Polpak

środa, 17 października 2012

Minął rok...

Czas szybko płynie. Dziś wieczorem zdmuchnę świeczkę na torcie. Jedną świeczkę, bo to dopiero pierwsza rocznica - 17 października (zobacz TU) ubiegłego roku zdecydowałem się pisać o swojej krętej drodze audio, zainteresowaniach sprzętem i muzyką na blogu „Stereo i Kolorowo – Underground”. Początki były trudne, bo pierwsze posty to były w zasadzie przeniesienia tekstów z nieczynnego portalu „Stereo Underground”, gdzie pisywałem przez całe dwa lata – dopóki strona nie zawiesiła na długi rok działalności. Trudno mi było także pod względem dostępności urządzeń hi-fi, bo nie jest łatwo wypożyczać sprzęt do testów nie mając za sobą profesjonalnego wydawcy. Przełom nastąpił w okolicy grudnia 2011 roku – udało mi się nawiązać bliższą współpracę z pierwszymi dystrybutorami oraz salonami audio. Dalej to tak naprawdę poszło samo. Ograniczeniem dla zapoznawania się ze sprzętem audio-stereo oraz jego opisywania stał się już tylko jeden element – czas, a raczej jego chroniczny brak.

Tak czy inaczej, przez ubiegły rok kalendarzowy opublikowałem 171 postów, z których dobre ponad 100 to testy i opisy sprzętu audio oraz moich fascynacji muzycznych. Strona zanotowała ponad 150 000 indywidualnych wejść czytelników (bez wejść własnych, naturalnie), co jest ilością gigantyczną jak na polski audio-blog. Rekordowy jest każdy kolejny miesiąc – we wrześniu było to 21 500 wejść. Dziękuję, Drodzy Czytelnicy.

Dziękuję także za liczne listy, komentarze i porady – również za te krytyczne, bo pomagają mi one wszystkie lepiej kształtować teksty, a także i optymalnej dobierać urządzenia do testów, a tych jak wiadomo jest mnóstwo. Lecz nie zawsze jest on interesujący dla wielu, a jedynie dla garstki audiofilów. Generalnie, staram się dobierać sprzęt pod własne zainteresowania i fascynacje, ale czasami dopuszczam wyjątki dla zachowania zdrowej proporcji.

Plan na przyszły rok mam dość prosty – dalej wypożyczać dużo urządzeń audio-stereo, testować je w różnych konfiguracjach, a wyniki w postaci opisów, publikować. To wszystko. W tym miejscu, myślę, że warto podziękować wszystkim producentom, dystrybutorom i salonom audio, którzy zdecydowali się (i decydują się) użyczać mi sprzęt hi-fi do recenzji.

Mam zamiar wreszcie stworzyć spis testowanych urządzeń, o co pyta wielu P.T. Czytelników. Niebawem zabiorę się za testy polskiego gramofonu Fonica z Łodzi, zestawu Rega CD plus wzmacniacz, referencyjnego tunera radiowego firmy Amplifikator z Gdyni, a także przedwzmacniacza gramofonowego Amplifikator. Potem będą to różne ciekawe przewody hi-fi, kilka par słuchawek oraz kolumny ze Szwecji – Guru Audio. To absolutna nowość w Polsce.

Z poważaniem,
Ludwik Hegel

PS. Staram się urozmaicać moje teksty nieszablonowymi zdjęciami z pleneru. Proszę, więc spodziewać się różnych nietypowych planów przyrodniczych dla sprzętu hi-fi.


Matrix Quattro DAC, a w tle ORP "Błyskawica"

2 komentarze:

  1. Gratuluję roku, czytuję od kilku miesięcy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest chyba moja najbardziej ulubiona strona AUDIO :)
    Naprawdę wielka kopalnia wiedzy - tylko tak dalej!!!

    OdpowiedzUsuń

Komentarz będzie oczekiwać na moderację