RMS

MIP

Polpak

piątek, 18 marca 2022

Musical Fidelity M3x ViNYL, przedwzmacniacz gramofonowy - zapowiedź testu

 


Kilka dni temu wjechał do mnie na testy przedwzmacniacz gramofonowy Musical Fidelity M3x ViNYL (zobacz TUTAJ) przeznaczony dla wkładek typu MM oraz MC. Co ciekawe, jest już wytwarzany na Słowacji, a nie na Tajwanie. To oczywista konsekwencja niedawnego przejęcia brytyjskiej firmy Musical Fidelity przez austriacki koncern Audio Tunning zarządzający też marką Pro-Ject Audio, a ta, jak wiadomo, ma w Europie dwie duże fabryki - na Słowacji oraz w Czechach.

* * *

M3x ViNYL, podobnie jak jego większy brat M6x ViNYL, został przestawiony na całkowicie dyskretne obwody, co przekłada się na lepsze parametry techniczne i lepsze brzmienie. Wyposażony jest w jedno wejście i wyjście typu single-ended. Ale najważniejsze ważne pytanie brzmi: co jest takiego wyjątkowego w układach dyskretnych?

Zalety obwodów dyskretnych. Obwód dyskretny składa się z komponentów elektronicznych, które są odrębnymi, indywidualnymi urządzeniami, zwanymi również komponentami dyskretnymi. Mogą to być elementy "pasywne", jak rezystory, kondensatory i cewki, jak również elementy "aktywne", którymi w naszym przypadku są tranzystory. Przeciwieństwem tego jest układ scalony, który w łańcuchu sygnałowym wykorzystuje wzmacniacze operacyjne (Op-Amps). W naszej branży stosujemy wyspecjalizowane wzmacniacze operacyjne zbudowane do zastosowań audio, które pozwalają na produkcję bardzo małych i wydajnych układów elektronicznych, a także oszczędzają czas konstruktorów. Jednakże niezliczone godziny testów odsłuchowych i lata doświadczeń pokazały nam, że nawet najlepsze wzmacniacze operacyjne nie mają tendencji do bycia tak neutralnymi, naturalnymi, dynamicznymi i żywymi - wszystkie te cechy są charakterystyczne dla "brzmienia" Musical Fidelity. Z tego powodu, na nowo odkrywamy naszą pasję do tradycyjnych, dyskretnych konstrukcji. Podczas gdy standardowe przedwzmacniacze gramofonowe z układami scalonymi składają się z kilkudziesięciu lub kilkuset elementów, konstrukcje dyskretne zawierają setki lub tysiące komponentów. Powoduje to wydłużenie procesu projektowania, ale w naszej opinii skutkuje najlepszym brzmieniem.

Specjalny transformator audio o niskim nasyceniu rdzenia obniża poziom promieniowania elektromagnetycznego, co jest niezwykle istotne, ponieważ w przeciwnym razie żaden wzmacniacz gramofonowy nie będzie w stanie poprawnie pracować. W połączeniu z odległością pomiędzy transformatorem a sekcją wzmacniającą oraz ekranowaniem elektromagnetycznym, uzyskujemy niewiarygodnie wysoki stosunek sygnału do szumu. Jeśli pracujemy z kilkuset mikrowoltami pochodzącymi z wkładki gramofonowej, wszystko odgrywa swoją rolę; każdy decybel stosunku sygnału do szumu jest niezwykle ważny. Po raz pierwszy zastosowaliśmy nasze nowe, własne rozwiązanie w zakresie zasilania, które charakteryzuje się zerowym poborem mocy w trybie czuwania. Absolutnie zero! Jest to super ekologiczny produkt i jesteśmy pewni, że nie ma na rynku żadnego innego produktu z tak ekologiczną funkcją standby.

Dzielony korektor pasywny. Wiele wzmacniaczy gramofonowych wykorzystuje pojedynczą sieć korekcyjną w globalnej pętli sprzężenia zwrotnego. Za pomocą sieci EQ, wzmocniony sygnał z wyjścia przedwzmacniacza gramofonowego jest doprowadzany z powrotem do wejścia przedwzmacniacza gramofonowego. To jest właśnie wspomniana wcześniej pętla sprzężenia zwrotnego, a rezultaty, jak można sobie wyobrazić, nie są zgodne z wysokimi standardami filozofii projektowania Musical Fidelity. M3x ViNYL wykorzystuje dzieloną pasywną korekcję w oddzielnych stopniach wzmacniających, bez globalnej pętli ujemnego sprzężenia zwrotnego dla swojej krzywej RIAA. Jest to bardziej kosztowne w projektowaniu i implementacji, ale zapewnia najdokładniejsze odwzorowanie idealnej krzywej EQ. Rozdzielona pasywna korekcja pozwala na lepsze dopasowanie impedancji i mniejsze odchylenia od idealnej krzywej RIAA.



Grube pianki ochronne


Obudowa o wymiarach klasycznego wzmacniacza zintegrowanego



Sporo regulacji - wszystkie dostępne z frontowego panelu

Stalowa obudowa, aluminiowy front

To zdjęcie ładnie pokazuje moje panele akustyczne na tylnej ścianie...

Dwa wejścia i dwa wyjścia na RCA

"Designed in England, Built in UE - Tuning Audio Vertiebs GesmbH"

Porównanie z przedwzmacniaczem Musical Fidelity MX-VYNL

Gramofon to TEAC TN-5BB

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację