S

S

MA

Planeta Dźwięku

Premium Sound

Polpak

wtorek, 28 sierpnia 2012

Kable zasilające Audiomica Laboratory: Volcano Transparent i Jasper Reference




Wstęp
Niedawno szczegółowo opisywałem nowość w ofercie Audiomica Laboratory – zestaw kabli Excellence (test TU), w skład których wchodzą głośnikowe Celes, łączówki RCA Erys oraz sieciowy Ness. Przewody te na tyle poprawiły dźwięk mojego głównego zestawu audio-stereo, że postanowiłem wypróbować kolejne kable z gorlickiej manufaktury. Tym razem, zainteresowałem się "apgrejdem" moich kabli kabli zasilających – stąd też otrzymałem od firmy Audiomica Laboratory dwa przewody sieciowe do prób. A mianowicie: Volcano Transparent i Jasper Reference.

Opisywane przewody pochodzą bezpośrednio z firmy Audiomica Laboratory.

Anatomia i wrażenia ogólne
Jasper Reference to „młodszy brat” modelu Ness z linii Excellence, a sam przynależy do serii Red. Z wyglądu zewnętrznego zresztą bardzo go przypominający, bo pokryty jest takim samym czerwonym oplotem, choć jest nieco cieńszy i zaopatrzony w inne wtyki, aczkolwiek bardzo solidne. Wewnątrz kabla znajduje się 7. żył głównych (14 AWG), które skręcone są w środek z kolejnych 25. mikro przewodów wykonanych z, jak pisze producent na swojej stronie - „najczystszej miedzi elektrolitycznej”. 6. żył ułożone jest w „wianuszek” dookoła 7-mej. Każda z nich oblana jest izolacją ze spienionego teflonu (FEP), a całość owinięta jest podwójnym ekranem – najpierw warstwą folii aluminiowej, a nastepnie gęstym ekranem z oplotu miedzianego. Opcjonalnie, Jasper Reference może zawierać filtr TFCT składający się z kilku elementów zamontowanych na płytce drukowanej. Są to przede wszystkim kondensatory bocznikujące, które zbierają zakłócenia od masy, a szeregowo podłączone dławiki zwiększają impedancję linii (szczegóły TUTAJ).






Z kolei, Volcano Transparent (z serii Gray) zawiera 3. żyły przewodzące o przekroju poprzecznym 12 AWG, a każda z nich 50. mikro przewodników z miedzi OFC. Zastosowana izolacja żył głównych to ponownie spieniony teflon (FEP) Całość opleciona jest podwójnym ekranem składającym się z warstwy okręcanej folii aluminiowej oraz warstwy okręcanej folii metalizowanej. Podobnie jak Jasper Reference, tak i Volcano Tranparent zaopatrzony jest w wysokiej jakości wtyki, dobrze trzymające się w gniazdach. Przewód może być wyposażony w filtr TFCT (na życzenie klienta).

W tym miejscu należy podkreślić, że wszystkie kable wytwarzane są ręcznie przez wysoce wykwalifikowane osoby, które każdy wyrób opatrują podpisem na certyfikacie – imiennym potwierdzeniem jakości. Dodatkowo, po przejściu osobnej kontroli, fakt ten jest również odnotowywany na sygnaturce przewodnika. Bardzo profesjonalne podejście do produkcji i godne naśladownictwa, bo kupując przewodnik z Audiomica Laboratory, nabywca wie co kupił, od kogo i kto konkretnie składał dany egzemplarz, a następnie kontrolował. Bo tu każdy produkt jest jedyny w swoim rodzaju, ma swój niepowtarzalny numer. A być może i duszę? Kto wie…

Wpływ na dźwięk
Kable sieciowe wpinałem i wypinałem do poszczególnych elementów toru audio-stereo, a były to po kolei: wzmacniacz Hegel H100, odtwarzacz płyt CD Musical Fidelity A1 CD PRO, wzmacniacze lampowe Yaqin MC-13S i Ming Da MC34-A oraz zasilacz ULPS Tomanek do wzmacniacza słuchawkowego Musical Fidelity X-Can v.3. Poza tym sieciówki wpinałem do listwy sieciowej Sonus Oliva, a także porównawczo do innych elementów audio, które akurat testowałem (szczegółowa lista na końcu tekstu).

Jasper Reference
W ogólnym charakterze okazał się być podobny do modelu Ness z serii Excellence, różnice dotyczyły kilku szczegółów, ale istotnych w całościowym odbiorze dźwięku. Przede wszystkim Jasper Reference brzmi nieco jaśniej, a przez to przekaz wydaje się być bliższy i ciut ostrzejszy (wyostrzony). Ponadto przełom średnich i wysokich tonów jest znacznie bardziej doświetlony, przez co te zakresy mogą zabrzmieć bardziej dobitnie, gdy podłączy się kabel do zbyt analitycznego systemu. U mnie tak stało się przy odtwarzaczu płyt CD Musical Fidelity A1 CD PRO, bo większość instrumentów typu gitary, saksofony czy skrzypce zagrały swobodniej, żywiej i z pięknym wypełnieniem (wykończeniem) konturów. Myślę, że uprawnione będzie określenie, że Jasper Reference jest przejrzysty w swoim charakterze, co skutkuje odkryciem (uwolnieniem) dynamiki nagrań, ujawnieniem dużej dozy energii drzemiącej w systemie, jej podkreślenie. A to niewątpliwie przynosi efekt w postaci mocniejszego (dźwięczniejszego) grania całego systemu. Opisywany kabel najlepiej sprawdził się w zestawie ze wzmacniaczem Hegel H100 – pomógł mu zdyscyplinować niskie tony, ujarzmić je właściwie, a także sprawić, by jego dźwięk stał się pełniejszy, bardziej dynamiczny oraz stanowczy. Mocarny i cielesny.

Volcano Transparent
Pierwsze wrażenie po wpięciu przewodu do systemu było takie, że zgodnie z nazwą „Transparent”, kabel nieco łagodzi przekaz, ale nie pozbawia go przejrzystości, ani nie ogranicza w żadnym przypadku zakresu rozpiętości dynamicznej. Jest klarowny, czysty – pozbawiony artefaktów, czy własnej barwy, co jest rzeczą niezwykle korzystną dla przekazania naturalnego dźwięku o pełnej detaliczności oraz wyraźnej strukturze nagrań. Choć trzeba też rzetelnie przyznać, że jego umiejętności w tym zakresie nie są aż tak perfekcyjne jak modelu Ness Excellence, który jest tu wyjątkowym mistrzem. Wysoką referencją.
Wracając do Volcano - bardzo dobrze zaprezentowały się zjawiska przestrzenne, bo scena dźwiękowa miała optymalną zarówno głębokość, jak i szerokość, a to wszystko przy doskonałym uporządkowaniu i zrównoważeniu każdego z rejestrów i podzakresów. Ponadto dobrze prezentowana była panorama stereofoniczna, która poszerzała się przy zastosowaniu opisywanego kabla sieciowego, który powodował większą jej otwartość, odkrycie. To jest duży atut Volcano Transparent, dlatego najbardziej korzystnie wypadł przyłączony do odtwarzacza płyt kompaktowych Musical Fidelity A1 CD-PRO, który w takiej instalacji grał jakby „mocniej i dynamiczniej”, bez śladów i oznak wcześniejszej kompresji (na zwykłym kablu). Dźwięk stał się płynniejszy, pozbawiony chropowatości, czy szklistości. Obcych naleciałości. Miły.

Podsumowanie
Audiomica Laboratory to firma, która za rozsądne pieniądze wytwarza wysokiej jakości i solidnej konstrukcji produkty, które zastosowane w sprzęcie audio-stereo czynią przekaz klarowniejszym, dokładniejszym. A jednocześnie robią to bez przykrej w przekazie ostrości, czy niepotrzebnego wydobywania kłujących w uszy pierwiastków nagrań.
Kable sieciowe Jasper Reference oraz Volcano Transparent pomagają osiągnąć urządzeniom audio wysoką kulturę i pełnię dźwięku - jego większą namacalność i czystość, co sprzyja ogólnej harmonii przekazu oraz wytwarza korzystny nastrój dla wielogodzinnej kontemplacji muzyki płynącej bez zakłóceń z głośników…

I jeszcze zdjęcie plątaniny kabli... Piękny widok, nieprawdaż?



Sprzęt używany podczas testów
Wzmacniacze: Hegel H100, Dayens Ampino, Yaqin MC-13S oraz Ming Da MC34-A i Ming Da MC84-A.
Źródła cyfrowe: odtwarzacz płyt CD Musical Fidelity A1 CD-PRO, komputer MacBook Apple oraz przetworniki cyfrowo-analogowe N-Audio DAC-3 Plus, Hegel HD11 oraz Muse Audio Mini TDA1543 DAC.
Źródła analogowe: gramofon Clearaudio Emotion oraz magnetofon kasetowy Nakamichi Cassette Deck 1.
Kolumny: Vienna Acoustics Mozart Grand, Pylon Sapphire, Pylon Topaz, Pylon Amber, Spendor A5 oraz Klipsch Synergy B2.
Słuchawki: HiFiMan HE-500, Sennheiser HD650 z kablem Ear Stream, Grado SR-60i, a także wzmacniacz słuchawkowy Musical Fidelity X-Can v. 3 z zasilaczem ULPS Tomanek.
Kable interkonekty: Ear Stream Signature oraz Audiomica Laboratory Rhod Reference oraz Mica Transparent.
Kable głośnikowe: Siltech Amsterdam oraz Audiomica Dolomit Reference.

Grafiki pochodzą ze strony Audiomica Laboratory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...