Zdjęcie ze strony EverSolo Audio Tech.
Wstęp
EverSolo to marka firmy EverSolo Audio Tech. (zobacz TUTAJ), która z kolei należy do dalekowschodniego przedsiębiorstwa Shenzhen Zidoo Technology Co.,Ltd. (a które zostało założone w 2014 roku i jest też producentem urządzeń marki Luxsin Audio). Pierwsze urządzenia streamujące marki EverSolo (zapisywane też jako Eversolo) pojawiły się na rynku jakieś trzy lata temu i nieomal od razu narobiły sporo zamieszania w hifi. Można napisać - zrewolucjonizowały rynek streamerów dźwięku / muzyki.
Dlaczego tak się stało? Albowiem do czasu pojawienia się odtwarzaczy Eversolo strumieniowanie muzyki klasy high-fidelity było relatywnie kosztowne - zaawansowane urządzenia streamujące były dość drogie, a przez to trudno dostępne dla szerokiego grona melomanów / audiofilów. Natomiast kiedy dwa lata pojawił się w Polsce Eversolo DMP A6 ustawiały się po niego kolejki chętnych, sprzedawany był nieomal "spod lady", trzeba było czekać z miesiąc na dostawę (a przedtem się zapisać na sprzęt!). Rozpoczęło się wariactwo i szaleństwo. Eversolo DMP A6 okazał się sporym rynkowym przebojem!
(Przy tworzeniu powyższego tekstu wykorzystywałem cytaty za Eversolo Audio Technology Co., Ltd (Eversolo Audio) / Zidoo Technology Co., Ltd. Modyfikacje własne L.H.).
Dwa lata temu Eversolo DMP A6 oferował po prostu dużo więcej i o wiele lepiej (oraz jednocześnie taniej!) niż wiele innych streamerów dookoła: duży dotykowy wyświetlacz, natywna i funkcjonalna aplikacja, łatwa i inteligentna obsługa, solidny układ DAC na pokładzie, mnogość wejść i wyjść, zaimplementowany Tidal connect, Roon Ready, a przede wszystkim - znakomity dźwięk klasy hifi. W swojej cenie nie miał praktycznie konkurencji. I chociaż jako pierwszy firmowy model był jeszcze nieco niedopracowany, potrafił się zawiesić, czasem "straszył" chińskimi krzakami na wyświetlaczu, to inżynierowie EverSolo Audio Tech. szybko go poprawili, udoskonalili oraz zmodernizowali. Ba! EverSolo Audio Tech. zaraz zaczął seryjnie wypuszczać kolejne modele streamerów, DAC-ów, wzmacniaczy etc.
Aktualnie EverSolo Audio Tech. ma w aktualnej ofercie kilka modeli różnych urządzeń - w tym high-endowe! I wciąż pojawiają się nowe generacje, ulepszone wersje poprzednich. Jest już uznaną i renomowaną firmą, która posiadła i zajęła sporą część rynku high-fidelity i mocno się na nim rozpycha. Ale naprawdę ma czym się pochwalić - jest innowacyjna, produkuje sprawne i łatwe w obsłudze urządzenia, które "wszystko-mają" i "wszystko-odtwarzają". EverSolo Audio Tech. nawiązała bliską współpracę z amerykańską firmą Starke Sound z USA, w rezultacie czego najpierw pojawił się wzmacniacz cyfrowy AMP-F2, a potem w pełni high-endowy AMP-F10 (zobacz TUTAJ).
Przyznam, że dość długo się broniłem przed wypożyczeniem urządzenia Eversolo na testy. Nie żebym coś miał do firmy, czy był uprzedzony do ich streamerów. Ale napór marketingowy i szum wokół Eversolo wydawał mi się zbyt ciężki, o wiele za głośny, zanadto dokuczliwy. Trudno było nie zauważyć, że Eversolo był obecny wszędzie - wyskakiwał już nawet z lodówki... Uznałem więc, że lepiej przeczekać ten czas, poczekać aż kurz bitewny opadnie, sytuacja wyklaruje się i uspokoi. Hałas zmniejszy się. Wyciszy. Bo ja jestem wycofanym człowiekiem.
Niedawno moja recenzencka ciekawość i potrzeba eksploracji "nowego" ostatecznie zwyciężyła - postanowiłem wypożyczyć na testy odtwarzacz strumieniujący marki Eversolo. W tym celu zwróciłem się do zaprzyjaźnionego salonu hifi Audioneo z Rotmanki koło Gdańska, zaś on - w porozumieniu z polskim dystrybutorem Instalaudio z Konina - udostępnił mi nowiutki egzemplarz Eversolo na testy Stereo i Kolorowo.
Na testy odebrałem premierowy odtwarzacz sieciowy Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 (zobacz TUTAJ i TUTAJ). Sprzęt ten kosztuje w Polsce nieco powyżej 5 500 PLN, ale to projekt i wykonanie klasy premium. Obudowa została wykonana z jednoczęściowego aluminium klasy lotniczej, precyzyjnie obrabianego w technologii CNC, ma zainstalowany duży 6" kolorowy, wysokorozdzielczy i dotykowy (!) ekran LCD typu retina, ma całkowicie zbalansowaną konstrukcję wewnętrzną (oraz wyjścia symetryczne XLR), nowe wielofunkcyjne pokrętło głośności, wykorzystuje układ wzmacniaczy I/V OPA1612, oparty jest na zasilaczu liniowym audio o bardzo niskim poziomie szumów poniżej 40 uV.
Duszą DMP-A6 Master Edition Gen 2 jest procesor czterordzeniowy ARM Cortex-A55, a sercem dwa układy scalone DAC o wysokiej wierności SABRE ES9038Q2M. Kości DAC niezależnie przetwarzają lewy i prawy kanał, tym samym zapewniając szeroki zakres dynamiki i szczegółową rozdzielczość, zaś udoskonalony układ XMOS charakteryzuje się znacznie zwiększoną mocą przetwarzania, obsługuje natywne dekodowanie DSD512 i PCM 768 kHz @ 32-bit.
DMP-A6 Master Edition Gen 2 streamuje chyba wszystkie dostępne serwisy na świecie, w tym oczywiście Qobuz HD i natywny Apple Music (!). A poza tym ma olbrzymią ilość różnych ustawień i regulacji, a także 10-pasmowy korektor z możliwością personalizacji na poziomie profesjonalnym. Ma też własną, bardzo dobrą aplikację obsługującą streaming i nadzorującą wszelkie funkcje.
Jak podaje producent: "System zegara został ulepszony o ultraniski jitter szumów, dzięki czemu cyfrowe sygnały audio są jeszcze czystsze. Połączenie oscylatorów zegara o ultraniskim jitterze szumów i zoptymalizowanych algorytmów redukuje jitter zegara do niezwykle niskiego poziomu, zapewniając stabilny rytm i czystą jakość tonalną w muzyce".
Wrażenia ogólne i budowa
Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 dostarczany jest w niedużym, podwójnym pudle. Ten zewnętrzny to zwykły kartonowy, zaś wewnętrzny wykonany jest z czarnej, błyszczącej tektury i ma otwierane wieko jak w pudle od pizzy. Streamer w opakowaniu leży pośród czarnej pianki wyciętej w jego obrys. Załączone akcesoria to przewód zasilający, przewód USB, przewód jack - jack 3,5 mm i skrócona instrukcja obsługi. Jest jeszcze pasek samoprzylepnej taśmy z miękkiej pianki, którego przeznaczenia nie udało mi się rozszyfrować, ale to zapewne jakaś opcjonalna podkładka antywibracyjna. Nie ma w zestawie pilota zdalnego sterowania, ale jak komuś jest potrzebny, to może go dokupić za niewielką dopłatą w kwocie 69 PLN (model EverSolo BTR-12).
Jak podaje producent: "System zegara został ulepszony o ultraniski jitter szumów, dzięki czemu cyfrowe sygnały audio są jeszcze czystsze. Połączenie oscylatorów zegara o ultraniskim jitterze szumów i zoptymalizowanych algorytmów redukuje jitter zegara do niezwykle niskiego poziomu, zapewniając stabilny rytm i czystą jakość tonalną w muzyce".
Wrażenia ogólne i budowa
Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 dostarczany jest w niedużym, podwójnym pudle. Ten zewnętrzny to zwykły kartonowy, zaś wewnętrzny wykonany jest z czarnej, błyszczącej tektury i ma otwierane wieko jak w pudle od pizzy. Streamer w opakowaniu leży pośród czarnej pianki wyciętej w jego obrys. Załączone akcesoria to przewód zasilający, przewód USB, przewód jack - jack 3,5 mm i skrócona instrukcja obsługi. Jest jeszcze pasek samoprzylepnej taśmy z miękkiej pianki, którego przeznaczenia nie udało mi się rozszyfrować, ale to zapewne jakaś opcjonalna podkładka antywibracyjna. Nie ma w zestawie pilota zdalnego sterowania, ale jak komuś jest potrzebny, to może go dokupić za niewielką dopłatą w kwocie 69 PLN (model EverSolo BTR-12).
Wzornictwo nowego Eversolo określiłbym jako użytkowe, ale estetyczne. Miłe dla oka. Kompaktowa obudowa (187 x 270 x 90 mm) wykonana została ze zintegrowanego aluminium klasy lotniczej, obrabianego precyzyjnymi technikami CNC. Front z grubego, szczotkowanego aluminium (anodowanego na czarno) w dużej części zajmuje duży, 6-calowy wyświetlacz LCD, który jest najważniejszym elementem streamera. To tutaj, na ekranie, wszystko "dzieje się" i jest pokazywane. Dostęp do menu (i nawigacja po nim), okładki streamowanych albumów, tytuły płyt i utworów, czasy ścieżek, zastosowane filtry, częstotliwości próbkowania, wyświetlane są wszelkie informacje, a także liczne wskaźniki wychyłowe VU, animacje i mnóstwo innych rzeczy i opcji. Ekran jest oczywiście dotykowy, a rewelacyjną jakością przypomina retina Apple. Kolory są głęboko nasycone, rozdzielczość perfekcyjna, a płynność animacji i responsywność - doskonała.
Po prawej stronie ekranu LCD zamontowano dużą gałkę (którą można obracać lub naciskać) służąca do nawigacji po menu, regulacji głośności, włączania odtwarzacza etc. Gałka jest obwiedziona podświetlanym pierścieniem LED RGB. Barwy światła można ustawić na wiele kolorów, w tym na tzw. gradientowe. Po lewej stronie wyświetlacza umieszczono złocone logo Eversolo oraz nazwę modelu. To, co uderza, to to że urządzenie w ogóle pozbawione jest wyjść słuchawkowych, co jest rzadkością w tego typu urządzeniach pochodzących z Dalekiego Wschodu. Jednakże DMP-A6 Master Edition Gen 2 w zamierzeniu jego twórców ma być zaawansowanym odtwarzaczem sieciowym, a nie nabiurkowym urządzeniem typu "all-in-one". I wielka chwała im za to.
Na tylnym panelu zamontowano bardzo szeroki repertuar rozmaitych wejść i wyjść: dwie pary wyjść analogowych (wysokiej jakości zbalansowane gniazda XLR i niezbalansowane RCA), pięć wejść cyfrowych (2 x optyczne Toslink, 2 x coaxial i jedno USB-B), wejście Bluetooth audio BT5.0, wejście HDMI ARC (wsparcie PCM 192 kHz/24 bit). Jest wyjście HDMI Audio / DSD (HDMI OUT), które obsługuje natywny dźwięk wielokanałowy DSD64/PCM 192 kHz, wielokanałowy, do 5.1. Zamontowano też wyjście audio USB obsługujące natywny formatu stereo DSD512, PCM 768 kHz 32 bit i format MQA, a także wyjście USB 3.0 OTG. Jest też wejście Ethernet (Gigabit LAN), gniazdo Trigger, gniazdo zasilania IEC oraz główny włącznik zasilania.
W zasadzie o wiele łatwiej by mi było napisać, jakich funkcji / opcji nie ma DMP-A6 Master Edition Gen 2 niźli opisywać w jakie jest wyposażony. Kiedy pomyśleć, ile tego tutaj jest, jak to jest szerokie i rozbudowane, to głowa mała. Każda, nawet najbardziej wymyślna regulacja, funkcja, korekcja jest dostępna i możliwa. Chcesz zmienić kolor pierścienia wokół gałki głośności? Możesz wybrać jeden z 10. gradientowych kolorów, regulować natężenie światła albo w ogóle je wyłączyć. Chcesz ustawić indywidualną głośność poszczególnych wejść i wyjść? No problem! Potrzebujesz korekcji dźwięku lub sam ją spersonalizować? Możesz wybierać w bardzo szerokich regulacjach EQ - Eversolo oferuje10-pasmowy korektor z możliwością personalizacji na poziomie profesjonalnym. W jego konfiguracji można zmienić właściwie wszystko. I nieomal wszystko poprawić.
Idąc dalej z opcjami i konfiguracjami. Ekran można zaprogramować w pozycji pionowej lub poziomej, wyświetlacz ma kilkanaście wersji graficznych, wyposażony jest w różne opcje, dostępne są wyświetlacze wychyłowe VU, liczne nakładki, tapety, animacje, analizatory widma itp. Ekran wyświetlacza można podglądać w relacji 1:1 na ekranie smartfonu lub tabletu (funkcja "Cast"). Jeszcze komuś mało? No to dodam, ze urządzenie ma też wbudowaną pamięć 4 GB DDR + 32 GB pamięci masowej eMMC, co umożliwia przechowywanie wysokiej jakości plików audio i zasobów systemowych. Jest też funkcja WOL (Wake-on-LAN), która umożliwia wybudzenie urządzenia za pomocą aplikacji bez potrzeby ręcznej interwencji. Podsumowując. Funkcji, opcji i ustawień (a nawet bajerów) nowy Eversolo ma mnóstwo i można ustawić w nim nieomal "wszystko". Taki powinien być każdy streamer pochodzący z połowy lat 20-tych XXI wieku.
Idąc dalej z opcjami i konfiguracjami. Ekran można zaprogramować w pozycji pionowej lub poziomej, wyświetlacz ma kilkanaście wersji graficznych, wyposażony jest w różne opcje, dostępne są wyświetlacze wychyłowe VU, liczne nakładki, tapety, animacje, analizatory widma itp. Ekran wyświetlacza można podglądać w relacji 1:1 na ekranie smartfonu lub tabletu (funkcja "Cast"). Jeszcze komuś mało? No to dodam, ze urządzenie ma też wbudowaną pamięć 4 GB DDR + 32 GB pamięci masowej eMMC, co umożliwia przechowywanie wysokiej jakości plików audio i zasobów systemowych. Jest też funkcja WOL (Wake-on-LAN), która umożliwia wybudzenie urządzenia za pomocą aplikacji bez potrzeby ręcznej interwencji. Podsumowując. Funkcji, opcji i ustawień (a nawet bajerów) nowy Eversolo ma mnóstwo i można ustawić w nim nieomal "wszystko". Taki powinien być każdy streamer pochodzący z połowy lat 20-tych XXI wieku.
Po otrzymaniu Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 natychmiast rozpocząłem jego testy, a więc oczywiście najpierw musiałem go uruchomić i skonfigurować. Uruchomienie przebiega bardzo sprawnie, inicjacja strumieniowania jest bajecznie prosta - po włączeniu streamera należy na ekranie wyświetlacza po prostu wybrać kod QR, a następnie skierować nań kamerę smartfonu bądź tabletu - pobierają one automatycznie aplikację "EverSolo" z Internetu, zaś streamer konfiguruje się. Następnie po wybraniu ikonki serwisu streamingowego (ja wybrałem Qobuz i Apple Music) należy się do niej standardowo zalogować używając nazwę użytkownika i wpisując hasło. To wszystko, można grać muzykę całego świata w formacie HD z popularnych internetowych serwisów muzycznych takich jak Tidal, Qobuz, Deezer, Spotify, Amazon Music i Apple Music. I jeszcze kilku innych.
Aplikacja sterująca "EverSolo" jest fantastycznie sprawna oraz wysoce intuicyjna w użyciu, przejrzysta, inteligentna i logiczna. Bezusterkowa. Rozbudowana w liczne funkcje, ustawienia, korekcje - czegoś tak zaawansowanego jeszcze nie widziałem, nie obsługiwałem. Pod względem ilości możliwych korekcji dźwięku dorównuje jej chyba tylko aplikacja Roon Labs. Poza tym lekkość i ergonomia obsługi są wprost genialne. Ekran dotykowy działa wzorcowo, a w systemie nic się nie nakłada, nie zacina, nie interferuje. Wszystko hula i fruwa jak ta lala!
Aplikacja sterująca "EverSolo" jest fantastycznie sprawna oraz wysoce intuicyjna w użyciu, przejrzysta, inteligentna i logiczna. Bezusterkowa. Rozbudowana w liczne funkcje, ustawienia, korekcje - czegoś tak zaawansowanego jeszcze nie widziałem, nie obsługiwałem. Pod względem ilości możliwych korekcji dźwięku dorównuje jej chyba tylko aplikacja Roon Labs. Poza tym lekkość i ergonomia obsługi są wprost genialne. Ekran dotykowy działa wzorcowo, a w systemie nic się nie nakłada, nie zacina, nie interferuje. Wszystko hula i fruwa jak ta lala!
Mam szerokie doświadczenie z wieloma streamerami różnych firm - m.in. Auralic, Lumin, Silent Angel, Rose, Lindemann, Cyrus, Naim, Audiolab, Volumio, CocktailAudio, Esoteric czy TEAC. Przetestowałem ich na Stereo i Kolorowo naprawdę sporo. Mogę jedynie napisać, że żaden z nich nie ma aż tak rozbudowanych aplikacji systemowych, uniwersalnej funkcjonalności oraz prostoty użytkowania i obsługi. No może mój koreański Rose RS150 nieco się zbliża do Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2, ale on kosztuje nie 5 500 PLN, a 21 000 PLN, czyli prawie 4 x drożej! To jest szokujące.
Na koniec tego rozdziału trochę technikaliów. DMP-A6 Master Edition Gen 2 wykorzystuje zaawansowaną technologię audio, w tym dwóch chipów DAC ES9038Q2M oraz procesor XMOS XU316, co pozwala na obsługę najnowszych formatów audio w jakości do DSD512 i PCM 768 kHz @ 32 Bit. Wymieniono też zasilacz impulsowy na liniowy (w porównaniu do poprzedniej generacji). Zmodernizowany zasilacz liniowy LPS pracuje z poziomem szumów poniżej 40 uV, zapewniając czystsze i stabilniejsze źródło zasilania dla obwodu audio. Całością zadań zarządza wydajny procesor czterordzeniowy ARM Cortex-A55.
Wersja Master Edition DMP-A6 oferuje ponadto:
• W pełni zbalansowana architektura obwodów, od dekodowania do wyjścia
• W pełni zbalansowana architektura obwodów, od dekodowania do wyjścia
• Precyzyjny zegar femtosekundowy
• Wzmacniacze operacyjne SoundPlus Texas Instruments OPA1612
• Duży wyświetlacz klasy Retina o wysokiej rozdzielczości
• Duży wyświetlacz klasy Retina o wysokiej rozdzielczości
Opakowania, a w zasadzie to nawet dwa
Miękkie formy
Akcesoria
Zaraz po wyjęciu z kartonu
Uruchamiam sprzęt
Złota sygnatura z nazwą modelu
Urządzenie już uruchomione - wszystko gra!
Sterowanie za pomocą iPad Air 4
Aluminiowa obudowa wycięta z jednego bloku metalu
Pokrętło to specjalistyczny enkoder
Dotykowy wyświetlacz klasy retina - nasycone kolory, ultra-rozdzielczość, płynna animacja
Na ekranie można też wyświetlać różne wskaźniki, w tym wychyłowe...
Bogactwo wejść i wyjść
Testy rozpocząłem od porównania ze streamerem Lumin U2 Mini, wzmacniacz to Haiku-Audio SOL V
Z Musical Fidelity M8x DAC i ze słuchawkami
Tytułowy streamer porównywałem z kilkoma innymi: Rose RS150, Lumin U2 Mini, Silent Angel Munich M1 i Lindemann Woodnote Solo. Wykorzystywałem platformy internetowe Qobuz i Apple Music. Pełna lista sprzętu towarzyszącego dostępna jest na końcu niniejszego tekstu.
W poprzednim rozdziale o "wrażeniach ogólnych" napisałem, że przedmiotowy Eversolo wzbudza prawdziwy podziw swymi rozbudowanymi funkcjami, mnogością dostępnych regulacji, łatwością użytkowania, świetną aplikacją kontrolną, zaawansowanym korektorem dźwiękowym i rzetelną budową wewnętrzną. To jest absolutnie przykładnie i wzorcowo skonstruowany i wykonany odtwarzacz sieciowy / strumieniujący.
No dobrze, ale jak to wszystko, o czym piszę powyżej, przekłada się na dźwięk - zapyta pewnie Czytelnik? Czy brzmienie DMP-A6 Master Edition Gen 2 rzeczywiście jest tak samo imponujące? Przecież to urządzenie zostało wycenione na około 5 500 PLN, a to w "wartościach audiofilskich" nie jest zbyt pokaźna kwota. Przeciętna, żeby nie napisać - budżetowa. Otóż mam bardzo korzystne wiadomości dla Czytelnika - tytułowy Eversolo gra bardzo dobrze. Znakomicie. Fantastycznie!
Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 reprezentuje wyrafinowany i klasowy dźwięk klasy high-fidelity. To płynne, barwne i plastyczne brzmienie o sporej szczegółowości i dużej precyzji. Nasycone, gęste i żywe - atrakcyjne w odbiorze, ale zawsze dokładne, transparentne i uważne. W 100 % audiofilskie.
Dźwięk jest pogłębiony, z istotnie odczuwalną substancją tonalną, jest rozdzielczy i przestronny - ładnie wyciągnięty w dół i w górę, choć najbardziej osadzony na średnicy. Ale też odrobinę ocieplony, z miłą organiczną nutą, z kroplą delikatnej słodyczy. Zmysłowy. Po prostu w pełni analogowy w najlepszym i najprawdziwszym tego słowa znaczeniu.
Dźwięk zachwyca fizycznym nasyceniem, wielowarstwowością i namacalnością - jest wszechstonny i uniwersalny. Gładki. Każdy gatunek muzyki jest atrakcyjnie przedstawiany, dookreślony i pełny. Kolejne plany są łatwo rozróżnialne i naturalne, nie ściśnięte, a poszczególne dźwięki czarują akustycznym powietrzem dookoła swej postaci. Brzmienie jest kolorowe, dynamiczne i żyzne, nieco przyciemnione, ale nie za bardzo. W sam raz.
Dźwięk zachwyca fizycznym nasyceniem, wielowarstwowością i namacalnością - jest wszechstonny i uniwersalny. Gładki. Każdy gatunek muzyki jest atrakcyjnie przedstawiany, dookreślony i pełny. Kolejne plany są łatwo rozróżnialne i naturalne, nie ściśnięte, a poszczególne dźwięki czarują akustycznym powietrzem dookoła swej postaci. Brzmienie jest kolorowe, dynamiczne i żyzne, nieco przyciemnione, ale nie za bardzo. W sam raz.
Bas jest bliski, elastyczny i obecny, ale nienachalny. Lepki, nie suchy. Dobrze kontrolowany, choć dość ambitny i masywny. Ale też skoordynowany oraz dociążony. Soprany są analityczne, wyraźne i precyzyjne, lecz nie mają posmaku metalu i nie są rozjaśnione. Są przyjemne w odbiorze, chociaż potrafią też pokazać naturalny brud i szorstkość. Nie oszukują.
Średnica jest ładnie rozwinięta, kształtna i zrównoważona - napowietrzona, strukturalna i niosąca szeroki strumień informacji o każdym dźwięku / mikro-dźwięku. Średnie tony mają soczyste i barwne nasycenie, a także aksamitny posmak oraz delikatne zaokrąglenie, lecz są sprawne i analityczne. Wysublimowane. Budują realistyczne i emocjonalne brzmienie instrumentów i wokali. Brzmienie całościowo jest angażujące i ekspresyjne, ale także nieco zmiękczone. Super-plastyczne. Grające mocno "do przodu". Ekspansywne.
Streamer nie ma żadnych, nawet najmniejszych problemów z precyzyjnym określaniem przestrzeni, prawidłowym ukazywaniem wymiarów sceny, z budową sugestywnego trójwymiaru. Scena jest szeroka i głęboka, źródła pozorne mają jednoznaczne współrzędne, są skrupulatnie ogniskowane i mają silnie zdefiniowaną obecność. Kontrasty, kompozycje i przełomy akustyczne są widoczne, naturalne i wierne, a tło zdarzeń dalekie, acz czytelne i prawie czarne. A dzięki temu istotnie wspierające i wspomagające gradient oraz portretowanie przestrzeni.
Rozdzielczość i szczegółowość przekazu jest poprawna, odtwarzacz nie jest przesadnie wnikliwy czy badawczy. Analiza dźwięku jest dokonywana w sposób umiarkowany, fizjologiczny i skrupulatny, ale nie laboratoryjny. Eversolo nie rozdziela każdego dźwięku na atomy, nie używa mikroskopu, a pokazuje jego naturalny całokształt w oparciu o trójwymiarową przestrzeń i wiarygodną substancjalność brzmienia. Informacje o nagraniu są łatwo wyciągane na powierzchnię, lecz to nie jest ultra-eksploracja - to uważne spojrzenie w głąb dźwięku; czysta obserwacja niemająca nic wspólnego z bezpośrednim, przenikliwym stylem grania. (Porównawczy Rose RS150 ma bardziej rozpoznawczy i monitorujący styl grania).
Co ważne, tytułowy odtwarzacz dysponuje bardzo dobrymi wyjściami cyfrowymi, z powodzeniem może pracować jako pełnowartościowy cyfrowy transport strumieniujący osiągając w ten sposób poziom nieomal high-endowy (tak, tak - high-endowy). Kiedy wyprowadziłem sygnał cyfrowy ze streamera za pośrednictwem wyjścia USB-Audio Out do zewnętrznego DAC-a (był to Musical Fidelity M8x lub Lampizator Amber 3 DAC) przekonałem się, że Eversolo w roli donora sygnału cyfrowego, pracujący jako most strumieniujący jest wręcz doskonały. Zapewnia czysty, wysokorozdzielczy i transparentny sygnał wysokiej wierności, który można dowolnie "obrabiać" i dodatkowo modelować zewnętrznym przetwornikiem cyfrowo-analogowym. Co jest dużą wartością dodaną i potencjalnym źródłem możliwości systemowego apgrejdu. Bo wzmaga rozdzielczość i selektywność dźwięku, której trybie odtwarzacza może niekiedy brakować. Przenosi ją na wyższy, referencyjny stopień zaawansowania.
Konkluzja
Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 to uniwersalny odtwarza strumieniujący, który "wszystko ma i wszystko może". Inteligentnie skonstruowany, solidnie zbudowany, pięknie wykonany. Z mnóstwem rozmaitych funkcji, dużym bogactwem wejść i wyjść, wszechstronną łącznością bezprzewodową, ergonomiczną aplikacją sterującą etc. Odtwarzacz zapewnia dźwięk wysokiej klasy - rzetelny, pełny i rasowy. Zrównoważony. W niniejszym podsumowaniu nie chcę jednak napisać, że nowy Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 "najlepszym na świecie streamerem jest", ale na pewno w swojej kategorii cenowej jest bezkonkurencyjny. Trudny do pobicia. Moja ocena to idealne 10/10. Absolutna rekomendacja!
Cena w Polsce - 5 599 PLN.
Absolutna rekomendacja dla odtwarzacza Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2
- EverSolo Audio Tech. to firma-marka przedsiębiorstwa Shenzhen Zidoo Technology Co.,Ltd.
- czyli dalekowschodniego specjalisty od streamingu i wszelakich technologii cyfrowych audio hifi
- Eversolo to zaawansowana technologia, najnowsze opracowania i implementacje, rozbudowany dział badawczo-inżynieryjny
- Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2 to model drugiej generacji, ulepszony i zmodernizowany
- który jest futurystycznym i innowacyjnym ucieleśnieniem roku 2025
- to odtwarzacz wszechstronny, doskonale wykonany, z olbrzymią ilością pokładowych funkcji, opcji i regulacji
- w tym 10-pasmowy, profesjonalny korektor EQ
- DMP-A6 Master Edition Gen 2 jest li wyłącznie odtwarzaczem sieciowym (i plikowym), a nie urządzeniem combo
- obudowa wykonana z jednoczęściowego aluminium klasy lotniczej
- design i wykonanie klasy premium
- duży, 6" kolorowy, wysokorozdzielczy i dotykowy (!) ekran LCD typu retina
- całkowicie zbalansowana konstrukcja wewnętrzna
- nowe wielofunkcyjne pokrętło głośności
- układ wzmacniaczy I/V OPA1612
- zasilacz liniowy audio LPS o bardzo niskim poziomie szumów poniżej 40 uV
- procesor czterordzeniowy ARM Cortex-A55
- femtosekundowy zegar z ultraniskim jitterem
- dwa układy scalone DAC o wysokiej wierności SABRE ES9038Q2M
- kości DAC niezależnie przetwarzają lewy i prawy kanał
- udoskonalony układ XMOS charakteryzuje się znacznie zwiększoną mocą przetwarzania, obsługuje natywne dekodowanie DSD512 i PCM 768 kHz @ 32-bit
- własna aplikacja sterująca Eversolo
- która jest idealnie ergonomiczna, przejrzysta i łatwa w użytkowaniu
- obsługa wielu platform strumieniujących (w tym natywnie Apple Music!), radiostacji i podkastów
- Roon Ready
- szeroki wachlarz różnorodnych wejść i wyjść
- w tym wyjścia zbalansowane XLR i wyjście cyfrowe USB-Audio Out
- oraz wyjście HDMI Audio / DSD (HDMI Out)
- wbudowana pamięć 4 GB DDR + 32 GB pamięci masowej eMMC
- dźwięk referencyjnej klasy high-fidelity
- nadzwyczaj konkurencyjna cena
- a więc urzeczywistnienie idei szerokiej dostępności wysokiej jakości sprzętu audio "pośród strzech"
- absolutna rekomendacja Stereo i Kolorowo!
Przeciw:
- brak wyjścia słuchawkowego
- zwolennicy klinicznej detaliczności i laboratoryjnej analizy dźwięku mogą być zawiedzeni
- nieco "uśredniony", bezpieczny styl grania
- pilot zdalnego sterowania dostępny dopiero za opłatą (choć relatywnie niewielką).
- dźwięk referencyjnej klasy high-fidelity
- nadzwyczaj konkurencyjna cena
- a więc urzeczywistnienie idei szerokiej dostępności wysokiej jakości sprzętu audio "pośród strzech"
- absolutna rekomendacja Stereo i Kolorowo!
Przeciw:
- brak wyjścia słuchawkowego
- zwolennicy klinicznej detaliczności i laboratoryjnej analizy dźwięku mogą być zawiedzeni
- nieco "uśredniony", bezpieczny styl grania
- pilot zdalnego sterowania dostępny dopiero za opłatą (choć relatywnie niewielką).
System odsłuchowy
Pomieszczenie odsłuchowe: 30 m2, z częściową adaptacją akustyczną - ustroje Vicoustic Wave Wood - 10 sztuk.
Wzmacniacze: Haiku-Audio SOL V (test TU), CHoco Sound EMEI, Cayin Jazz 80/EL34 (test TU) i Pathos Classic One MKIII (test TU).
Kolumny podłogowe: Living Voice Auditorium R3 (test TU), Rega AYA i Pylon Audio Diamond 28 mkII (test TU).
Głośniki aktywne: Kanto ORA4.
Odtwarzacz CD: Musical Fidelity A1 CD-Pro (test TU).
Odtwarzacze sieciowe: Rose RS150 (test TU), Lumin U2 Mini (test TU), Lindemann Woodnote Solo (test TU) i Silent Angel Munich M1 (test TU).
Platformy strumieniujące: Qobuz i Apple Music.
DAC-i/wzmacniacze słuchawkowe: Ferrum ERCO z zasilaczem Ferrum HYPSOS (test TU), Merason frérot z zasilaczem Merason pow1 (test TU), Volumio Perciso, Musical Fidelity M8x DAC, Burson Conductor GT4 (test TU), Lampizator Amber 3 DAC (test TU), iFi Audio Go bar, ZMF Homage oraz iFi Audio iCAN Phantom (test TU).
Komputer: Dell Latitude 7390.
Smartfony / tablet: iPhone 16 PRO, iPhone XR oraz iPad Air 4.
Gramofon: Nottingham Analogue Horizon (test TU).
Wkładka gramofonowa: Ortofon 2M Black (test TU).
Przedwzmacniacz gramofonowy: Musical Fidelity MX-VYNL (test TU).
Przedwzmacniacz gramofonowy: Musical Fidelity MX-VYNL (test TU).
Radioodbiorniki: Rotel RT-1080, Sansui TU-5900 i Tivoli Model One (test TU).
Magnetofon kasetowy: Nakamichi Cassette Deck 1 (test TU).
Słuchawki: Fostex TH610 (test TU), SIVGA SV023 (test TU), eBravo HAMT-3 MkII, Shanling HW600 (test TU), Aune SR7000 (test TU), HiFiMan Mini Shangri-La (test TU), Aune AR5000 (test TU), Noble FoKus Apollo (test TU), ZMF Atrium, Final ZE8000 (test TU) i Final Audio UX3000 (test TU), a także elektrostatyczny system słuchawkowy HiFiMan Mini Shangri-La (test TU).
Odbiornik Bluetooth/DAC: iFi Audio ZEN Blue + zasilacz iFi Audio iPower X (test TU).
Głośnik bezprzewodowy: Mooer Silvereye 10 (test TU).
Akcesoria: podstawa antywibracyjna Rogoz-Audio 3SG40, podstawy głośnikowe Rogoz-Audio 4QB80, podstawy głośnikowe Solid Tech Model 2/3, szafka audio Solid-Tech Radius Duo 3, mata gramofonowa Harmonix TU-800EXi oraz krążek dociskowy do gramofonu Clearaudio Clever Clamp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarz będzie oczekiwać na moderację