Zdjęcia za EverSolo Audio Tech.
Wstęp
Na początku lipca br. na blogu Stereo i Kolorowo opublikowałem więcej niż entuzjastyczną recenzję premierowego odtwarzacza sieciowego EverSolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 (czytaj TUTAJ). Uznałem ten odtwarzacz za wzorcowy przykład urządzenia idealnego (w swojej klasie) pod każdym względem: funkcjonalnym, operacyjnym, konstrukcyjnym, ergonomicznym, logicznym, stylistycznym, materiałowym, brzmieniowym i wszelkim innym, w tym oczywiście cenowym. EverSolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 wymyka się tradycyjnej skali ocen, należy go mierzyć inną miarą niż wszystko inne dookoła w hifi. Inaczej klasyfikować, szeregować i punktować. Bo to urządzenie jest wszechstronnie genialne (i wcale tutaj nie przesadzam).
Dalekowschodni EverSolo Audio Tech. swym nowym DMP-A6 Master Edition Gen 2 po prostu wywrócił skostniały stolik audio hifi, zaproponował znakomity sprzęt klasy high-fidelity, który kosztuje około 5 500 PLN - i jest identycznie wyposażony oraz potrafi dokładnie to samo co urządzenia z pułapu nawet 20 000 PLN. A gra tak samo dojrzale jak one (no, może jedynie ciut gorzej). Trudno z tym faktem się pogodzić, trudno to zrozumieć, trudno przejść do dnia codziennego. Takie są realia.
Szczerze mówiąc, to po przeprowadzonej recenzji (i ponad miesięcznym użytkowaniu) DMP-A6 Master Edition Gen 2 odechciało mi się nawet testowania odtwarzaczy sieciowych innych marek i firm... Niestety, czy nam się to podoba czy nie, to należy twardo stwierdzić, że Daleki Wschód (w tym szczególnie Chiny) bardzo szybko i daleko odjeżdżają Zachodowi w przedmiocie konstruowania urządzeń (i systemów operacyjnych) przeznaczonych do streamingu dźwięku (i zresztą nie tylko w tym przedmiocie, ale także w wielu innych, ale to temat na osobne dysputy).
Zaraz po mojej recenzji EverSolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 ustaliliśmy z polskim dystrybutorem Instal Audio z Konina, że jako kolejny wypożyczę na testy model referencyjny, czyli EverSolo DMP-A10 (zobacz TUTAJ i TUTAJ). DMP-10 to jednak nie tylko zaawansowany, zbalansowany odtwarzacz sieciowy, ale także rasowy DAC i wszechstronny przedwzmacniacz liniowy. Albowiem DMP-A10 może pracować jako klasyczny przedwzmacniacz dla firmowej końcówki mocy EverSolo AMP-F10 (zobacz TUTAJ), która może pracować w trybie stereofonicznym bądź monofonicznym (czyli w trybie mostkowanym). Poza tym ma wbudowany zaawansowany cyfrowy system korekcji akustyki pomieszczenia (technologia Eversolo Digital Room Correction). Czyli w zasadzie są to aż cztery urządzenia zawarte w jednej, wspólnej obudowie.
Na odsłuchy i po szczerą recenzję przyjechał do mnie dość wyjątkowy egzemplarz odtwarzacza EverSolo DMP-A10, bo w wersji ekspozycyjnej / demonstracyjnej, czyli z zainstalowaną przezroczystą szybą zamiast metalowej górnej płyty obudowy. Taki nietypowy egzemplarz wygląda znakomicie, przez górną szybę można zobaczyć co jest wewnątrz, czyli podziwiać architekturę układów elektronicznych. Bardzo interesująca rzecz - nie wiem, czy takiego rozwiązania nie powinno się aplikować na stałe (?). Dobrze by było, aby taka opcja była dostępna.
Wrażenia ogólne i budowa
Odtwarzacz jest dostarczany w bardzo dużym pudle, w którym znajduje się drugie, mniejsze (ale nadal duże). To zewnętrzne to zwykły karton transportowy, zaś wewnętrzne to już ozdobne opakowanie wykonane z błyszczącej, czarnej tektury. Odtwarzacz w środku pudła opatulony jest grubymi piankowymi formami i dodatkowo zapakowany w czarny, materiałowy worek z elastycznym ściągaczem umieszczonym od spodu obudowy. Wygląda to, jakby EverSolo był ubrany w wielką skarpeto-pończochę...
Producent do odtwarzacza załącza całkiem sporo akcesoriów (zapakowane są w płaskie pudełko w środku wyściełane gąbką). Oczywiście, są wszelkie dokumenty typu gwarancja, certyfikat i instrukcja obsługi. Jest pilot zdalnego sterowania, przewód "trigger", trzy mini-anteny oraz mikrofon kalibracyjny akustyki pomieszczenia odsłuchowego (o mikrofonie EverSolo EM-01 więcej przeczytaj TUTAJ) dla aplikacji technologii Eversolo Digital Room Correction.
EverSolo DMP-A10 to urządzenie klasy luksusowej, wyrafinowanej, wręcz high-endowej. Jest pięknie wykonane. Do konstrukcji użyto wyselekcjonowane podzespoły wysokiej jakości, pochodzące od renomowanych producentów. Design i wykonanie obudowy także charakteryzuje najwyższy poziom. Urządzenie ma pełnowymiarową (43 cm szerokości) obudowę wyciętą na obrabiarce CNS z jednego bloku aluminium, co prezentuje się fantastycznie. Gabinetowo.
Po bokach obudowy znajdują się efektowne radiatory, które zapewniają pasywne chłodzenie zaawansowanych podzespołów. Na grubym, aluminiowym froncie zamontowano duży 6,5 calowy kolorowy, dotykowy ekran klasy retina dostarczający żywe i nasycone kolory oraz fenomenalną rozdzielczość. Co nietypowe, pokrętło regulacyjne też jest zaopatrzone w ...wyświetlacz OLED (!). Choć już nie dotykowy.
Oba wyświetlacze (duży centralny i mały na pokrętle) można ustawiać według własnych preferencji, zmieniać oprawę graficzną, wyświetlane dane, kolorystykę czy natężenie jasności. Ilość dostępnych opcji wyświetlaczy może przyprawić o zawrót głowy, nie będę ich tutaj wszystkich wymieniać. Na pewno ciekawą funkcją są wskaźniki wychyłowe (około 10. różnych wersji) oraz analizatory widma (też kilka opcji). Co więcej, na tradycyjny wyświetlacz typu "okładka albumu + nazwy utworów" można nałożyć drugą grafikę: na przykład analizator widma. Ciekawą opcją jest też to, że aktualny obraz wyświetlacza można wysyłać i duplikować na urządzeniu peryferyjnym (na smartfonie lub tablecie), a następnie sterować urządzeniem jakby się korzystało z ekranu głównego. No tego jeszcze nie grali...
Mniejszy wyświetlacz zlokalizowany na gałce głośności ma mniej opcji (niż duży). Najciekawsza opcja to ekran wskazujący aktualną głośność przedwzmacniacza (ustawianą numerycznie) albo po prostu zegar pokazujący czas (analogowo bądź cyfrowo). Bardzo przyjemna i przydatna funkcja. Oraz ciesząca oko. To "pokrętło-ekran" to naprawdę miły dodatek estetyczny EverSolo DMP-A10.
Pośród wartych podkreślenia ustawień jest indywidualna regulacja wzmocnienia wejść i wyjść, wybór aktywnych wejść i wyjść, profesjonalna korekcja dźwięku (10-pasmowy moduł PEQ, Parametric Equalizer), korekcja akustyki pomieszczenia (technologia Eversolo Digital Room Correction), regulacja przyłączeń subwooferów i wiele, wiele innych, których tutaj nie przytoczę, bo jest ich po prostu bardzo dużo. Zresztą mnogość wielu dostępnych opcji i regulacji może męczyć, powodować lekki chaos. To tak, jak z super-wypasionym ekspresem do kawy, który "ma wszystkie możliwe opcje", nawet jakieś udziwnione i niezrozumiałe, a tak naprawdę człowiek po prostu chce się napić porządnie zaparzonej i smacznej kawy.
EverSolo do swoich streamerów zaprojektował i opracował własną aplikację sterującą "EverSolo". Jest to wyjątkowo sprawne i uniwersalne oprogramowanie, którą ergonomią i oprawą graficzną, a także świetną intuicyjnością potrafi prawdziwie zawstydzić konkurencję. Ta appka po prostu "ma wszystko" i "wszystko umie". No może poza parzeniem kawy (żart). Bardzo ją polubiłem od samego początku użytkowania poprzedniego odtwarzacza EverSolo (przeczytaj TUTAJ). Ale jakby ktoś nie chciał używać aplikacji, to zawsze może skorzystać z klasycznego pilota zdalnego sterowania (jest w zestawie) i bawić się odtwarzaczem używając ekranu wyświetlacza jako bazę nawigacji po streamingu i menu.
Co istotne, streamer odtwarza każdy znany lub nieznany serwis streamingowy, w tym takie popularne jak Tidal, Qobuz, Amazon Music czy Spotify ( są również Spotify, Qobuz i Tidal w wersjach Connect). Jest też Hi-Res Audio oraz - uwaga! - Apple Music. Ta platforma to jeszcze rzadkość wśród streamerów, ale z racji powszechności i częstości jej używania na świecie warto mieć urządzenie, które umie i może odtwarzać serwis muzyczny Apple. Zaś EverSolo czyni to bezproblemowo. Wystarczy się zalogować na platformie w swoim środowisku Apple.
Tylny panel jest wyjątkowo hojnie wyposażony w liczne wejścia i wyjścia, w tym bezprzewodowe (WiFi i Bluetooth 5.0). Do dyspozycji jest wiele wejść cyfrowych, Ethernet i dwupasmowa łączność bezprzewodowa, gniazda USB 3.0 (z zaawansowanym obwodem izolacji elektrycznej), dwa cyfrowe wejścia optyczne, dwa cyfrowe wejścia koncentryczne, dwa zestawy analogowych gniazd RCA oraz analogowe zbalansowane XLR. Dostępne są wyjścia zarówno analogowe niezbalansowane RCA, jak i zbalansowane XLR, ale są też cyfrowe koncentryczne, optyczne, USB, a także aż dwa klasyczne wyjścia subwooferowe RCA. Urządzenie jest również wyposażone w gniazdo HDMI z obsługą eARC (dla podłączenia TV). Dużo tego jest. Można ponaprzyłaczać, czego dusza zapragnie. DMP-A10 to prawdziwa centrala i integrator domowej rozrywki.
Pośród gąszczu wielu wejść i wyjść nie znajdzie się wyjścia słuchawkowego, ale rozumiem, że celem producenta było dostarczenie systemu hifi dla głośników, a nie słuchawek. Jednak jakieś wyjście słuchawkowe byłoby bardzo przydatne. Może w kolejnym modelu produkcyjnym uda się takie zaimplementować?
Dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu izolacji elektrycznej, DMP-A10 skutecznie minimalizuje zakłócenia pochodzące ze źródeł zasilania o wysokim poziomie szumów oraz eliminuje problemy związane z pętlami masy podczas podłączania zewnętrznych przetworników cyfrowo-analogowych (DAC) i urządzeń USB. Wykorzystując technologię iCoupler®, urządzenie przesyła zarówno sygnał zegara, jak i dane na stronę izolowaną w odpowiedniej kolejności czasowej, a następnie ponownie je resynchronizuje, aby zachować spójność. Gwarantuje to przesył sygnału USB z wysoką wiernością, ograniczając jitter i zachowując dokładność sygnału.Od spodu obudowy zamontowano dwa gniazda na dyski SSD M.2 NVMe , co pozwala na zainstalowanie nawet do 8 TB pamięci wewnętrznej. To przekształca DMP-A10 w kompletny i uniwersalny serwer muzyczny. Warto wiedzieć, że ten model EverSolo umożliwia też odtwarzanie i zgrywanie płyt CD poprzez podłączenie napędu optycznego USB.
EverSolo DMP-A10 jest w pełni zbalansowanym urządzeniem, w tym ma całkowicie zbalansowany obwód przedwzmacniacza obsługujący analogowe wejścia XLR/RCA. Odtwarzacz jest wyposażony w pokładowy zaawansowany system EverSolo Room Correction, który automatycznie dostosowuje dźwięk do akustyki pomieszczenia. Ale o tym już pisałem wcześniej (choć ostatecznie nie testowałem jej funkcji).
Model DMP-A10 został zbudowany na referencyjnym układzie DAC ESS9039Pro i analogowym przedwzmacniaczu R2R. Układ DAC jest połączony z autorskim silnikiem audio EOS, który omija ograniczenia audio systemu Android. DAC obsługuje pliki PCM do rozdzielczości 32 bitów i 768 kHz, a także natywny DSD512. Zastosowany procesor audio to XMOS XU316, zaś wzmacniacz operacyjny to OPA161.
Za dostawę prądu odpowiedzialne są dwa niezależne zasilacze liniowe, oddzielne dla sekcji cyfrowej i analogowej. Technologia kontroli temperatury dla systemu zegara OCXO zapewnia, że oba oscylatory kwarcowe audio (45.1584 MHz i 49.152 MHz) działają w stałym optymalnym punkcie temperaturowym, eliminując tym samym fluktuacje częstotliwości spowodowane zmianami temperatury.
Główne cechy:
- Dwa zasilacze liniowe - wysokiej klasy podzespoły, w tym dwa niezależne zasilacze liniowe, gwarantują wyjątkową stabilność i eliminują wszelkie zakłócenia. Dzięki temu odtwarzacz oferuje nieskazitelnie czysty dźwięk, wolny od szumów, co jest kluczowe w systemach hi-end.
- Dwa wyjścia na subwoofer - DMP-A10 został wyposażony w dwa wyjścia na subwoofer, co pozwala na elastyczne rozbudowanie systemu o dwa subwoofery. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które oczekują głębokiego, zrównoważonego basu w swoich zestawach stereo lub kinie domowym.
- System korekcji pomieszczenia "EverSolo Room Correction" - zaawansowany system EverSolo Room Correction automatycznie dostosowuje dźwięk do akustyki pomieszczenia, kompensując niedoskonałości akustyczne, takie jak odbicia czy rezonanse. Dzięki temu odtwarzacz zapewnia idealne brzmienie w każdej przestrzeni, niezależnie od jej warunków.
- Możliwość regulacji wyświetlanej wizualizacji na potencjometrze - odtwarzacz oferuje opcję personalizacji wyświetlanej wizualizacji. Pozwala to na pełną kontrolę nad wyglądem interfejsu oraz dostosowanie wizualnych elementów do własnych preferencji, co zwiększa komfort użytkowania i estetykę urządzenia.
(W powyższym tekście wykorzystałem informacje i cytaty zaczerpnięte ze strony EverSolo Polska; teksty pisane kursywą to cytaty bezpośrednie, modyfikacje własne L.H.).
Dane techniczne
Kompletne dane techniczne dostępne są pod TYM linkiem.
Podwójny karton, albo "pudło w pudle"
Grube piankowe formy ochronne
Akcesoria, w tym elegancki pilot zdalnego sterowania
Odtwarzacz ubrany jest w dużą "skarpetę"
Zaraz po wyjęciu z kartonu
Przez górną szybę widać piękną architekturę układów EverSolo
Nie zdejmuję foli ochronnych z frontu i pokrętła, na testy otrzymałem egzemplarz prezentacyjny
Uruchamiam streamer
Loguję się do serwisu Qobuz i Apple Music
Mnóstwo ustawień; na wyświetlaczu na pokrętle ustawiam ...analogowy zegar. Niezły bajer!
Streamuję muzykę
Zbliżenie na wielofunkcyjne pokrętło / wyświetlacz
Wysokorozdzielczy, dotykowy ekran LCD typu retina
Bogactwo wejść i wyjść
Aplikacja sterująca EverSolo
Ekran wyświetlacza zdublowany na ekranie iPhone'a!
Ekran iPada z aktywną aplikacją EverSolo
EverSolo DMP-A10 w roli transportu cyfrowego dla Musical Fidelity M8x DAC
Wrażenia dźwiękowe
EverSolo DMP-A10 bezpośrednio porównywałem z kilkoma streamerami: Rose RS150, Silent Angel Munich M1 i Lindemann Woodnote Solo. Używane DAC-i to: Lampizator Amber 3 DAC, Musical Fidelity M8x DAC i Ferrum ERCO (z zasilaczen HYPSOS). Zazwyczaj posiłkowałem się przewodem cyfrowym USB Fidata HFU2 przy wyprowadzaniu sygnału cyfrowego z EverSolo do zewnętrznego DAC-a. Korzystałem z serwisów streamingowych Qobuz i Apple Music. Pełna lista sprzętu towarzyszącego wymieniona została na końcu niniejszego tekstu.
Bez zbędnych wstępów, od razu napiszę, że tytułowy streamer gra bardzo dobrze. Znakomicie! Brzmienie jest dynamiczne, pełne, bezpośrednie i żywe, ale całkowicie neutralne i obiektywne. Jest plastyczne oraz płynne, wzorcowo rozdzielcze, lecz też gładkie i wysublimowane. Bardzo dokładne i uważne - szlachetnie rasowe. Wysokogatunkowe. Ma w sobie sporą dozę niezbędnej analityczności i detaliczności, ale wcale nie jest drażniące czy szorstkie. Posiada analogowy czar i urok, zawiera piękno organicznego bogactwa, jest wyraźnie pogłębione, substancjalne. Oraz delikatne, miękkie, otulające. To dźwięk wszechogarniający, kompleksowy, dopracowany. Soczysty oraz dociążony, lecz równolegle lekki i natlenowany. Strukturalny.
Brzmienie jest soczyste, sugestywne i kompletne w odbiorze, ale też dobrze napowietrzone, selektywne, wyraźne. Super namacalne i barwne. Łatwo usłyszeć szczegóły i niuanse nagrań, bo są świetnie widzialne i wyselekcjonowane, a to dźwięki temu, że dźwięk jest przejrzysty, aktywny i dalekosiężny. I to pomimo faktu, że jest przecież gęsty i dociążony (!). Jednakże wzorcowa plastyczność i towarzysząca jej modelowa czytelność przekazu powodują, że w oryginalnych nagraniach słychać "wszystko i kompletnie". Jest to dźwięk bardzo przekonujący, dokonany, materialny i autentyczny. Zgodny z tonalną rzeczywistością oraz dopasowany do sygnału pochodzącego z cyfrowego streamingu.
Odtwarzacz podkreśla, sublimuje i emocjonuje natywny sygnał. Powoduje, że jest on nie tylko bardzo wyraźny, fizyczny i strukturalny, ale także całościowy, integralny oraz dogłębny. Sięgający sedna muzyki, uniwersalny, dopracowany. Staje się jakby przylepny / przyczepny dla uszu odbiorcy, jest pokazywany jako miło-miękki, a więc elastyczny i miodopłynny. Oraz rozległy, szybki oraz wielowarstwowy. Pełen wdzięku i przesympatyczny.
Gdybym miał znaleźć dla EverSolo DMP-A10 jakąś odpowiednią analogię pośród streamerów innych firm, to chyba najbliżej by mu było do ultra-analogowego brzmienia urządzeń marki Lumin, choć jednocześnie nieco zaprawionych dokładnością strumieniowców Auralic. Nie ma tutaj jednak żadnej techniczności, EverSolo to dźwięk budzący / wyzwalający muzykalność, a w ogóle nie laboratoryjny. Naturalny, akustyczny. Zaangażowany.
Definicja i obrazowanie basu to niewątpliwy atut przedmiotowego urządzenia. Bas jest masywny, nośny i rozbudowany; szybko i konkretnie uderzający, mocno wnikający w struktury przestrzenne, głęboko je penetrujący swym atletycznym ciałem. Niskie są równe, rytmiczne i dobrze kontrolowane, nie przeciągnięte i nie smużące. Z kolei średnica jest znakomicie dostrzegalna i idealnie czytelna, bardzo ekspresyjna. Skoncentrowana na emocjach. Barwna, pełnokrwista i wzorcowo rozdzielcza. Dociekliwa. Melodyjna i muzykalna. Bardzo satysfakcjonująca. Odsłuchy wszelakiej wokalistyki to poezja, zresztą innych gatunków też.
Soprany są proporcjonalnie zszyte z pozostałymi podzakresami, mają gładź, czar i połysk. Są jasne (nie są przyciemnione!). Nie syczą i nie tną po sybilantach, a umiejętnie potrafią optymalnie pokazać zarówno metal perkusyjnych blach, jak i ostrość elektrycznych gitar czy nawet wzmożenie świszczącego powietrza w rurach saksofonów. Lubię takie wysokie, bo są prawdziwe. Wysokogatunkowe. Precyzyjne.
Przestrzeń odsłuchowa jest realizowana wyjątkowo wiarygodnie: jest obrazowana szeroko i głęboko, budowana przestronnie oraz trójwymiarowo. Scena ma staranne nasączenie tonalne: jest żyzna, bujna, szczera, harmonijna. Instrumenty i wokale są ustawione / ogniskowane autentycznie, przekonują swym kształtem, obrysem i napełnieniem, a także klarowną lokalizacją na wszystkich współrzędnych sieci 3D.
Poszczególne plany przestrzeni przenikają się, figury dźwięku są rysowane przestrzennie, mają oddech i swobodę akustyczną. Nie kleją się, nie ściskają, a instrumentalny wymiar i bryła brzmienia są ujawnione, wyeksponowane, odsłonięte. Scena jest przejrzysta, perspektywiczna, immersyjna. Tło zdarzeń ma fizyczne wypełnienie oraz kontrastowy horyzont. Szczegóły nagrań wyraźnie wiszą w powietrzu, lecz są dobrze zintegrowane z całą przestrzenią. Są skonsolidowane z muzyką, wypełniają dźwięk, ale jej dodatkowo nie wyostrzają.
Co prawda nie korzystałem z DMP-A10 jako przedwzmacniacza (dla końcówki mocy bądź monitorów aktywnych), ale używałem w trybie cyfrowego transportu strumieniującego podłączając doń kilka różnych zewnętrznych przetworników cyfrowo-analogowych (Lampizator Amber 3 DAC, Musical Fidelity M8x DAC i Ferrum ERCO z zasilaczem HYPSOS). Należy przyznać, że przedmiotowy EverSolo jest pierwszorzędny w roli transportu (choć ma też bardzo dobry wewnętrzny DAC na układzie ESS9039Pro). Przede wszystkim producent zadbał o to, aby można było wyprowadzać sygnał cyfrowy wieloma różnymi gniazdami (są to: 2 x USB 3.0 z zaawansowanym obwodem izolacji elektrycznej, 2 x optyczne Toslink i 2 x elektryczne coaxial). I żeby zawsze był referencyjny.
Otóż DMP-A10 używany jako klasyczny transport cyfrowy dostarcza zaawansowany i gatunkowy sygnał: szczegółowy, rozdzielczy, analityczny oraz gęsty. Jego dźwięk łączy w sobie wysoką precyzję z bogactwem i ciepłem. Jest gładki i wyrównany, bardzo łatwy do kształtowania przez zewnętrzne DAC-i, aczkolwiek zawsze naznaczony indywidualną estetyką "by EverSolo", które najlepiej charakteryzują następujące słowa: emocje, plastyczność i dynamika. Oraz wysoki poziom muzykalności.
Konkluzja
W podsumowaniu można napisać tylko jedno: EverSolo DMP-A10 to referencyjny streamer, to referencyjne urządzenie high-fidelity. Pięknie wykonane, bajecznie wyposażone, zbudowane na pierwszorzędnych komponentach. Ma wszystko i wszystko umie. Jest w 100% uniwersalne i ergonomiczne. A gra wprost bajecznie - to kompletne, dynamiczne i rozdzielcze brzmienie o fantastycznym wypełnieniu tonalnym, z niesamowitą głębią i z naturalną sygnaturą tonalną, aczkolwiek po analogowemu miękką i ocieploną. To dźwięk klasy high-end. Jeszcze nie absolutny, ale już bardzo, bardzo blisko. Moja szczera i jednoznaczna rekomendacja dla EverSolo DMP-A10!
Moja szczera i jednoznaczna rekomendacja dla EverSolo DMP-A10!
Za:
- EverSolo to marka firmy EverSolo Audio Tech., która należy do dalekowschodniego przedsiębiorstwa Shenzhen Zidoo Technology Co.,Ltd. specjalisty konstruowania urządzeń streamujących i ich oprogramowania, a także dostawcy rozwiązań i konstrukcji OEM
- EverSolo to marka firmy EverSolo Audio Tech., która należy do dalekowschodniego przedsiębiorstwa Shenzhen Zidoo Technology Co.,Ltd. specjalisty konstruowania urządzeń streamujących i ich oprogramowania, a także dostawcy rozwiązań i konstrukcji OEM
- EverSolo to obecnie jedna z najpopularniejszych marek streamerów
- które są znakomicie wykonane, wzorcowo ergonomiczne i dobrze grające
- a przede wszystkim bardzo konkurencyjnie (i rozsądnie) wyceniane
- model DMP-A10 to obecnie najwyższy, flagowy model streamera EverSolo
- to urządzenie "all-in-one", czyli streamer, DAC, przedwzmacniacz liniowy oraz korektor akustyki pomieszczenia
- w którym zastosowano mnóstwo ciekawych rozwiązań, zaaplikowano innowacyjne usprawnienia, podzespoły wysokiej klasy etc.
- pełnowymiarowa obudowa wycięta z jednego bloku aluminium na obrabiarce CNS
- duży 6,5 calowy kolorowy, dotykowy ekran klasy retina dostarczający żywe i nasycone kolory
- pokrętło regulacyjne jest zaopatrzone w dodatkowy wyświetlacz OLED (!)
- ilość dostępnych regulacji, ustawień, opcji, korekcji może przyprawić o prawdziwy zawrót głowy
- bogactwo wielu wejść i wyjść (w tym symetrycznych)
- są też wyjścia na dwa subwoofery
- konstrukcja wewnętrzna w pełni zbalansowana
- analogowy przedwzmacniacz R2R
- układ przetwornika c/a oparty na referencyjnej kości DAC ESS9039Pro
- układ DAC połączony z autorskim silnikiem audio EOS, który omija ograniczenia audio systemu Android
- DAC obsługuje pliki PCM do rozdzielczości 32 bitów i 768 kHz, a także natywny DSD512
- zastosowany procesor audio to XMOS XU316, zaś wzmacniacz operacyjny to OPA161
- za dostawę prądu odpowiedzialne są dwa niezależne zasilacze liniowe, oddzielne dla sekcji cyfrowej i analogowej
- technologia kontroli temperatury dla systemu zegara OCXO zapewnia, że oba oscylatory kwarcowe audio (45.1584 MHz i 49.152 MHz) działają w stałym optymalnym punkcie temperaturowym
- dwa gniazda na dyski SSD M.2 NVMe , co pozwala na zainstalowanie nawet do 8 TB pamięci wewnętrznej
- własna aplikacja sterująca "EverSolo", która jest uniwersalna i łatwa w obsłudze
- szeroki repertuar streamingu platform internetowych, w tym Qobuz, Amazon Music oraz Apple Music
- Tidal Connect, Qobuz Connect i Spotify Connect
- Roon Ready
- w zestawie pilot zdalnego sterowania
- dźwięk klasy high-end
- referencyjna proporcja jakość wykonania / brzmienie / cena
- bezwarunkowa rekomendacja Stereo i Kolorowo!
Przeciw:
- mnogość i funkcji, gąszcz wielu ustawień oraz regulacji powoduje pewnego rodzaju nadmiar
- ze sporej części dostępnych opcji nigdy nikt nie skorzysta, a na pewno wpływają na podrożenie urządzenia
- brak wyjścia słuchawkowego.
System odsłuchowy
Pomieszczenie odsłuchowe: 30 m2, z częściową adaptacją akustyczną - ustroje Vicoustic Wave Wood - 10 sztuk.
Wzmacniacze: Haiku-Audio SOL V (test TU), Cayin Jazz 80/EL34 (test TU), UNITRA WSH-605, LEAK Stereo 230 i Pathos Classic One MKIII (test TU).
Kolumny podłogowe: Living Voice Auditorium R3 (test TU), Rega AYA (test TU) i Pylon Audio Diamond 28 mkII (test TU).
Głośniki aktywne: Kanto ORA4 (test TU).
Odtwarzacze CD: Musical Fidelity A1 CD-Pro (test TU) , UNITRA CSH-801 i LEAK CDT.
Odtwarzacze sieciowe: Rose RS150 (test TU), Lindemann Woodnote Solo (test TU) i Silent Angel Munich M1 (test TU).
Platformy strumieniujące: Qobuz i Apple Music.
DAC-i/wzmacniacze słuchawkowe: Ferrum ERCO z zasilaczem Ferrum HYPSOS (test TU), Lampizator Amber 3 DAC (test TU) i iFi Audio Go bar.
Komputer: Dell Latitude 5440.
Smartfony / tablet: iPhone 16 PRO, iPhone XR oraz iPad Air 4.
Gramofony: Nottingham Analogue Horizon (test TU) i Pro-Ject X8 EVO.
Wkładki gramofonowe: Ortofon 2M Black (test TU), Ortofon Quintet Blue i Ortofon MC X20.
Przedwzmacniacze gramofonowe: Musical Fidelity MX-VYNL (test TU), Soulnote E-1, Perreaux VP4 i Manunta by M2Tech EVO Phono 3.
Przedwzmacniacze gramofonowe: Musical Fidelity MX-VYNL (test TU), Soulnote E-1, Perreaux VP4 i Manunta by M2Tech EVO Phono 3.
Radioodbiorniki: Rotel RT-1080, Sansui TU-5900 i Tivoli Model One (test TU).
Magnetofon kasetowy: Nakamichi Cassette Deck 1 (test TU).
Słuchawki: Fostex TH610 (test TU), SIVGA SV023 (test TU), SIVGA P2 Pro, eBravo HAMT-3 MkII, Aune SR7000 (test TU), Aune AR5000 (test TU), Noble FoKus Apollo (test TU), Final ZE8000 (test TU) i Final Audio UX3000 (test TU).
Odbiornik Bluetooth/DAC: iFi Audio ZEN Blue + zasilacz iFi Audio iPower X (test TU).
Głośnik bezprzewodowy: Mooer Silvereye 10 (test TU).
Akcesoria: podstawa antywibracyjna Rogoz-Audio 3SG40, podstawy głośnikowe Rogoz-Audio 4QB80, podstawy głośnikowe Solid Tech Model 2/3, szafka audio Solid-Tech Radius Duo 3, mata gramofonowa Harmonix TU-800EXi oraz krążek dociskowy do gramofonu Clearaudio Clever Clamp.
Witam Który z tych dwóch streamerów by Pan wybrał, Rose RS150 czy EverSolo DMP-A10?
OdpowiedzUsuńNa szczęście nie muszę wybierać, bo mam już streamer Rose RS150.
UsuńDobrze mieć takie szczęście :) Pozdrawiam
Usuń