Polpak

wtorek, 13 października 2020

Przetwornik cyfrowo-analogowy Topping D90 - zapowiedź testu



 

Kilka dni temu poprosiłem warszawskiego dystrybutora Audiomagic.pl o udostępnienie "jakiegoś ciekawego DAC-a z funkcją przedwzmacniacza oraz ze zdalną regulacją głośności". Uczyniłem to oczywiście nieprzypadkowo, a całkiem rozmyślnie, o czym dalej (choć z funkcjami mózgowymi u mnie coraz to niestety gorzej i gorzej...).

Od kilkunastu dni testuję równolegle dwie pary aktywnych monitorów studyjnych: Barefoot Footprint 01 oraz HEDD Type 20. A do nich warto mieć dobry DAC z przedwzmacniaczem liniowym. Niedawno musiałem oddać dystrybutorowi fantastyczny DAC/PRE NuPrime Alita, a zostałem jedynie ze swoim dyżurnym NuPrime DAC-10H. Lecz, jak na złość, akurat popsuł się w nim pilot zdalnego sterowania (i pojechał na naprawę). I jak tu komfortowo testować monitory aktywne w trybie średniego pola? Na szczęście Audiomagic.pl bez zbędnej zwłoki przesłał do mnie najnowszy DAC/przedwzmacniacz Topping D90 (zobacz TUTAJ i TUTAJ), tak więc bezproblemowo mogłem powrócić do odsłuchów monitorów aktywnych, a przy okazji zyskałem bardzo ciekawy DAC!

Topping D90 to całkowicie nowa konstrukcja, pojawiła się na rynku w tym roku. Dostępne są dwie odmiany Topping D90 - "zwykła" i dekodująca sygnał MQA. Ta pierwsza oparta jest o kość odbiornika USB XMOS XU208, a ta druga MQA - o kość XMOS XU216 (wersja MQA jest Polsce droższa o 500 PLN od wersji zwykłej). Do mnie, na testy, dotarła wersja bez MQA, czyli standardowa. Po otrzymaniu Topping D90, zaraz doń podłączyłem wspomniane powyżej monitory aktywne.

* * *

Urządzenie wykorzystuje najnowszy układ AKM AK4499. Jest również wyposażony w układ USB XMOS XU208, układ odbiornika AK4118 S/PDIF i programowalny układ logiczny CPLD. Wykorzystuje niemieckie sterowniki Thesycon. Wyposażony jest w parę zegarów femtosekundowych AccuSilicon 451584 MHz i 49,1520 MHz, zapewniających najlepszą jakość dźwięku. 

Topping D90 jest wyposażony we flagowy układ Bluetooth Qualcomm, CSR 8675, oferujący mocne i stabilne połączenie Bluetooth, które jest wolne od opóźnień i obsługuje wszystkie kodeki, takie jak, aptX, aptX HD, aptX LL, AAC, LDAC i wiele więcej. Oferuje obsługę LDAC wysokiej rozdzielczości 24-bit / 96 kHz przez połączenie bezprzewodowe.

Specyfikacja techniczna:
- Flagowy DAC AK4499
- Układ USB XMOS XU208, dekodowanie do PCM 32-bit / 768 kHz i natywnie DSD512
- Układ AKM AK4118 SPDIF, dekodujący PCM do 24 bitów / 192 kHz
- Obsługa Bluetooth 5.0 z obsługą wielu formatów, w tym Apt-X, Apt-X HD, Apt-X LL, LDAC i wiele innych
- Obsługa wielu wejść, takich jak USB, I2S, optyczne, koncentryczne i AES
- Gniazda z dwoma wyjściami: jedno zbalansowane gniazdo XLR i jedno pojedyncze wyjście RCA
- Napięcie wyjściowe: RCA: 2 Vrms przy 0 dBFS, XLR: 4 Vrms przy 0 dBFS
- Zakres dynamiczny: 127 dB przy 1 kHz
- Stosunek sygnału do szumu: 127 dB przy 1kHz
- Hałas: <1,5 uVrms
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 40 000 Hz
- Wymiary (SxWxG): 22,2 x 4,5 x 16 cm
- Masa: 1,2 kg
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację