Polpak

wtorek, 1 marca 2022

Plan recenzji - marzec 2022 r.

Stereo i Kolorowo z założenia jest blogiem poświęconym recenzjom sprzętów hifi, ale nie jesteśmy przecież obojętni na Zło panoszące się na świecie. Całym sercem solidaryzujemy się z walczącą Ukrainą, która broni się przed zbrojnym i krwawym atakiem bandyckiej Rosji!

* * *

Niestety, mam niekiedy spore opóźnienia w realizacji bieżących recenzji - składa się na to kilka różnych obiektywnych czynników, na które mam dość minimalny wpływ. Ale idę do przodu! W marcu '22 zaplanowałem następujące recenzje:

1. Właśnie kończę opis słuchawek Ultrasone Signature Master (zobacz TUTAJ). W całości zaprojektowane i wykonane w Niemczech, reprezentują trzy nowe modele serii Master - oprócz modelu Master można też tu znaleźć Natural i Pulse. Wyposażone zostały w nową generację technologii oznaczoną jako S-Logic 3.



2. Zaraz potem planuję opublikować test premierowych, francuskich głośników podłogowych Davis Acoustics Courbet N°8 (czytaj TUTAJ). To potężne trójdrożne kolumny wykorzystujące trzy firmowe przetworniki, wszystkie produkowane w zakładzie produkcyjnym w Troyes: nowy głośnik wysokotonowy kopułkowy z tkaniny o podwójnej dekompresji, głośnik średniotonowy znany z modelu Olympia One Master (nagroda Diapason d'Or 2016), bardzo szybki i bardzo szczegółowy niskotonowy głośnik 21 cm „Carbon” - zaprojektowany specjalnie dla tego modelu.



3. Od miesiąca do ustawiania sprzętów hifi używam polski stolik audio FOS-5AS Ambipad (zobacz TUTAJ). To stolik z serii podstawowej FOS - ma zainstalowane podwójne blaty z absorberami polimerowymi, dodatkowo każdy poziom izolowany jest kolcami stalowymi, regulowanymi z podkładkami.


 

4. Bardzo podoba mi się nowy wzmacniacz słuchawkowy / DAC Chord Mojo 2 (zobacz TUTAJ). To urządzenie nowej generacji oparte na systemach FPGA, z zaawansowaną, opatentowaną firmową technologią. Producent informuje, że Mojo 2 jest pierwszym na świecie urządzeniem, które posiada bezstratny procesor DSP. Urządzenie umożliwia precyzyjne dostrojenie barwy w aż 18. krokach w każdym z czterech zakresów częstotliwości: niższy bas, średni bas, niższe wysokie tony, najwyższe tony. 



5. Dość długo w kolejce na test czeka doskonały mini-wzmacniacz z DAC Astell&Kern USB-C Dual DAC (zobacz TUTAJ), który używam już od ponad trzech miesięcy. Mam nadzieję nadrobić ową zaległość w marcu...


6. Już nie w kolejce, a w zamrażarce oczekuje test przenośnego Astell&Kern SE200 (zobacz TUTAJ) - otrzymałem go do recenzji na początku grudnia '21, ale wciąż mam rozgrzebany tekst recenzji. A szkoda, bo to wysoce interesujące źródło cyfrowe oraz DAC i jednocześnie wzmacniacz słuchawkowy. Architektura wbudowanego konwertera cyfrowo-analogowego oparta jest na aż trzech kościach DAC: jednej firmy Asahi Kasei Microdevices AK4499EQ i dwóch ESS ES9068AS (te pracują w trybie dual-mono), jest to tym samym pierwszy na świecie odtwarzacz przenośny, w którym zastosowano potrójny układ przetworników DAC.



7. Za jakiś tydzień opublikuję test szkockich głośników podstawkowych Fyne Audio F500SP (czytaj zapowiedź TUTAJ). Model F500SP przynależy do nowej serii "Special Production", zaś najważniejszą cechą tej linii jest wykorzystanie przetworników IsoFlare™ pochodzących z serii wyższej F700 w poprawionych obudowach linii F500. Generalnie rzecz biorąc nowe F500SP konstrukcyjnie znacznie odbiegają od klasycznych F500 - to w zasadzie zupełnie inne głośniki


8. W marcu chcę opisać premierowe urządzenie iFi Audio GO blu (zobacz TUTAJ). Urządzonko to komunikuje się bezprzewodowo ze smartfonem (choć nie jest jedynie do tego typu urządzeń ograniczony) pobierając zeń sygnał, który następnie przekazuje, ale już przewodowo, do podpiętych do niego słuchawek słuchawek (poprzez gniazda 3,5 mm i 4,4 mm Pentaconn). Proste i skuteczne. Ergonomiczne.




9. Niedawno przyjechała do mnie nowa wersja japońskiego streamera / DAC-a / wzmacniacza słuchawkowego / przedwzmacniacza oznaczona jako TEAC NT-505-X (czytaj TUTAJ). Urządzenie to zamiast dwóch chipów AKM VERITA AK4490 Asahi Kasei Microdevices wykorzystuje dwa ES9038 Q2M produkowane przez ESS Technology. Przy okazji dokonano też kilku drobnych zmian w dotychczasowym modelu NT-505.




10. Jak już pisałem na blogu w lutym, japoński Onkyo&Pioneer wreszcie wznowił produkcję, ale przy okazji zmienił strukturę własnościową. W 2021 roku amerykańska firma elektroniki użytkowej, VOXX International Corporation oficjalnie potwierdziła, że należąca do niej w całości spółka zależna Premium Audio Company oraz Sharp Corporation zawarły spółkę joint venture w celu nabycia aktywów i majątku Onkyo Home Entertainment Corporation w zakresie audio-wideo. Zaś do mnie na testy przyjechał nowiusieńki Pioneer PD-50AE (zobacz TUTAJ), czyli odtwarzacz CD/SACD oraz DAC USB.




11. W zeszłym tygodniu zapowiadałem test Silent Angel Forester F1 i Silent Angel Bonn N8 (zobacz TUTAJ), czyli zasilacza liniowego i switcha sieciowego, które to testuję wraz ze streamerem (i wzmacniaczem słuchawkowym) Silent Angel Munich M1. Nie wiem, czy w marcu uda mi się opublikować ich recenzję. Pewnie uczynię to dopiero w kwietniu.




12. Kilka dni temu dojechał do mnie wzmacniacz lampowy Line Magnetic LM-88IA (zobacz TUTAJ) oparty o lampy elektronowe KT88. Ściągnąłem go specjalnie dla francuskich głośników podłogowych Davis Acoustics Courbet N°8, o których wspominałem już wcześniej (patrz punkt 2 bieżącej zapowiedzi).




Zapraszam do marcowej lektury Stereo i Kolorowo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację