Właśnie dotarły do mnie premierowe aktywne monitory studyjne Kali Audio LP-6 V2 (zobacz TUTAJ i TUTAJ), gdzie akronim LP oznacza serię Lone Pine (Lone Pine to miejscowość w Kalifornii, a nie "samotna sosna"), zaś symbol V2 pochodzi od słowa 2nd Wave (pol. druga fala). Kali Audio to firma amerykańska (USA), mieszcząca się w Burbank w Kalifornii (dlatego też każda z linii produktów nosi różne nazwy miejscowości zlokalizowanych właśnie w tym stanie...).
Kali Audio została złożona stosunkowo niedawno, bo zaledwie w styczniu 2018 roku. Przedsiębiorstwo jest prowadzone przez osoby reprezentujące profesjonalny przemysł audio i, co zrozumiałe, nastawione jest przede wszystkim na rynek audio-pro / studyjny. Ale nie oznacza to, że monitory Kali Audio LP-6 V2 nie mogą być wykorzystywane w normalnym domowym hifi, bo jak najbardziej mogą! Właśnie tego typu testy będę z nimi przeprowadzać.
* * *
Głośniki LP-6 (oraz większe) LP-8 V2 są przedstawicielami drugiej generacji monitorów studyjnych Kali Audio, która jest owocem kilkuletnich badań i rozwoju w celu poprawy jakości brzmienia.
Nowa platforma wbudowanego wzmacniacza klasy D pozwala na obniżenie szumu własnego o 12 dB, podczas gdy czułość wejściowa została zwiększona o 3 dB. Strojenie zostało udoskonalone w celu uzyskania bardziej gładkiej odpowiedzi w zakresie wysokich częstotliwości, a korektory graniczne zostały zaktualizowane w celu odzwierciedlenia typowych przypadków użycia w świecie rzeczywistym. Zastosowano też nowe komponenty wzmacniające, są to kości TAS5805M firmy Texas Instruments z zintegrowanym procesorem DSP.Fizyczne ulepszenia obejmują lżejsze membrany przetworników dla lepszej odpowiedzi transjentów i ulepszoną konstrukcję obudowy dla większej niezawodności. Zostały one tak zaprojektowane, aby zapewnić przejrzysty dźwięk dla twórców pracujących w różnych gatunkach i formatach muzyki, w cenie, która jest w zasięgu każdego. Zaawansowany falowód, duża cewka drgająca i precyzyjne strojenie sprawiają, że dźwięk jest wyjątkowo przejrzysty, podczas gdy ponadwymiarowy magnes niskich częstotliwości i niskoszumowa tuba portowa zapewniają potężny, czysty bas.
Falowód „3-D Imaging Waveguide” pozwala usłyszeć trójwymiarową scenę dźwiękową z pary głośników stereo. Dopasowując kształt falowodu do interakcji przetworników HF i LF, tworzy on obraz stereo, który jest szerszy, wyższy i głębszy niż przestrzeń, w której umieszczono głośniki.
Falowód „3-D Imaging Waveguide” pozwala usłyszeć trójwymiarową scenę dźwiękową z pary głośników stereo. Dopasowując kształt falowodu do interakcji przetworników HF i LF, tworzy on obraz stereo, który jest szerszy, wyższy i głębszy niż przestrzeń, w której umieszczono głośniki.
Nowe monitory zapewniają to, że za każdym razem usłyszysz dźwięk bezpośrednio z głośnika, jak i odbicia sygnału głośnika od przedmiotów znajdujących się w pomieszczeniu. Kiedy te odbicia są zgodne z bezpośrednim dźwiękiem z głośnika, słuchacze odbierają ogólnie lepszy dźwięk i są w stanie dostrzec bardzo subtelne szczegóły, takie jak umiejscowienie mikrofonów w pomieszczeniu. Jeśli jest to zrobione bardzo dobrze, obraz stereo będzie trójwymiarowy. Dzięki temu użytkownik ma bardzo wysoki stopień zaufania do swojego mixu.
1.5” cewka głosowa. Cewka nowych monitorów pozwala głośnikowi na bardzo duże wychylenie, co skutkuje czystszym dźwiękiem z niższymi zniekształceniami harmonicznymi i wyjątkowym zakresem dynamiki.
Port Bassreflex o niskim poziomie hałasu. W większości portów bassreflex powietrze wydostaje się z różnymi prędkościami z różnych miejsc otworu, tworząc hałaśliwe turbulencje. Turbulencje te mogą być słyszalne jako oddychanie lub słyszalny dźwięk powietrza dochodzący z monitora, który zwiększa poziom szumu bazowego i zaciemnia szczegóły niskich tonów. Port bassreflex w V2 został zaprojektowany tak, aby całe powietrze opuszczało tubę z tą samą prędkością. Pomaga to wzmocnić odpowiedź niskich tonów głośnika, utrzymując jednocześnie czysty, zwarty i pozbawiony dodatkowych szumów bas. LP-6 jest w stanie uzyskać 85 dB ciągłej mocy wyjściowej z 20 dB dynamicznego headroomu z odległości nawet 2,2 metra (LP-8 headroom wynosi do 2,8 metra). Czyni go to doskonałym wyborem jako główny, boczny głośnik surround lub overhead w większości małych i średnich sal mikserskich.
Bas w V2 jest dostarczany przez większy magnes i większą cewkę niż w jakimkolwiek porównywalnym głośniku na rynku. Daje to bardziej precyzyjną odpowiedź basu, która rozciąga się niżej, dzięki czemu można wybrać dokładnie takie brzmienie niskich tonów, jakie jest potrzebne.
Specyfikacja techniczna
Konstrukcja aktywna
Klasa wzmacniaczy: D
Konfiguracja zasilania: Bi-Amp
Moc HF: 40 W
Moc LF: 40 W
Moc całkowita: 80 W
Głośnik wysokotonowy: 1″ tekstylna kopułka
Głośnik niskotonowy: 6,5″ zoptymalizowany papier
Zwrotnica: 1 500 Hz
Pasmo przenoszenia (-10 dB): 39 Hz – 25 kHz
Zakres częstotliwości (± 3 dB): 47 Hz – 21 kHz
Zalecana odległość słuchania: 0,5 – 2,5 m
Maks. SPL: 115 dB
System THD: < 3% od 80 Hz do 1,7 kHz < 2% powyżej 1,7 kHz (90 dB SPL @1m)
Wejścia niezbalansowane: 1 x RCA
Wejścia zbalansowane: 1 x XLR, 1 x TRS
Czułość wejściowa TRS/XLR: 94 dB SPL @1 m dla wejścia +4 dBu
Czułość wejściowa RCA: 94 dB SPL @1m dla wejścia -10 dBV
Obudowa: bass reflex z portem przednim
Wysokość: 35,9 cm
Szerokość: 22,2 cm
Głębokość: 26 cm
Masa produktu: 7,05 kg
Klasa wzmacniaczy: D
Konfiguracja zasilania: Bi-Amp
Moc HF: 40 W
Moc LF: 40 W
Moc całkowita: 80 W
Głośnik wysokotonowy: 1″ tekstylna kopułka
Głośnik niskotonowy: 6,5″ zoptymalizowany papier
Zwrotnica: 1 500 Hz
Pasmo przenoszenia (-10 dB): 39 Hz – 25 kHz
Zakres częstotliwości (± 3 dB): 47 Hz – 21 kHz
Zalecana odległość słuchania: 0,5 – 2,5 m
Maks. SPL: 115 dB
System THD: < 3% od 80 Hz do 1,7 kHz < 2% powyżej 1,7 kHz (90 dB SPL @1m)
Wejścia niezbalansowane: 1 x RCA
Wejścia zbalansowane: 1 x XLR, 1 x TRS
Czułość wejściowa TRS/XLR: 94 dB SPL @1 m dla wejścia +4 dBu
Czułość wejściowa RCA: 94 dB SPL @1m dla wejścia -10 dBV
Obudowa: bass reflex z portem przednim
Wysokość: 35,9 cm
Szerokość: 22,2 cm
Głębokość: 26 cm
Masa produktu: 7,05 kg
Dwa kartony
Skrócona instrukcja obsługi
Akcesoria
Typowo studyjny design, ale nie może być inaczej
Obudowy z grubych płyt MDF
Profilowane ujście bass-reflexu
Papierowa membrana głośnika średnio-niskotonowego
Tekstylna kopułka umieszczona w falowodzie
Estetyczne wykonanie skrzynek
Tył monitorów
Dużo opcji różnych ustawień i regulacji - w tym pozycyjnych głośników
Aż trzy gniazda wejściowe dla źródeł / przedwzmacniaczy - jedno niesymetryczne RCA oraz dwa symetryczne XLR i TRS
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarz będzie oczekiwać na moderację