Polpak

sobota, 13 lipca 2019

Odtwarzacz sieciowy Lumin D2 - zapowiedź testu




Z marką Lumin Music należącą do firmy Pixel Magic Systems Ltd. znamy się już od dobrych paru lat. Dokonywałem kilku testów wykorzystując urządzenia Lumin Music, ale zawsze odbywało się to w innych miejscach niż moje mieszkanie (najczęściej był to sopocki salon audio Premium Sound). Parę dni temu polski dystrybutor Moje Audio przesłał mi na testy odtwarzacz sieciowy Lumin D2 (zobacz TUTAJ), czyli najnowszą pozycję katalogową (i przy okazji najtańszą). D2 to ulepszona wersja wcześniejszego odtwarzacza D1.

Jak podaje firmowa strona: "Lumin D2 - audiofilski odtwarzacz plików audio. Lumin D1 to niewątpliwie bardzo udany oraz wciąż aktualny i nowoczesny odtwarzacz plików audio. Jednak Lumin Music to coś więcej niż tylko udane produkty do odtwarzania plików audio. Chcemy być liderem i gwarantować naszym klientom najwyższej jakości dźwięk i najlepsze rozwiązania.

Już czas na Lumin D2. Dodaliśmy najnowszy (i znacznie szybszy) procesor, aby umożliwić odtwarzanie DSD128 5,6 MHz i wykonaliśmy kilka innych poprawek. Zasilanie jest teraz wewnętrzne. Wraz z przeróbką układu płyty zapewnia to lepszą jakość dźwięku w porównaniu z oryginałem. Aby pomieścić to wszystko, poszerzyliśmy obudowę i wprowadziliśmy pewne udoskonalenia w procesie produkcji. Jako bonus, Lumin D2 jest teraz dostępny również w czarnym anodowanym wykończeniu, jak również w zwykłym surowym srebrze". Koniec cytatu.

Główne cechy
- zbalansowana konstrukcja z wyjściami XLR, RCA
- wyjście cyfrowe
- upsampling DSD,
- obsługę DoP (DSD over PCM),
- chipy DAC Wolfson WM8741
- ciągły program aktualizacji oprogramowania, w którym dodano w zeszłym roku obsługę MQA i Roon
- konstrukcja z pojedynczym obwodem drukowanym
- wewnętrzny zasilacz automatyczny z zakresu 100-240 V AC
- odtwarza wszystko od DSD128 poprzez PCM wysokiej rozdzielczości do popularnych formatów FLAC, Apple Lossless, MP3 i radia internetowego
- gapless playback - odtwarzanie bez przerw, listy odtwarzania na urządzeniach i solidne buforowanie muzyki zapewniają doskonałą jakość odtwarzania bez zakłóceń.
- jedna z najlepszych na rynku aplikacji do wygodnej, bezprzewodowej obsługi

* * *

Lumin D2 podłączyłem do swojego systemu wczoraj wieczorem. Najpierw przyłączyłem go do routera kablem Ethernet, następnie z sieci ściągnąłem aplikację Lumin Music na iPada Air 2. Włączyłem streamer D2. Proszę mi wierzyć - instalacja, zintegrowanie systemów i ich przygotowanie trwały nie dłużej niż kilkanaście sekund. Po tym czasie urządzenie było całkowicie gotowe do pracy. Wybrałem oczywiście mój ulubiony Tidal MQA... Dodatkowo będę używać Chord Hugo TT 2 jako zewnętrzny przetwornik cyfrowo-analogowy dla Lumin D2. Zapraszam do lektury recenzji za kilkanaście dni.



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację