S

S

MA

Planeta Dźwięku

Premium Sound

Polpak

piątek, 21 września 2012

Oyaide Tunami Terzo RR – interkonekt analogowy RCA










Wstęp
Oyaide Elec. Co. Ltd., to firma japońska, która główną siedzibę ma w Tokio; została założona w 1952 roku. Przedsiębiorstwo profil badań i produkcji skupia głównie na przewodach audio, których oferuje całe spektrum i w wielu seriach (TUTAJ). Oprócz kabli Oyaide dostarcza na rynek listwy sieciowe i gniazda zasilające w dużej ilości odmian i przeznaczeniu. Co istotne, firma opracowuje własne projekty wtyków do przewodów zarówno sieciowych, jak i interkonektów RCA oraz XLR. Poza tym wytwarzane są tu dociski do płyt kompaktowych, winylowych, head-shell’e do ramion gramofonowych i wiele innych akcesoriów do sprzętu hi-fi. Produkty manufaktury odznaczają się innowacyjną budową oraz perfekcyjnym wykonaniem w najwyższym japońskim standardzie.

Do mnie na testy dotarł zaś model Oyaide Tunami Terzo RR, będący jednym z wielu odmian firmowych interkonektów RCA, a plasujący się po środku firmowego cennika. Jest bardzo popularny (co zrozumiałe) w Japonii, bo zapewnia dobry dźwięk, w rozsądnej, nieprzesadzonej cenie, a nawet niskiej, gdy popatrzeć na średnie zarobki w Kraju Kwitnącej Wiśni. Nawiasem mówiąc, przewód ten zdobył wiele międzynarodowych nagród i wyróżnień dlatego ciekawy byłem jak „zagra” w moim domowym zestawie audio.

Anatomia oraz wrażenia ogólne
Model Tunami Terzo RR zawiera dwie żyły położone równolegle, każda skręcona z 50. mikro-drucików wykonanych z miedzi PCOOC-A. Te dwa wewnętrzne przewody oblane są izolacją z poliolefin BW, a ta pokryta grubym płaszczem z takiej samego tworzywa. Na nim, z kolei znajdują się dwie warstwy ekranów – pierwsza ze specjalnej odmiany polietylenu, a druga - z miedzianej folii PCOOC-A. Całość powleczona jest otoczką z poliuteranu o biało-perłowej barwie i gładkiej w dotyku. Elegancko to wygląda. Na przewodzie nadrukowano złotą farbą nazwę firmową kabla oraz oznaczenia kierunkowości. Średnica to 8,8 mm.
Zastosowano tu wtyki RCA o nazwie Genesis, które zapewniają innowacyjny uchwyt tulei, który pozwala lepiej zabezpieczyć styki. Tuleja jest lekko dokręcana – można w ten sposób regulować siłę zacisku (mocowania) wtyku w gnieździe RCA lub ewentualnie po instalacji – dokręcić. Warto zwrócić uwagę, że styki są platynowane i rodowane. Genesis to projekt i produkcja własna Oyaide oraz niewątpliwy podwód do dumy, bo wykonane są niezwykle precyzyjnie i solidnie. Prezentują się niczym wyrób jubilerski lub zegarmistrzowski. Dokładną budowę i strukturę wtyków przedstawia ilustracja poniżej (opis niestety, wyłącznie w języku japońskim).







Wpływ na dźwięk
Przewód zapewnia bardzo charakterystyczne brzmienie – bezpośrednie i płynne. Dźwięk jest dobrze rytmiczny, wybornie przezierny, ale też i z lekka podgrzany – ciepły. W głównej mierze eksponuje detale i ingrediencje nagrań z największym potencjałem emocjonalnym, w punktach kulminacyjnych, zapewniając dzięki temu bogactwo tekstury i formy. Innymi słowy, Oyaide proponuje wyrazistą średnicę, którą aranżuje efektownie i szczegółowo, z dużym wglądem w szczegóły muzyczne. Jednocześnie robi to naturalnie i bez wysiłku, a przy tym – nie zbyt naturalistyczne, bez zbędnej zadziorności, czy kłującej w uszy ostrości. To jest jego duża zaleta. Jeśli natomiast chodzi o bas, to nie jest on aż tak rozbudowany jak w interkonekcie Audiomica Laboratory Excellence Erys (test TU), czyli zdecydowany i mocny oraz zachwycająco sprężysty, ale z pewnością mieści się w kanonie rozsądnego kompromisu pomiędzy majestatycznością niskich tonów, a ich odczuwalną bytnością, fizycznością. Pomiędzy dynamicznością, a nadmiernym zagęszczeniem. Trzeba jednak pamiętać, że przewód Audiomica jest około 4 x droższy, więc nie jest to zarzut, a jedynie punkt odniesienia, orientacji. Soprany oddawane są z iskrą i sporą rozdzielczością, która może nie jest referencyjna, ale bez wątpliwości przyjemna w odbiorze. Wysokie tony są miłe, ale czasami z lekka rozjaśnione, przez co dźwięk niektórych instrumentów perkusyjnych np. czyneli odbierany jest ciut bliżej, niż zazwyczaj. Ale z dobrze wyrażonym balansem tonalnym i realistyczną głębią.

Konkluzja
Bardzo dobry interkonent klasy "średniej - niższej", o wybornej budowie, z przyjaznym i wystarczająco analitycznym dźwiękiem. Niezwykle solidne i ergonomiczne wtyki RCA o nazwie „Genesis”, własnej firmowej produkcji. Kabel wizualnie ponad standardowo estetyczny.
Przystępna cena około 1100 zł za przewód 1 metrowy lub około 850 zł za 0,7 metrowy, przy opcji zakupu bezpośredniego w internetowym sklepie w Japonii (razem z kosztami przesyłki, ale bez kosztów ewentualnego cła i VAT).

Dane techniczne
Dostępne na stronie firmowej Oyaide Elec. Co. Ltd. TUTAJ.

Porównanie wizualne z innymi interkonentami
1. Audiomica Laboratory Rhod Reference (TU).






2. Audiomica Laboratory Mica Transparent GLD (TU).





3. Ear Stream Signature (test TU).





4. Acrolink 6N-A2200II (TU).





Grafiki wtyku Genesis pochodzą ze strony Oyaide.com.


1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...