżej 5 500 PLN, ale to projekt i wykonanie klasy premium. Obudowa została wykonana z jednoczęściowego aluminium klasy lotniczej, precyzyjnie obrabianego w technologii CNC, ma zainstalowany duży 6" kolorowy, wysokorozdzielczy i dotykowy (!) ekran LCD typu retina, ma całkowicie zbalansowaną konstrukcję wewnętrzną (oraz wyjścia symetryczne XLR), nowe wielofunkcyjne pokrętło głośności, wykorzystuje układ wzmacniaczy I/V OPA1612, oparty jest na zasilaczu liniowym audio o bardzo niskim poziomie szumów poniżej 40 uV.

Duszą DMP-A6 Master Edition Gen 2 jest procesor czterordzeniowy ARM Cortex-A55, a sercem dwa układy scalone DAC o wysokiej wierności SABRE ES9038Q2M. Kości DAC niezależnie przetwarzają lewy i prawy kanał, tym samym zapewniając szeroki zakres dynamiki i szczegółową rozdzielczość, zaś udoskonalony układ XMOS charakteryzuje się znacznie zwiększoną mocą przetwarzania, obsługuje natywne dekodowanie DSD512 i PCM 768 kHz @ 32-bit. 

DMP-A6 Master Edition Gen 2 streamuje chyba wszystkie dostępne serwisy na świecie, w tym oczywiście Qobuz i Apple Music (!). A poza tym ma olbrzymią ilość różnych ustawień i regulacji, a także 10-pasmowy korektor z możliwością personalizacji na poziomie profesjonalnym. Ma też własną aplikację obsługującą streaming i nadzorującą wszelkie funkcje.

Jak podaje producent: "System zegara został ulepszony o ultraniski jitter szumów, dzięki czemu cyfrowe sygnały audio są jeszcze czystsze. Połączenie oscylatorów zegara o ultraniskim jitterze szumów i zoptymalizowanych algorytmów redukuje jitter zegara do niezwykle niskiego poziomu, zapewniając stabilny rytm i czystą jakość tonalną w muzyce".

Po otrzymaniu Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 nieomal natychmiast rozpocząłem jego testy. Uruchomienie przebiega bardzo szybko, inicjacja strumieniowania jest bajecznie prosta - po włączeniu streamera należy na ekranie wyświetlacza po prostu wybrać kod QR, a następnie skierować nań kamerę smartfona bądź tabletu - pobierają one automatycznie aplikację "EverSolo" z Internetu, zaś streamer konfiguruje się. Następnie po wybraniu ikonki serwisu streamingowego (ja wybrałem Qobuz i Apple Music) należy się do niej standardowo zalogować używając nazwę użytkownika i wpisując hasło. To wszystko, można grać muzykę całego świata w formacie HD.

Aplikacja EverSolo jest fantastycznie prosta oraz intuicyjna w użyciu, przejrzysta i logiczna. Bezusterkowa. Rozbudowana w liczne funkcje, ustawienia, korekcje - czegoś tak zaawansowanego jeszcze nie widziałem, nie obsługiwałem. Pod względem ilości możliwych korekcji dźwięku dorównuje jej chyba tylko aplikacja Roon Labs. Poza tym lekkość i ergonomia obsługi są wprost genialne. Ekran dotykowy działa wzorcowo, a w systemie nic się nie nakłada, nie zacina, nie interferuje. Wszystko hula, jak ta lala!

Mam szerokie porównanie z wieloma streamerami różnych firm - m.in. Auralic, Lumin, Silent Angel, Rose, Lindemann, Cyrus, Naim, Audiolab, Volumio, CocktailAudio, Esoteric czy TEAC. Przetestowałem ich na Stereo i Kolorowo naprawdę sporo. Mogę jedynie napisać, że żaden z nich nie ma aż tak rozbudowanych aplikacji systemowych, uniwersalnej funkcjonalności oraz prostoty użytkowania. No może mój koreański Rose RS150 nieco się zbliża do Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2, ale on kosztuje nie 5 500 PLN, a 21 000 PLN, czyli prawie 4 x drożej!

No tak, parametry, wyposażenie i aplikacja nowego Eversolo są bardzo fajne, ale co z dźwiękiem? - zapyta pewnie Czytelnik. Tu także czekała na mnie spora niespodzianka - Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 to prawdziwy dźwięk high-fidelity. To płynne, gładkie i plastyczne brzmienie o sporej szczegółowości i dużej precyzji. Nasycone, gęste i żywe - atrakcyjne w odbiorze, ale zawsze dokładne i uważne. W 100 % audiofilskie.

Ojoj! Miała dziś powstać tylko zapowiedź testu, a wyszła mi nieomal kompletna recenzja nowego Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2. Ale na pewno napiszę o nim jeszcze więcej, szerzej i dokładniej, bo urządzenie to wywarło na mnie jak najlepsze wrażenie. Zasługuje na pogłębiony opis. Na dokładną monografię. Zapraszam Czytelnika do lektury recenzji Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 za kilkanaście dni.

(Zaznaczam, że wszystko, co napisałem powyżej jest moją subiektywną opinią i osobistym wrażeniem - za test nie biorę ani złotówki, nie mam też nic przez nikogo przyobiecane, w tym żadnego barteru w rozliczeniu etc.).

Opakowania, a w zasadzie to nawet dwa

Miękkie formy

Akcesoria

Zaraz po wyjęciu z kartonu

Uruchamiam sprzęt

Złota sygnatura z nazwą modelu


Urządzenie już uruchomione - wszystko gra!


Sterowanie za pomocą iPad Air 4


Aluminiowa obudowa wycięta z jednego bloku metalu


Pokrętło to specjalistyczny enkoder



Dotykowy wyświetlacz klasy retina - nasycone kolory, ultra-rozdzielczość, płynna animacja


Na ekranie można też wyświetlać różne wskaźniki, w tym wychyłowe...



Bogactwo wejść i wyjść




Testy rozpocząłem od porównania ze streamerem Lumin U2 Mini, wzmacniacz to Haiku-Audio SOL V






Streamuję muzykę z serwisu Apple Music i Qobuz HD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację