Tak się miło złożyło, że w ostatnim miesiącu, dwóch, dość szeroko i głęboko eksploruję świat gramofonowego hifi na potrzeby bloga Stereo i Kolorowo. Dopiero co opisywałem tutaj ciekawy gramofon automatyczny Pro-Ject Automat A2, zapowiadałem też test dwóch przedwzmacniaczy gramofonowych klasy wyższej (Canor PH 2.10 i Exposure 3010S2 Phono) oraz dwóch wkładek (Goldring Elite i Goldring E4). Ale na tym sprawa się nie kończy.
Kilka dni temu zaprzyjaźniony salon audio Premium Sound z Sopotu dostarczył mi kolejne gramofonowe produkty - tym razem jest to polskie arcydzieło, czyli referencyjny gramofon paskowy BennyAudio Immersion II (zobacz TUTAJ i TUTAJ) oraz dwie równie referencyjne wkładki gramofonowe: koreańska Allnic Audio Rose i niderlandzka Kiseki Blue N.S. Dziś jednak zapowiem sam gramofon, zaś wkładki dokładniej zaanonsuję pewnie dopiero jutro, bądź pojutrze.
BennyAudio Immersion II to gramofon klasycznie piękny i rzemieślniczo doskonały. Słychać to od pierwszej płyty. Taki powinien być High End, przemyślany, dopracowany, perfekcyjny, wynikający z pasji i poszukiwań, osadzony w badaniach i nauce. W dobie napompowanych, odpustowych konstrukcji, przerostu formy i marketingowych, zamiast technicznych rozwiązań, polski producent Benny Audio stawia na klasyczne wzornictwo i dopracowane do ostatniego szczegółu rozwiązania techniczne, aby spełnić wymogi stawiane kiedyś wszystkim wysokiej klasy gramofonom.
Model ten swoją formą nawiązuje do najlepszych projektów lat 60-tych. Jest niezwykle elegancki, subtelny i jednocześnie nowoczesny. Masywna i skupiona bryła dodaje mu dostojeństwa, a szlachetna polerowana stal wprowadza pierwiastek wyjątkowości.
Druga wersja Immersion wprowadzona w roku 2022 wyposażona jest w nowe ramie z regulacją VTA w locie, tłumienie olejowe i srebrne, monokrystaliczne okablowanie od Albedo.
- Plinta w części głównej wykonana ręcznie z kilku warstw starannie dobieranej sklejki bukowej – cyfrowo wycinanej, klejonej a następnie skręcanej dla uzyskania większej sztywności. Od góry i dołu zamknięta jest płytami z aluminium o grubości 10 mm. Dodatkowo między aluminium i główną częścią plinty znajduje się płyta ze stali nierdzewnej grubości 3mm oddzielona od aluminium 2 mm warstwą materiału tłumiącego drgania. Elementy z aluminium i stali nierdzewnej wykonane są na precyzyjnych obrabiarkach CNC.
rurką, zakończoną innowacyjną główką. Dzięki swej konstrukcji oraz okablowaniu z monokrystalicznego srebra ramię pozwala cieszyć się naturalnym i neutralnym brzmieniem o ogromnej dynamice i rozdzielczości. Ramię przykręcone jest do walca z POM sztywno zamocowanego do podstawy plinty.
- Konstrukcja plinty umożliwia zamontowanie jednego ramienia.
- Ramię i plinta są w całości uziemione.
- Headshell (główka) – jest wymienna i wykonana jest wg własnego projektu. Wycinana z 4 mm grubości włókna węglowego, połączona z ramieniem poprzez sztywno zamocowany łącznik aluminiowy
- Talerz ręcznie toczony, wykonany z poliacetalu (materiał występujący również pod nazwą POM lub Delrin), grubość 65 mm, masa około 7,5 kg.
- Łożysko hydrodynamiczne, odwrócone. Część główna to korpus aluminiowy, wewnątrz którego 15 mm oś ze stali nierdzewnej porusza się płynnie w tulei z materiału syntetycznego o bardzo dobrych właściwościach ślizgowych.
- Bezszczotkowy silnik prądu stałego osadzony jest w plincie w taki sposób aby zminimalizować negatywny wpływ wibracji i ich przenoszenie na talerz i ramię. Dostrajanie prędkości odbywa się automatycznie co kilka obrotów z dokładnością 12 bitów (4 096 pozycji dokładności co odpowiada zmianom napięcia na poziomie 0,8 mV). Wykorzystano do tego celu cyfrowy czujnik odbiciowy (wersje 2020) / sygnał zwrotny z silnika (2021) i sterownik zaprogramowany przez BennyAudio.
- Zasilacz ultra liniowy polskiego producenta Tomanek 12 V DC.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarz będzie oczekiwać na moderację