Polpak

wtorek, 21 maja 2013

Kolumny Elipson Planet w Elektropunkt Bydgoszcz

Kilka dni temu wybrałem się do Bydgoszczy. Przy okazji odwiedziłem zaprzyjaźniony salon audio-stereo Elektropunkt. Piszę - zaprzyjaźniony, bo wielokrotnie testowałem wypożyczony sprzęt z salonu, lecz nigdy do tej pory nie byłem tam osobiście. Recenzowałem dla Elektropunktu głównie wzmacniacze Ming Da (TUTAJ), bo firma jest ich polskim dystrybutorem. Lecz tym razem to nie Ming Da był głównym celem mej wizyty. Tym celem były intrygujące kulowe głośniki francuskiej firmy Elipson, z którymi to chciałem się bliżej zapoznać. Posłuchać.

Kolumny Elipson Planet
Jak napisałem, Elipson to firma francuska, produkująca od ponad 70 lat innowacyjne kolumny. Wśród obecnej oferty można znaleźć zarówno klasyczne kolumny (np. seria Prestige), jak i nietypowe (np. BS 50 Tribute). Przedsiębiorstwo wytwarza też kolumny na rynek profesjonalny. Zaś mnie najbardziej zainteresowały kolumny kuliste o nazwie Planet. Owa seria składa się z dużych głośników Planet L (średnica 29 cm), Planet M (średnica 15 cm), a także kolumn aktywnych (i bezprzewodowych) Planet LW (średnica 29 cm) zasilanych modułem ICE Power produkcji Bang&Olufsen oraz podstawkowych (na trójkątnym) stojaku Planet M - Tribute to AS30. Uzupełnieniem serii jest subwoofer Planet Sub.

Co istotne, wszystkie "kule" dostępne są w kilku wybarwieniach: czerwonym, białym i czarnym - podobnie zresztą jest z subwooferem. Wszystkie reprezentują wysoki poziom wykonawczy oraz - designerski. Wzornictwo kolumn jest po prostu piękne. Ekskluzywne, można rzec. Uroku dodaje wybarwienie "high gloss" oraz efektowne metalowe maskownice głośników. Z tyłu kul znajdują się pełnoprawne terminale głośnikowe oraz ujścia bass-refleksów. Kolumny Planet L i M można zamontować na wysokich firmowych stojakach, powiesić na ścianach za pomocą specjalnych uchwytów lub podwiesić na suficie na dedykowanych wieszakach-linkach. Głośniki można też naturalnie po prostu postawić na komodzie lub na podłodze, jak komuś się tak podoba. W tym miejscu trzeba dodać, że kolumny Planet L i M oraz subwoofer Planet Sub są wycenione bardzo rozsądnie.

Elipson Planet L słuchałem podłączone do amplitunera Marantz SR7007 oraz odtwarzacza Marantz UD7007. Kolumny grają pełnym, dobrze nasyconym dźwiękiem o znacznie większej sygnaturze niż by wskazywały ich niewielkie, aczkolwiek nietypowe wymiary kul. Dźwięk jest jasny, dobrze rozdzielczy, ale nie ostry. Przyjemny, ale przekonujący dojrzałością. To bardzo dobry wybór dla osób poszukujących dobrego dźwięku hi-fi w niesztampowej formie głośników kulistych. W sam raz do nowoczesnego wystroju wnętrz mieszkalnych, a także biurowych, etc.





Zdjęcia ze strony Elipson

Elektropunkt Bydgoszcz
Przy okazji odsłuchu głośników Elipson zwiedziłem też bydgoski salon Elektopunkt. Sklep składa się z dwóch obszernych pomieszczeń - części wystawienniczo-handlowej oraz pokoju odsłuchowego z adaptacją akustyczną. Niestety, nie mogłem zapoznać się z akustyką pokoju odsłuchowego, bo właśnie kończy się tam remont. Warto podkreślić, że załoga salonu jest w pełni profesjonalna oraz rzeczowa - ze znawstwem i kulturą (i rozsądkiem) podchodząca do sprawy audio.

 Zrobiłem kilka zdjęć podczas wizyty w Elekropunkcie (bez studia odsłuchowego - remont) - oto one.











Link na stronę Elektropunkt.pl TUTAJ.
Link na stronę Elipson TUTAJ.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację