Polpak

poniedziałek, 10 czerwca 2019

Wzmacniacz lampowy Yaqin MS-90B - zapowiedź testu




Prawie dokładnie dziesięć lat temu do recenzji pozyskałem wzmacniacz lampowy Yaqin MC-100B (czytaj mój test TUTAJ), który szybko stał się moim ulubionym. Wówczas też odkryłem w sobie wewnętrzną chęć dzielenia się z innymi swoimi wrażeniami na tematy audio hi-fi na stronach Internetu. Najpierw własne teksty publikowałem w nieistniejącym już magazynie Stereo Underground, zaś później zacząłem prowadzić niniejszy blog.

Ale wracając do Yaqin MC-100B. Wzmacniacz ten poddałem niewielkim modyfikacjom dobierając doń inne lampy elektronowe. Najpierw były to rosyjskie SED SVKT88, a potem, już docelowo - dalekowschodnie Shuguang KT88 Treasure Series. Firmowe lampy 6NS7 zastąpiły radzieckie militarne 6H8C (czyli tzw. szaraki), zaś zamontowane chińskie bańki 12AX7 wymieniłem na Tung-Sole. Może trudno w to uwierzyć, ale już tak lekko zmodernizowany Yaqin MC-100B dźwiękowo bił aktualny wówczas mój wzmacniacz Accuphase E-213... Szybko musiałem przeorganizować własne postrzeganie świata high-fidelity, rozpocząć głębsze oraz szersze poszukiwania "dźwięku doskonałego". Drogę tę rozwinąłem w pasję, która nazywa się Stereo i Kolorowo. Zaś wspomniany Accuphase E-213 szybko znalazł nowego odbiorcę. Pozostał za to u mnie Yaqin MC-100B, którego zdetronizował dopiero Hegel H100, ale to już zupełnie inna historia.

Niedawno, bo na początku roku 2019, Yaqin wprowadził następcę modelu MC-100B nazywając go symbolem MS-90B (zobacz TUTAJ). Wkrótce później pojawił się też MC-100C (zobacz TUTAJ), będący już pewnym uproszczeniem MS-90B. Dziś wzmacniacz MS-90B do mnie dotarł z gliwickiego 4HiFi. Jak podaje producent: "To wzmacniacz o konstrukcji dual mono o potężnej mocy 55 Wat na kanał. Możliwość pracy w dwóch trybach, triodowym ze zwiększoną liniowością i bogatym dźwiękiem lub tryb ultra-linear ze zwiększona mocą wyjściową (wybór pracy na panelu górnym. Bardzo dobrze oddaje scenę z dużą ilością detali. Brak jakichkolwiek przydźwięków czy szumów to zaleta wysokiej jakości zastosowanych transformatorów. Doskonale radzi sobie z napędzaniem kolumn o sprawności rzędu 86 - 87 dB". Zabawę czas więc zacząć...

Dane techniczne
- Konstrukcja dual mono wzmacniacza mocy
- Tryb pracy ultra-linear o mocy 55 W na kanał
- Tryb pracy triodowy o mocy 28 W na kanał
- Końcówka mocy oparta na 2 legendarnych tetrodach strumieniowych mocy KT88 na kanał
- Przedwzmacniacz oparty na 2 dualnych triodach 6SN7 lub 6N8( oraz 1 dualnej trioda 12XT7 na kanał
- 4 pary wejść RCA
- 1 para wejść RCA o zmiennej czułości (0,25 V lub 0,6 V)
- 2 osobne wyjścia mocy dla impedancji 4 i 8 Ohm
- Zakres częstotliwości pasma przenoszenia - 5 Hz - 80 kHz
- Ręczna regulacja biasu
- Masa netto 28 kg












2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Test jest już opublikowany: https://stereoikolorowo.blogspot.com/2019/07/wzmacniacz-lampowy-yaqin-ms-90b.html

      Usuń

Komentarz będzie oczekiwać na moderację