Opisywałem już na blogu Stereo i Kolorowo kilka wzmacniaczy słowackiej firmy Canor. Ale do tej pory były to albo wzmacniacze tranzystorowe, albo hybrydowe (tranzystorowo-lampowe) - nie testowałem czystego wzmacniacza lampowego marki Canor. Ta sytuacja właśnie się zmieniła - kilka dni temu na testy dotarł do mnie wzmacniacz lampowy Canor AI 1.10 (zobacz TUTAJ i TUTAJ) w całości konstrukcyjnie oparty o lampy elektronowe: dwie 12AT7 w układzie przedwzmacniacza (dla wzmocnienia napięcia) oraz cztery KT88 w sekcji wzmacniającej końcówek mocy. Jest jeszcze lampa 12AX7 skonfigurowana jako rozdzielacz fazy. Wygląd zewnętrzny AI 1.10 może mylić, bo prezentuje się jak klasyczny wzmacniacz, a nie lampowy, ale wewnątrz obudowy umieszczono tradycyjną konstrukcję lampową wraz z masywnymi transformatorami zasilającymi.
Wzmacniacz pracuje w czystej klasie A z funkcją autobias i ze sprzężeniem zwrotnym katody. Możliwe jest natychmiastowe przełączanie między trybem triodowym a trybem ultralinearnym. Masywna spawana konstrukcja metalowa eliminuje wibracje mechaniczne. Przed pierwszym uruchomieniem należy zainstalować cztery lampy elektronowe KT88 (dostarczane są w osobnym pudełku) - w tym celu należy odkręcić górną pokrywę i umieścić lampy we właściwych podstawkach. Samodzielne mierzenie wartości bias nie jest konieczne, albowiem wzmacniacz jest wyposażony w system audiobias.
Wzmacniacz AI 1.10 korzysta autorskiej technologii CMT ™ (CANOR ® PCB Milling Technology) CANOR ® PCB Milling Technology jest to sposób, w jaki CANOR frezuje płytki drukowane. Technologia CMT ™ powstała w wyniku wieloletnich starań, aby poprawić jakość reprodukowanego dźwięku produktów CANOR. Technologia CMT ™ pozwala nam zbliżyć się do współczynników strat dielektrycznych (stycznych strat) płytek obwodów drukowanych w kierunku współczynnika strat powietrza, ponieważ w przewodach rurowych stosuje się wysokie impedancje, a każde pogorszenie stycznej (podobnie jak w kondensatorach) szkodzi obrazowaniu ultradźwiękowemu . Dzięki tej technologii udało się dotrzeć do poziomu parametrów tak zwanych „wire to wire”, przy użyciu wysokiej jakości przewodów z izolacją teflonową.Dzięki dodatkowemu ekranowaniu lamp i ogólnej topologii płytki drukowanej oraz technologii CMT ™ osiągnęliśmy przesłuch o 4 dB lepszy niż w poprzednich modelach. Ten fakt wraz z dokładnością sterowania tłumikiem zapewnia doskonałą scenę dźwiękową nagrania i renderuje scenę dźwiękową w sposób, w jaki została nagrana.
Sekcja sterująca, która obsługuje cały wzmacniacz (przełączanie wejścia, regulacja głośności, łagodny rozruch całego wzmacniacza) jest zasilana i oddzielana przez niezależne uzwojenie. Uzwojenie pierwotne i wtórne jest oddzielone uziemioną folią miedzianą (z 50% zwisem uzwojenia), która zapobiega przenikaniu napięć szumowych z sieci. Napięcie anodowe filtrowane jest przez kondensatory klasy premium o wysokiej pojemności, które dostarczają energię do napędzania dokładnych i ciasnych basów. Jedna z najważniejszych części wzmacniacza lampowego, transformator wyjściowy, ma kilka bifilarnych uzwojeń, które są ułożone w sekcje, aby zmaksymalizować szerokość pasma mocy. W ścieżce sygnału zastosowaliśmy tylko wysokiej jakości kondensatory polipropylenowe. Zaciski wejściowe i wyjściowe są pozłacane. Wejściowe złącza RCA są pozłacane i izolowane teflonem. Opracowaliśmy unikalne urządzenia pomiarowe i wypalające, w których wybieramy i dopasowujemy tylko najlepsze lampy próżniowe audio, aby zachować ich długą trwałość i stabilność. Wszystkie modele aluminiowe są produkowane w kolorze czarnym i srebrnym. Wszystkie wersje są wyposażone w ujednolicony pilot zdalnego sterowania (cytat za Canor Audio).
Dane techniczne:
Czułość wejściowa 290 mV
Zakres częstotliwości 20 - 20 000 Hz ± 0,5 dB / 5 W.
Impedancja wejściowa 30 kOhm
Wejścia 5
Całkowite zniekształcenie harmoniczne < 0,0009% / 1 kHz, 5 W.
Stosunek sygnału do szumu 90 dB
Zasilanie 230 V / 50 Hz
Lampy 1 x 12AX7, 2 x 12AT7, 4 x KT88
Wymiary (szer. X wys. X gł.) 435 x 170 x 485 mm
Masa (netto) 28 kg
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarz będzie oczekiwać na moderację