Polpak

czwartek, 17 października 2013

Druga rocznica audio-bloga "Stereo i Kolorowo - Underground"

Jak ten czas szybko biegnie - dziś, 17 października mijają dwa lata od rozpoczęcia działalności "Stereo i Kolorowo - Underground"! A tak niedawno był to zaledwie rok (TU). Zaś kiedy pomyślę, że moje pisanie o audio zaczęło się prawie pięć lata temu (jeszcze w portalu Stereo Underground), to mam nielekkie poczucie bycia weteranem sprawy audio-stereo. Przetestowałem już około 200 sprzętów służących do odtwarzania dźwięku lub jego przesyłu. Wydaje się, że jest to to dość sporo jak na jedną osobę z pojedynczą parą uszu.

Mam także duże poczucie odpowiedzialności za testy, bo zdaję sobie sprawę, że słowo ma swoją wagę, a podparte dodatkowo obrazem, czyli fotografiami - podwójną moc. Dlatego pomimo, że staram się być bardzo subiektywny w wyborze sprzętu audio do recenzji, to już same opisy obiektywizuję. Innymi słowy, dobieram do jednego testowanego urządzenia kilka sprzętów towarzyszących, tak aby margines subiektywności był jak najwęższy. Przyznam szczerze, że propozycji z różnych stron mam dużo - biorę w większości tylko to, co mnie interesuje lub wiem, że będzie interesowało P.T. Czytelników. Zawsze odmawiam testów rzeczy marnych lub takich, które wiem, że nie przedstawiają sobą standardów i wartości hi-fi.

Brzemię odpowiedzialności bierze się stąd, że licznik indywidualnych wejść na stronę ciągle rośnie i rośnie. Obecnie "Stereo i Kolorowo - Underground" czyta (lub tylko przegląda) 30 000 - 35 000 osób miesięcznie - bo tyle indywidualnych wejść wskazuje licznik Google. Daje to średnio 1 200 odwiedzin dziennie. Od początku istnienia zanotowano około 450 000 wejść, czyli prawie pół miliona.

Wypada mi jedynie podziękować Drogiemu Czytelnikowi, że zagląda na niniejszą stronę i ukłonić się Jemu nisko. Dziękuję za zaufanie, za cierpliwość - za listy, komentarze i przyjazną krytykę. Miłe słowa kieruję również w stronę tych, którzy powierzają mi sprzęt do testowania, czyli dystrybutorom, producentom oraz salonom audio - bez nich i ich ciekawych urządzeń oraz dobrej woli trudno by było prowadzić taki blog jak ten.

Plany na przyszłość
Pozwolę sobie skorzystać z okazji i napisać o najbliższych planach na listopad i grudzień.

Jak już informowałem we wczorajszym poście, testuję aktualnie wzmacniacz Hegel H80 - opis ukaże się na początku listopada.



W przyszłym tygodniu zajmę się innowacyjnymi produktami firmy iFi micro. Będą to najprawdopodobniej: iFi iPhonoiFi iUSB PoweriFi iDAC USB oraz iFi II Gemini USB.



Potem oczekuję przesyłki nowego polskiego wzmacniacza zintegrowanego z Poznania - PhonoGraph 60.



Następnie jestem umówiony z firmą Human media.pl na wypożyczenie koreańskiego serwera muzycznego CocktailAudio X30.



Niestety, test wzmacniacza zintegrowanego z Gdańska - Baltlab Endo 1 muszę przenieść z października na połowę listopada z przyczyn logistycznych, ale będzie na pewno.


Planuję test nowego odtwarzacza plikowego FiiO X3, który może okazać się nie lada przebojem rynkowym.



Najprawdopodobniej na przełomie listopada i grudnia spodziewam się dostawy sprzętu zacnej brytyjskiej firmy Myryad.



Chciałbym wypożyczyć i opisać kilka wkładek gramofonowych, jakiś ciekawy gramofon, parę interesujących kolumn, kilka wzmacniaczy tranzystorowych, etc... Nie wiem jedynie czy na to wszystko wystarczy mi czasu, ale będę się starać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację