MOREaudio to polskie, nowe ambitne przedsięwzięcie audio hifi z Zabrza. Jest tworzone przez dwóch ludzi: pana Tomasza Dębskiego - założyciela firmy i głównego konstruktora - oraz jego wspólnika pana Jana Siwego, elektronika i menadżera. MORE audio to owoc ich wielkiej pasji do muzyki i wieloletniego inżynierskiego doświadczenia w elektronice hifi. Ich ideą jest świeże, nowatorskie spojrzenie na projekty audio, innowacyjne rozwiązania i niepowtarzalny charakter konstrukcji. Dlatego wzmacniacze powstają z wielką dbałością o najdrobniejsze detale, łącząc w sobie zaawansowaną technologię z rzemieślniczą pasją oraz artystycznym zmysłem.
Wszystkie komponenty są skrupulatnie dobierane, przeprowadzane są liczne eksperymenty z topologiami obwodów, aby osiągnąć brzmienie, które wykracza poza zwykłe standardy. MOREaudio wyznaje nadrzędną zasadę, że dobre parametry techniczne są dopiero początkiem ścieżki a nie jej końcem. Najważniejsze są wrażenia i odczucia dźwiękowe w możliwie największy sposób zbliżające do realnego brzmienia high-fidelity.
Jeszcze na długo przed warszawską wystawą Audio Video Show, bo na samym początku października br. umawialiśmy się z właścicielami firmy MOREaudio, że wyślą mi na testy ich wzmacniacz zintegrowany MOREaudio CS100 (zobacz TUTAJ). Ale najpierw "audioszołowa" gorączka sprawiła, że w MOREaudio były ważniejsze sprawy, potem musieli się ogarnąć po wystawie ...i tak nastał środek listopada. Potem ja byłem w licznych rozjazdach i podróżach, w końcu kilka dni temu znaleźliśmy dogodny termin na testy. W tym tygodniu wzmacniacz w końcu do mnie dotarł, został wypakowany z walizki (tak, z walizki!) i podłączony do prądu i głośników. Co za wspaniała maszyna! I jak doskonale gra! Jestem pod dużym wrażeniem.
Wzmacniacz MOREaudio CS100 jest wzmacniaczem innym niż wszystkie inne. Ma zaimplementowaną nowatorską topologię inspirowaną legendarnym brzmieniem Single-Ended, charakteryzuje się stopniem wyjściowym w klasie AB oraz brakiem globalnego sprzężenia zwrotnego. CS100 łączy w sobie to, co najlepsze w świecie audio: prostotę i muzykalność topologii Single-Ended z mocą i precyzją wzmacniaczy tranzystorowych.
Technologia w służbie muzykiSpecyfikacja techniczna:Dzięki naszym innowacyjnym rozwiązaniom udało nam się zminimalizować ograniczenia tradycyjnych układów Single-Ended, zachowując jednocześnie ich unikalny charakter.
Architektura Single-Ended
CS100 zbudowany jest w oparciu o cztery dwustopniowe układy, z których każdy objęty jest lokalnym sprzężeniem zwrotnym. Wszystkie zrealizowane są w topologii Single-Ended. Taka architektura, w której wszystkie stopnie wykorzystują tę samą topologię, ma istotne zalety. Przede wszystkim zapewnia spójność brzmienia na całej ścieżce sygnału, od wejścia do wyjścia. Dodatkowo, zniekształcenia w poszczególnych stopniach wzmacniacza mają podobny charakter (między innymi generują podobną strukturę harmonicznych), co sprawia, że są one mniej uciążliwe dla słuchacza niż suma zniekształceń o różnym charakterze.
Klasa AB dla większej sprawności
Tradycyjne wzmacniacze Single-Ended pracują w klasie A, która charakteryzuje się niską sprawnością i dużym poborem mocy. W CS100, dzięki naszym innowacyjnym rozwiązaniom w zakresie topologii Single-Ended, zaprojektowaliśmy ostatni stopień pracujący w klasie AB. To rozwiązanie pozwala osiągnąć wyższą sprawność energetyczną ale bez kompromisów w zakresie niskich zniekształceń typowych dla klasy A.
Ujemna impedancja wyjściowa bufora prądowego dla kontroli i precyzji
W ostatnim stopniu CS100, zastosowaliśmy połączenie sprzężenia zwrotnego dodatniego i ujemnego, dzięki czemu wyjście wzmacniacza ma efektywnie ujemną impedancję wyjściową. Brzmi skomplikowanie? W prostych słowach oznacza to, że wzmacniacz aktywnie reaguje na zachowanie głośnika, zapewniając mu idealne warunki do pracy.
Brak globalnego sprzężenia zwrotnego
W CS100 świadomie zrezygnowaliśmy z globalnej pętli sprzężenia zwrotnego na rzecz lokalnych sprzężeń zwrotnych w poszczególnych stopniach. Choć sprzężenie zwrotne jest często stosowane w wzmacniaczach w celu redukcji zniekształceń i poprawy niektórych parametrów, to ma ono również swoje wady.
Głównym problemem wzmacniaczy ze sprzężeniem zwrotnym są zniekształcenia TIM (Transient Intermodulation Distortion), które powstają w wyniku opóźnień w pętli sprzężenia zwrotnego. Zniekształcenia te mają negatywny wpływ na dynamikę i naturalność brzmienia, szczególnie w przypadku sygnałów muzycznych o skomplikowanej strukturze.
- czułość wejściowa: 600 mVpp
- impedancja wejściowa: 100 kΩ
- wejścia: 4 x RCA niezbalansowane
- regulacja głośności: 0 dB - 64 dB (krok 1 dB)
- pasmo przenoszenia: 5 Hz – 120 kHz (-1 dB)
- zniekształcenia THD+N: poniżej 0,05%
- moc: 100 W RMS / 8 Ω, 200 W RMS / 4 Ω
- impedancja wyjściowa: 150 mΩ
- wymiary (szerokość x wysokość x głębokość): 340 mm x 180 mm x 330 mm

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarz będzie oczekiwać na moderację